• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

BOLM AUTOMATON – en introduktion och passaround

Äh, lägg ner nu! Du behöver inte göra någonting för min skull.

Men ogillar din ton med ”vuxen”. Spelar ingen roll hur gammal eller ung eller för den delen hur stora handleder man har. Vi spelar i samma lag, vi gillar klockor.

Jag är säker på att det kommer fler bilder snart med större handleder.

Forts. Trevlig kväll
Frågan kvarstår dock. Är imponerad över att en klocka på enbart 41mm i diameter har lug2lug som är större än min GS vilken har en diameter på 46.9mm. Vore kul att se wristshots från någon som ätit kolhydrater.

Jag kan omformulera: Finns det någon med en handled över 17cm som provat och fotat klockan?
Typ 18,5 cm handled. Som synes på ett nato för tillfället som höjer det hela men något sluttande och fasade bandhorn gör den rätt bekväm på mig. Men ja, den är lång.
1232A0CC-8F67-44CE-B817-B78834E79DB0.jpeg
B8520F26-A9F3-4CA2-864E-BFBD92A27649.jpeg
FE92DE1D-5794-4B7B-9C58-2898940A4874.jpeg
46E3C438-9011-4622-9E91-F09828684ABA.jpeg

Äh, lägg ner nu! Du behöver inte göra någonting för min skull.

Men ogillar din ton med ”vuxen”. Spelar ingen roll hur gammal eller ung eller för den delen hur stora handleder man har. Vi spelar i samma lag, vi gillar klockor.

Jag är säker på att det kommer fler bilder snart med större handleder.

Forts. Trevlig kväll

Det var nog skrivet med en glimt i ögat.

Typ 18,5 cm handled. Som synes på ett nato för tillfället som höjer det hela men något sluttande och fasade bandhorn gör den rätt bekväm på mig. Men ja, den är lång.
1232A0CC-8F67-44CE-B817-B78834E79DB0.jpeg
B8520F26-A9F3-4CA2-864E-BFBD92A27649.jpeg
FE92DE1D-5794-4B7B-9C58-2898940A4874.jpeg
46E3C438-9011-4622-9E91-F09828684ABA.jpeg
Snygg på nato! Gillar profilen med den coin-aktiga ringen och de fasade hornen. Måste säga att jag är imponerad över den fräscha designen, inte mycket nytt som känns rätt och bärbart i dessa dagar.

Vill se den svarta på ett svart canvas. Får se vilka friheter dom andra i PAn tar sig, kanske man vågar testa när turen kommer till mig.

Ta inte allt så allvarligt! @Aurum har varit dryg dagligen i 6 år och har konsekvent dissat varenda klocka som är större än 36mm. Nu har han lanserat en klocka med tydliga designelement från SEIKO och klockan har även har ett SEIKO-verk. Jag tycker klockan ser schysst ut men lite mothugg dör han nog inte av.

Ta ett chill pill och ät en hamburgare!

Iofs inte köpt än, men nån som har en idé om passande gummi? Tycker sällan att släta, "utskurna" läderband åldras nåt vidare och tror den skulle göra sig bra på gummi. Ingen har kommenterat namnet förresten? För mig helt OK och klart bättre än Pedral t.ex, men får associationer till inhalation av rök från växtdelar ur släktet cannabis sativa samt indica. Inte helt fel iofs..

Iofs inte köpt än, men nån som har en idé om passande gummi? Tycker sällan att släta, "utskurna" läderband åldras nåt vidare och tror den skulle göra sig bra på gummi. Ingen har kommenterat namnet förresten? För mig helt OK och klart bättre än Pedral t.ex, men får associationer till inhalation av rök från växtdelar ur släktet cannabis sativa samt indica. Inte helt fel iofs..
Dal1bp kanske?

Helt med dig på gummit, tror den blir en grym sommarklocka på nåt schysst gummi.

Hade missat detta helt och såg det först nu.. Kul @Aurum! Tycker att klockorna ser jättebra ut alla tre. Gillar verkligen designen! Först "föll" jag för den i stål just därför att den ser så mäktig ut med allt stål. Sen tittade jag närmare på den vita som ju är riktigt vass med den svarta ringen. Slutligen har jag nog dock kommit fram till att den svarta är häftigast.. Eller? Kanske den i stål ändå.. Eller den vita.. Eller..:wideyed:

Hur som helst; önskar er all lycka till!

Helt med dig på gummit, tror den blir en grym sommarklocka på nåt schysst gummi.

Jag skrev samma sak till Aurum i PM, gummi hade varit grymt. Plockade hem två generiska ”curved end” gummin som jag ska smälla på när det är min tur att pröva klockan. Gjorde detsamma med en tidigare klocka och det funkade riktigt bra, får hoppas på samma resultat denna gång. :)

En version med plåtbaklock för de som inte gillar glasbaksidan som variant; verket är inte vackert...
Tror du att denna tråd är en demokratisk institution där det ska röstas fram ändringar?
Jag håller förvisso med dig i sak, att stängd baksida hade varit att föredra. Men jag förväntar mig inte att de gör en specialmodell för att passa mina önskemål. Förstår du skillnaden? Du kräver, vi andra tycker till.

Tillbaka
Topp