• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

BOLM AUTOMATON – en introduktion och passaround

Som stolt innehavare av en stabil Top 10 plats på listan över KS smalaste handleder (knappt 16 cm) var jag lite orolig över storleken. Gick dock fort över när jag provade tidigare ikväll... :)

Som vanligt är det medföljande bandet för långt så flärpen syns, men själva boetten funkar fint tycker jag. Givet att det dessutom skulle innebära ett nytt märke och ett antal nya komplikationer i excelarket (herregud - världens första (?) soltimsindikator) blev det naturligtvis ett köp. Och ja, @ministerns uppmaning att det var obligatoriskt köp om man kom dit bidrog lite också...

Stort tack till @Aurum för en trevlig pratstund och en rolig klocka!

BOLM 2 20180202_194849.jpg

Detta innebär dessutom att jag hoppar av passarounden på 11113 så det blir en plats ledig där...

Senast ändrad:
Som stolt innehavare av en stabil Top 10 plats på listan över KS smalaste handleder (knappt 16 cm) var jag lite orolig över storleken. Gick dock fort över när jag provade tidigare ikväll... :)

Som vanligt är det medföljande bandet för långt så flärpen syns, men själva boetten funkar fint tycker jag. Givet att det dessutom skulle innebära ett nytt märke och ett antal nya komplikationer i excelarket (herregud - världens första (?) soltimsindikator) blev det naturligtvis ett köp. Och ja, @ministerns uppmaning att det var obligatoriskt köp om man kom dit bidrog lite också...

Detta innebär dessutom att jag hoppar av passarounden på 11113 så det blir en plats ledig där...
Bra val! :)

skulle man kunna få se en bild tagen längre ifrån så man kan få sig en bättre uppfattning på hur klockan sitter?

Ja, det är en stor överraskning med betoning på stor. Lycka till hursomhelst. Snygga är de, alla tre men min favorit är den svarta.

Grattis! Riktigt fin klocka

Köper inte klockor, inte min grej, håller på med annat. Tror jag väntar tills någon vuxen provar och fotar klockan, billigare så.

Okej. Förstår vad du säger. Jag spinner inte vidare på det du skrev först.

Men jag är 31 år, väger 86kg och är 189 cm lång. Om det är vuxen och mina bilder duger får du vänta tills det blir ljust ute så det går att ta nogurlunda bilder. Forts. Trevlig kväll. ( dessutom tror jag du gillar lite större klockor)

Okej. Förstår vad du säger. Jag spinner inte vidare på det du skrev först.

Men jag är 31 år, väger 86kg och är 189 cm lång. Om det är vuxen och mina bilder duger får du vänta tills det blir ljust ute så det går att ta nogurlunda bilder. Forts. Trevlig kväll. ( dessutom tror jag du gillar lite större klockor)
Jag kan omformulera: Finns det någon med en handled över 17cm som provat och fotat klockan?

Jag kan omformulera: Finns det någon med en handled över 17cm som provat och fotat klockan?

Äh, lägg ner nu! Du behöver inte göra någonting för min skull.

Men ogillar din ton med ”vuxen”. Spelar ingen roll hur gammal eller ung eller för den delen hur stora handleder man har. Vi spelar i samma lag, vi gillar klockor.

Jag är säker på att det kommer fler bilder snart med större handleder.

Forts. Trevlig kväll

Tillbaka
Topp