Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag håller dock XM3/XM4 och dess komfort högre än Bose NC700. Synd bara att dom inte lyckades eller kanske inte ville göra en tredje version av QC 35. För den komforten är inte att leka med.Hade satsat på Bose NC700 för dem pengarna. Har haft båda, har 700orna kvar. Detta bland annat för stödet för multipla enheter som kan vara inkopplade samtidigt på 700 och XM4
Alternativt om XM4 sätts ner i pris
Ja det är ju sant förståsSå stor skillnad i ljud är det inte i min mening har inte hört XM4 dock. Inget som jag hade låtit styra mitt val mellan XM3 och 700
Att kunna föra ett samtal med god kvalitet är ju en rätt viktig funktion i ett trådlöst headset
Taycan. Jävla kul bil att köraHaha vilken jäkla bild
Nej den hänger inte skevt
Det är en 992 han kör och inte Taycan.Taycan. Jävla kul bil att köra
Ja, ser det nu. Jag reflekterade bara på den breda digitala skärmen.Det är en 992 han kör och inte Taycan.
https://www.komplett.se/product/1157016/tv-ljud-bild/tv-video/tv/lg-55-oled-4k-tv-oled55cxPlanen är 55” oled. Blir till att söka järnet nästa v. Lite priskollande bakåt i tiden på LGs bästsäljare så har de legat still i 2-3år. Jävligt märkligt. Såg det via prisjakt där man ser grafer bakåt på priser. Planen är att gräva fram en kring 15k.
Komplett har oxå riktigt bra med rabatt 55" o 65" Philips OLED.
Ja det är ju nya standarden och bra för att framtidssäkra men inget måste.Ni som köper TV, köper ni med HDMI 2.1? Är det viktigt?
Kommer du koppla in enheter som kör 4K-upplösning med över 60Hz uppdateringsfrekvens? Om ja, se till att skaffa 2.1.Ni som köper TV, köper ni med HDMI 2.1? Är det viktigt?
Ok tack, ska läsa på lite. Men det blir nog en 2.1, jag brukar ha TV betydligt längre än enheterna man kopplar in.Kommer du koppla in enheter som kör 4K-upplösning med över 60Hz uppdateringsfrekvens? Om ja, se till att skaffa 2.1.
Haka inte upp dig på att framtidssäkra saker och ting, en ny version av HDMI kommer vara ute nästa gång du är i tankarna på att köpa en ny TV. Teknologi rör sig väldigt fort.
OBS: HDMI-standarden är enbart en spec, tillverkarna väljer själva att implementera hela eller delar av den. Således måste du läsa på och se vilka detaljer tillverkaren har valt att implementera, du kan t.ex ha HDMI 2.1 utan stöd för 48gbps bandbredd.
HDMI 2.0 kom ju förr ett tag sedan dock, var väl 6-7 år sedan? Så det är inte så ofta en ny standard kommer.Kommer du koppla in enheter som kör 4K-upplösning med över 60Hz uppdateringsfrekvens? Om ja, se till att skaffa 2.1.
Haka inte upp dig på att framtidssäkra saker och ting, en ny version av HDMI kommer vara ute nästa gång du är i tankarna på att köpa en ny TV. Teknologi rör sig väldigt fort.
OBS: HDMI-standarden är enbart en spec, tillverkarna väljer själva att implementera hela eller delar av den. Således måste du läsa på och se vilka detaljer tillverkaren har valt att implementera, du kan t.ex ha HDMI 2.1 utan stöd för 48gbps bandbredd.
HDMI 2.0 spikades 2013 och HDMI 2.1 2017. Brukar komma nytt var 3-4 år.HDMI 2.0 kom ju förr ett tag sedan dock, var väl 6-7 år sedan? Så det är inte så ofta en ny standard kommer.
HDMI 2.1 kom först någon 2019 i enheter om jag kommer ihåg rätt så det är i sin linda.
Sedan får man exv eARC med HDMI 2.1
Men enig att det beror på vad för behov man har. Men hade jag köp en tv nu så hade jag försökt köpa med ny standard
första implmentationerna av 2.1 kommer väl först nu i princip?HDMI 2.0 spikades 2013 och HDMI 2.1 2017. Brukar komma nytt var 3-4 år.
HDMI 2.0 kom ju förr ett tag sedan dock, var väl 6-7 år sedan? Så det är inte så ofta en ny standard kommer.
HDMI 2.1 kom först någon 2019 i enheter om jag kommer ihåg rätt så det är i sin linda.
Sedan får man exv eARC med HDMI 2.1
Men enig att det beror på vad för behov man har. Men hade jag köp en tv nu så hade jag försökt köpa med ny standard
Tidsfördröjningen från spec till implementation är den samma för alla generationer mer eller mindreförsta implmentationerna av 2.1 kommer väl först nu i princip?
eARC gör att du kan skicka lossless-ljud från din TV till din förstärkare över HDMI-kabeln, istället för ett lossy format som Dolby Digital. Med det sagt tror jag inte du bör lägga någon större vikt vid det med tanke på att du har en Sonos Beam, och inte ett 11.2.2 högtalarsystem ...Det är just eArc jag tänker på i första taget.
Lat som jag är så skulle jag ha lust att testa Sonos ARC och se hur det fungerar med Atmos.
Nu vet jag inte om mina filmtjänster stödjer Atmos, men gissar på att dom gör det.
Det enda jag har kopplat till min TV är en Apple-TV och en Sonos Beam. Beamen kan fort bytas ut mot ARC om det skulle ge en herrejösses stor skillnad.
Men då behöver jag HDMI 2.1....tror jag
Så det är alltså ett gäng år innan vi ser en ny standard som är då 10-15år nyare än HDMI 2.0Tidsfördröjningen från spec till implementation är den samma för alla generationer mer eller mindre
Tidsfördröjningen från spec till implementation är den samma för alla generationer mer eller mindre
eARC gör att du kan skicka lossless-ljud från din TV till din förstärkare över HDMI-kabeln, istället för ett lossy format som Dolby Digital. Med det sagt tror jag inte du bör lägga någon större vikt vid det med tanke på att du har en Sonos Beam, och inte ett 11.2.2 högtalarsystem ...
#ADhttps://baron.se/en/black-week kör Black Week med 20%.
Ber om ursäkt om det uppfattades som det. Tänkte mer som ett genuint tips. Om det nu tolkas som annat, så tar jag bort kommentaren.
Nejdå, Baron-grejer är ju omtyckta här på forumet så det är bara trevligt med ett sådant tips.Ber om ursäkt om det uppfattades som det. Tänkte mer som ett genuint tips. Om det nu tolkas som annat, så tar jag bort kommentaren.
Jag passar på att uppgradera min 8 år gamla Philips till en 65" Oled 855 nu. Tyckte det var riktigt bra pris och riktigt bra TV för pengarna. Sen väger faktiskt ambilight rätt tungt för mig (trodde inte jag skulle gilla det så starkt som jag faktiskt gör på min nuvarande Philips).Personligen är jag lite utav en Philipsgubbe.
Jag är dock lite besviken på HDMI på 8X5:an.
Det känns som att LG GX eller CX är ett bättre alternativ....tråkigt nog.
Och dessutom får man graverade skoblock medMyrqvist kör 20% på alla skor:
BLACKWEEK20
Stort tack för tips, blev ett par loafers!Och dessutom får man graverade skoblock med
Satan, precis vad jag inte behövde... Nåväl man kan aldrig ha för många skor.Myrqvist kör 20% på alla skor:
BLACKWEEK20