leicaphile
Silver
Fast det gjorde de väl inte egentligen. De räddar bankens kunder men inte själva banken.Skapa instabilitet fixar dom bra själva. Se virrpannan Yellens uttalande ovan. Nån timme senare gick dom ur och bailade .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fast det gjorde de väl inte egentligen. De räddar bankens kunder men inte själva banken.Skapa instabilitet fixar dom bra själva. Se virrpannan Yellens uttalande ovan. Nån timme senare gick dom ur och bailade .
Betydligt smartare sätt att göra bail-outs på.Fast det gjorde de väl inte egentligen. De räddar bankens kunder men inte själva banken.
Vad menar du? Powell är invald till 2026. Biden kan inte göra ett skit, oavsett vad Powell gör. Det ena är att han kanske inte får ha kvar jobbet 2026. Tror inte Powell kommer gå emot sina principer och räknar med minst 25 punkters höjning, tror dock sannolikheten är högre för 50 punkter. Han är en man som bryr sig i sitt arv och han avgudar Volcker.Skapa instabilitet fixar dom bra själva. Se virrpannan Yellens uttalande ovan. Nån timme senare gick dom ur och bailade .
Och Powells första prio är att behålla sitt jobb. Det gör han genom att hålla Biden nöjd. Vi får se om Biden vill ha fortsatt inflationsbekämpning med tilltagande finansiellt kaos eller om han hellre ger upp och låter inflatioen löpa.
Vad vi ser är förstadiet till en valutakris.
Känns som du har ett egenintresse att det ska vara dåligt. Om du istället tittar på KPIF som justerar bort räntekostnaderna (vilket är ett symptom av höjd ränta) så steg den 0.2 % från januari. Håller med om att det är dåliga siffror men det är ingen katastrof.12 % inflation YoY.
Räkna med minst 50 punkter nästa höjning i Sverige, kanske 75 eller ännu mer.
Detta är en katastrofsiffra.
Fortfarande över 9% utan räntekostnader. Har inget egenintresse. Men du kanske projicerar?Känns som du har ett egenintresse att det ska vara dåligt. Om du istället tittar på KPIF som justerar bort räntekostnaderna (vilket är ett symptom av höjd ränta) så steg den 0.2 % från januari. Håller med om att det är dåliga siffror men det är ingen katastrof.
Borrar man ner i siffrorna ännu mer ser man att det är tex resor som ökar kraftigt. Känns rätt osannolikt att det kommer kunna fortsätta utan snarare går åt negativa hållet
- Stigande räntekostnader för hushållens bolån bidrog med 2,7 procentenheter till inflationstakten enligt KPI
- Livsmedelspriserna ökade med 22,1 procent under det senaste året och 2,8 procent sedan januari
- Inflationstakten ökade trots lägre elpriser
- Inflationstakten enligt KPIF exklusive energi steg från 8,7 procent i januari till 9,3 procent i februari
Ingen är väl jätteförvånad. Siffrorna var mer eller mindre väntade. Nu höjer man räntan som planerat 50 punkter och livet rullar vidare precis som vanligt.Fortfarande över 9% utan räntekostnader. Har inget egenintresse. Men du kanske projicerar?
Alltså siffrorna var inte väntade. De var över marknadens förväntningar. Uppenbarligen är marknaden förvånad då börsen faller över 3 %.Ingen är väl jätteförvånad. Siffrorna var mer eller mindre väntade. Nu höjer man räntan som planerat 50 punkter och livet rullar vidare precis som vanligt.
Bostadspriserna kommer att falla i paritet med räntehöjningarna. Precis som de ska göra.
Förväntningarna var 0.2 procentenheter ifrån. Sedan att börsen hoppats på lägre siffror för att slippa kommande räntehöjningar är vad det är.Alltså siffrorna var inte väntade. De var över marknadens förväntningar. Uppenbarligen är marknaden förvånad då börsen faller över 3 %.
Men visst, jag hade väl fel den här gången som vanligt.
Nej, det som skulle förvåna mig är om credit suisse faktiskt brakar ihop.Förväntningarna var 0.2 procentenheter ifrån. Sedan att börsen hoppats på lägre siffror för att slippa kommande räntehöjningar är vad det är.
Att vi kommer att få 50 punkter i april kan inte förvåna någon. Definitivt inte dig.
Det ”fina” nu är att Riksbanken kommer att kunna vara ett steg före iom Fed måste lugna sig en aning. Förhoppningsvis stärks SEK samtidigt som räntehöjningarna till slut greppar inflationen.Nej, det som skulle förvåna mig är om credit suisse faktiskt brakar ihop.
