rogart-63
Pandion
Hitta ett . Behöver du både hjul och driv och minutrör? Behåller gärna plattan för det sitter ett Kif shockspring i den.Tack för tipset!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hitta ett . Behöver du både hjul och driv och minutrör? Behåller gärna plattan för det sitter ett Kif shockspring i den.Tack för tipset!
För säkerhets skull vore det bra om jag kan bli vid rubbet, så man inte står där med lång näsa.. Kan skicka tillbaka det som inte behövs!Hitta ett . Behöver du både hjul och driv och minutrör? Behåller gärna plattan för det sitter ett Kif shockspring i den.
Har du även "mässinghjulet/röret" som timvisaren sitter på så tar jag även denHitta ett . Behöver du både hjul och driv och minutrör? Behåller gärna plattan för det sitter ett Kif shockspring i den.
Har du skruvat ett Citizen 5470 nångång ? Sitter 6 eller 7 små clickfjädrar till olika funktioner. Höll bokstavligt talat på att bli tokig innan jag fick ihop det . Har aldrig sett nåt liknade. Allt på ett litet automatverk. AS är inte ens i närheten.Man brukar sitta med näsan full av fjädrar när man jobbar på AS automater med datum.
Jag är helnöjd, och så gick ju pengarna till de verkligt behövandeBudgetdykare vill alla med en mindre plånbok ha så trots innehåll är den värd en liten slant.
Generöst av dig! Inget jag behöver just nu. Du får nog en 500-ing eller så på Tradera för det där.Har en del klockor som kommit med i diverse lots som jag troligtvis inte kommer fixa. Innan de slängs upp på tradera till 1:- utrop så tänkte jag se om det är något som nån av er här vill ha gratis? Eller om jag gjort någon uppenbar miss och borde spara någon av dem Samtliga är defekta och antigen dålig boett eller verk.
Först ut diverse dam, ca 20-25mm
Näst ut är lite större, ca 25-30mm
Och till sist några som är mellan 30-35mm
Jo klart man blir intresserad, gillar ju små uren! Och har liggande utan boette och vissa verk som behöver delar, man vet ju aldrig!Har en del klockor som kommit med i diverse lots som jag troligtvis inte kommer fixa. Innan de slängs upp på tradera till 1:- utrop så tänkte jag se om det är något som nån av er här vill ha gratis? Eller om jag gjort någon uppenbar miss och borde spara någon av dem Samtliga är defekta och antigen dålig boett eller verk.
Fin tanke Den lilla Atlanticen skulle jag kunna bli vid för en liten peng, behöver både bom och krona till en jag har liggande.Har en del klockor som kommit med i diverse lots som jag troligtvis inte kommer fixa. Innan de slängs upp på tradera till 1:- utrop så tänkte jag se om det är något som nån av er här vill ha gratis? Eller om jag gjort någon uppenbar miss och borde spara någon av dem Samtliga är defekta och antigen dålig boett eller verk.
Jo klart man blir intresserad, gillar ju små uren! Och har liggande utan boette och vissa verk som behöver delar, man vet ju aldrig!
Bara tänk efter!
Ha det gott// Ola
Dra över ett PM med vad som intresserar er så kan vi nog lösa det!Fin tanke Den lilla Atlanticen skulle jag kunna bli vid för en liten peng, behöver både bom och krona till en jag har liggande.
PM skickatDra över ett PM med vad som intresserar er så kan vi nog lösa det!
Vid närmare eftertanke besinnar jag mig, har en hel del projekt redan!Dra över ett PM med vad som intresserar er så kan vi nog lösa det!
Har inte valt om den får stanna, saknar sekundvisare och går ej. Men helt klart ballPierce var cool . Aldrig sett en sån med skruvat baklock.
Det är ju knappt lönt om du ska betala 4000:- Tror det sitter ett ETA verk i den. Lite osäker på vilket . Troligen behöver den ny krona m.m oxå.Sitter på en bulova super seville day date där det kommit in fukt i urverket? Har ingen aning om hur man meckar. Men urmakare ville ha 4 tusen ca för arbetet osv. Rotorn har blivit riktigt kass.
Serva? Eller Alternativt byta urverket ? Vad blir billigast och kan ni rekommendera någon?
/ ny på detta med mögel
Japp är ett 2834-2 finns på ebay för ca 1400-1500kr hur mycket kostar det att få det bytt ca?Det är ju knappt lönt om du ska betala 4000:- Tror det sitter ett ETA verk i den. Lite osäker på vilket . Troligen behöver den ny krona m.m oxå.
Bulovan kanske har annorlunda detaljer som märkt rotor osv. Tråkigt att byta ut mot ett rått ETA i så fall. Montering av verk 500-1000 ungefär.Japp är ett 2834-2 finns på ebay för ca 1400-1500kr hur mycket kostar det att få det bytt ca?
Om rotorn är i gott skick utseende mässigt kan man byta lager.Bulovan kanske har annorlunda detaljer som märkt rotor osv. Tråkigt att byta ut mot ett rått ETA i så fall. Montering av verk 500-1000 ungefär.
Så är det absolut. Men ska urmakare göra mer än verkbyte sticker också priset lite mer.Om rotorn är i gott skick utseende mässigt kan man byta lager.
Njaa tycker den såg lite missfärgad ut! Ingen expert så har ingen aning om hur mycket som går att rädda. Den gick riktigt bra innan denna incidentOm rotorn är i gott skick utseende mässigt kan man byta lager.
Okej! Den är inte värd något som renoveringsobjekt gissar jag..Så är det absolut. Men ska urmakare göra mer än verkbyte sticker också priset lite mer.
Tycker du ska lämna in den på service. Inte värt att lämna till någon tjomme som bara byter verk utan trycktest osv. Känns dumsnålt på en relativt din klocka.
Har några fjädrar som du kan använda . Inte original men funkar .”Regelfjäder”/set spring till Tissot 27B-1 någon? Vet inte om den ligger rätt på bilden så det överlåter jag till expertisen
Du är en uris man bara måste tycka om Då tingar jag en dylik fjäder bums...Har några fjädrar som du kan använda . Inte original men funkar .