• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

BOLM AUTOMATON – en introduktion och passaround

052BC103-26A2-40D8-9F62-0D6705E2A7A3.jpeg

Att just @Aurum som krigat för storleken på ur och haft bestämda åsikter om ditt & datt vågar ge sig på att göra något så oväntat är 100 % respekt. Om jag får hoppas så är det att det kommer en enklare och billigare version med samma fingertoppskänsla som kan attrahera en större målgrupp, för jag ser gärna att ziljonerna hamnar hos två klocknördar istället för hos någon som är känslig för trend och kan logistik. Hatten av!

Senast redigerad av en moderator:
Ja detta kom ju verkligen som en överraskning, men jäklar va häftigt! Dag/natt-funktionen var ju bland de häftigaste jag sett, grymt kul och riktigt bra jobbat! Gratulerar!

Kul projekt! Man blir ganska avis faktiskt. Tänker lite på vacheron constantin quai de l'ile.

Hade blivit ett köp om det inte vore för storleken. Skulle vara grymt om nu gjorde en midsize-variant på nånstans mellan 38-40mm och framförallt inte lika långt lug to lug. Lite nyfiken, med tanke på dina generella preferenser, om inte du skulle vilja ha den så själv? Kanske är svårt att genomföra eller förstör balansen i hela designen?

Kul projekt! Man blir ganska avis faktiskt. Tänker lite på vacheron constantin quai de l'ile.

Hade blivit ett köp om det inte vore för storleken. Skulle vara grymt om nu gjorde en midsize-variant på nånstans mellan 38-40mm och framförallt inte lika långt lug to lug. Lite nyfiken, med tanke på dina generella preferenser, om inte du skulle vilja ha den så själv? Kanske är svårt att genomföra eller förstör balansen i hela designen?
Hade jag gjort den endast för eget personligt bruk hade den förmodligen inte sett ut riktigt så här. Resultatet är tre personers viljor och en analys vad marknaden vill ha. Vid 38 mm tror jag den hade känts lite för tjock, men något hade man kunnat gå ner. Med hänsyn till måttet bandhornspets till bandhornspets bärs den litet/bra tycker jag. Skinnbandets, boettlockets samt bandhornens form för att den kramar handleden och inte flyger högt som tex Omega PO. Om brukarna håller med om detta får vi läsa i passaroundtrådarna.

Nu börjar det i alla fall finnas material till att fylla upp FAQ-fliken på hemsidan :)

Jag håller verkligen tummarna att försäljningen kommer att gå så pass bra så att det snart kommer ytterligare en modell, och då förhoppningsvis med ett mindre mått lugg till lugg. Är superförtjust i komplikationen som visar soltimmar, och jag förstår att det så klart kommer bli svårt att komma fram med nya unika komplikationer, men jag håller tummarna för ytterligare påhitt. Skulle också som flera andra skrivit gärna ha valet mellan glasad och solid baksida när man beställer.

Sen så hoppas jag att den nya modererings-policyn med att radera OT, (semi-ot kanske man till och med kan kalla det), inte bara kommer att gälla i den här tråden utan tillämpas på hela forumet. En smiley på det så kanske inlägget får vara kvar också ;)

Senast ändrad:
Planer på andra band så som tex gummi, cordovan etc?
Yes, planer har funnits på alla bandval. Stållänk, naturgummi, canvas och dyrare skinnband. De två första blev en lite för hög modellkostnad då vi inte ville ha några hyllprodukter. Canvas hittade vi inte i tillräckligt hög kvalitet. Går försäljningen bra kommer vi helt klart jobba vidare med detta. Nya skinnband är på g, skulle isf säljas som tillbehör.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp