• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens fix och trix!

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Det gick inte, spuralen funka bara bra i ett läge och i andra svängde det knasigt deluxe. Tog en annan som jag justera lite grann bara och den funka bra! Är nu klar med den och känner mig nöjd efter allt slit. Fått bra övning i att skruva isär och ihop balanser :)
IMG_20181018_142348_454.jpg
[/QUOTE]
Snygg tank, bara det får ju va värt besvären ! Förutom allt du övat upp !
 

Fadershan

Patek
Det gick inte, spuralen funka bara bra i ett läge och i andra svängde det knasigt deluxe. Tog en annan som jag justera lite grann bara och den funka bra! Är nu klar med den och känner mig nöjd efter allt slit. Fått bra övning i att skruva isär och ihop balanser :)
IMG_20181018_142348_454.jpg
Snygg tank, bara det får ju va värt besvären ! Förutom allt du övat upp ![/QUOTE]
Tack! Ja precis, vissa projekt får man se som ren övning även om det är frustrerande ibland :)
 

rogart-63

Patek
Thanks. Limmade dit den och nu sitter den. Inte så distinkt mellan lägena och jag behöver fippla lite och hålla drag utåt när jag ställer och drar upp. Får duga för en femtioåring :)
Låter ändå som den är sliten. Är det en Certina krona . Annars borde en krona typ som sitter på CWC boetterna vara samma. Men den har ingen logga .
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Frun har hittat sig en cartier-tank med skadat glas, från 90talet.
Har sett flera inlägg om byte av fyrkantiga plexin och har förstått att det inte är helt enkelt, men till en cartier från 90talet kanske det går att hitta nya glas eller måste den skickas till frankrike tro? Någon som vet?
 

rogart-63

Patek
Jag har suttit och svurit över en Kif fjäder . Har försökt att peta in den genom att hålla den ovanför och skjuta in den. Lyckades men böjde sönder en av armarna . Sen kom jag på hur man gör. Så jävla enkelt att det är löjligt. Man lägger in dom två utskjutande armarna istället och så lägger man upp den där den ska in. Sen är det bara att peta in den . Utan risk att skjuta iväg den genom rummet eller böja sönder nåt. Lägg in dessa först utan juvel och sen bara lägg den andra sidan i spåret och peta till i mitten av fjädern så glider den på plats .
newkif3-3_LI.jpg
 
Topp