Det jag varnade för i en annan tråd att USA nog är löst, men att jag tvivlar på att europa kommer vara lika snabba om det blir problem i banksektorn ser ut som det kan vara på gång. Glad att jag sålde av min aktier.
Så du menar att börserna är ner 3 % nu pga att svenska inflationen va högre än väntat?Alltså siffrorna var inte väntade. De var över marknadens förväntningar. Uppenbarligen är marknaden förvånad då börsen faller över 3 %.
Men visst, jag hade väl fel den här gången som vanligt.
Vadå är det nåt annat som pågår?!Så du menar att börserna är ner 3 % nu pga att svenska inflationen va högre än väntat?
Självklart. USA rejält ner i förhandeln, alla blickar åt Sverige.Så du menar att börserna är ner 3 % nu pga att svenska inflationen va högre än väntat?
Fed kommer inte att lugna sig. Inte i Mars iaf.Det ”fina” nu är att Riksbanken kommer att kunna vara ett steg före iom Fed måste lugna sig en aning. Förhoppningsvis stärks SEK samtidigt som räntehöjningarna till slut greppar inflationen.
Så du menar att börserna är ner 3 % nu pga att svenska inflationen va högre än väntat?
Jättebra att usa räddar sina bankers kunder. Men frågan är ju om Europa kommer göra samma sak om det blir problem här? Tvek att de kommer kunna agera lika snabbt och effektivt.
Tror denna relief blir kortvarig. Minskat exponering rejält sedan i fredags. Långat satan under detta rally sedan okt, men nu får det räcka. Kan tillägga att jag oftast brukar vara lite tidigt med att sälja av!
?få pengar att växa.
Ja, jäklar vilken dag portföljen upp hela 10%. Bra drag i CTM som jag spekulerade om igår :D. Bra drag i det mesta idag, SBB och EVO gick ju urstarka de också. Nog bästa börsdagen dagen på flera år för mig. Jag som ville dippköpa evo på rapport igen😂 tycker vi fortsätter såhär och glömmer 2022 :)klocksnack.se
Det är en länk till tråden.
Vi kan bara fokusera på vårt men kronan kommer att må bra av det som händer i USA. Att Fed erbjuder en obegränsad insättningsgaranti ökar inte direkt förtroendet för dollarn. Och med en starkare krona så dämpas också den importerade inflationen.Fed kommer inte att lugna sig. Inte i Mars iaf.
Det är en länk till tråden.
Du kanske kan läsa mitt citat där ändå? Som jag citerade?
Eller?
Är ju exakt detta som händer nu som jag skrev att jag var orolig för och jag "put my money where my mouth is" så att säga.
Jag tänker att det är en del. Men det är större saker som verkar påverka just nu. Jag håller inte med om att siffrorna var förväntade. Det är min huvudpoäng.Du skrev väl "Alltså siffrorna var inte väntade. De var över marknadens förväntningar. Uppenbarligen är marknaden förvånad då börsen faller över 3 %." vilket man kan tolka som att du menar att fallet är pga inflationssiffrorna.
Helt ärligt har jag ingen aning om hur kronan kommer att gå. Känns som att det är alldeles för komplext för att kunna göra någon vettig prognos. Riksbanken kan höja räntan mer och det blir ändå en försvagad krona. Högst oklart helt enkelt.Vi kan bara fokusera på vårt men kronan kommer att må bra av det som händer i USA. Att Fed erbjuder en obegränsad insättningsgaranti ökar inte direkt förtroendet för dollarn. Och med en starkare krona så dämpas också den importerade inflationen.
Det var mer att förtroendet för dollarn kommer att sjunka. Sedan om förtroendet för sek ändras är svårare att säga. Det borde dock inte bli svagare iom vi kommer att fortsätta höja räntan.Helt ärligt har jag ingen aning om hur kronan kommer att gå. Känns som att det är alldeles för komplext för att kunna göra någon vettig prognos. Riksbanken kan höja räntan mer och det blir ändå en försvagad krona. Högst oklart helt enkelt.
Marknaden förväntade sig 9.2% och utfallet blev 9.4%.Jag tänker att det är en del. Men det är större saker som verkar påverka just nu. Jag håller inte med om att siffrorna var förväntade. Det är min huvudpoäng.
Mom blev 0,9 mot 0,5 i forecast.Det var mer att förtroendet för dollarn kommer att sjunka. Sedan om förtroendet för sek ändras är svårare att säga. Det borde dock inte bli svagare iom vi kommer att fortsätta höja räntan.
Marknaden förväntade sig 9.2% och utfallet blev 9.4%.