• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens fix och trix!

Precis
image.jpg
Den ska sitta på bommen. Precis där den går in. Den är till snabbinställningen för datumet. Det är rätt vanligt att den saknas. Kommer inte ihåg vilket håll den ska ligga men det kan du kanske lura ut. Bra att du hitta den. Den är svår att få tag i då den ofta slarvas bort.

Svårt att se skillnaderna på bilderna tbh men nice ifall det blev bättre. Läste på den där magic rodium och tolkade det inte som det var något man hade hjälp av, spännande. Använt förut oxå?
Några gånger. Kanske överkurs. Men ibland kan det vara trevligt att fräscha till det lite om det går. Tog en stund mellan bilderna så ljuset blev inte helt samma och vinkeln på kamera var lite olika. Har fräschat till några visare med detta . Funkar bra . Hur det står sig i längden är dock frågan?

Stämmer!roligt och lärorikt,duktiga elever och mycket duktiga lärare!:Dvore jag 15 år yngre så hoppade jag på skolan direkt.
Uppenbarligen har de lärt er en del matnyttigt:D Hade en klocka inlämnad där och blev riktigt nöjd. Och i samma veva hamnade jag här och fick blodad tand för att försöka skruva själv. Och det har jag aldrig ångrat, för något mer avkopplande finns inte i min värld:)

Uppenbarligen har de lärt er en del matnyttigt:D Hade en klocka inlämnad där och blev riktigt nöjd. Och i samma veva hamnade jag här och fick blodad tand för att försöka skruva själv. Och det har jag aldrig ångrat, för något mer avkopplande finns inte i min värld:)
Vi pratade @Beo och jag om att åka dit igen, nästa år. Upplägget är säkert detsamma men kan vara kul och träffas.

Gokväll! Jag har kämpat med en Tissot-tank bra länge nu. Svalde lite stolthet och fick tag på en ny balans och spiral som jag hoppades skulle lösa saken. Efter att ha justerat haltning så kickar den igång tills det att man skruvar ned skruven på balansbryggan..då stannar den tvärt. Här är min gissning. Förra balanstapparna var nedslitna så någon har böjt bruggan lite för att korrigera det och nu med ny balans så går tapparna i juvelerna så den stannar? Va tror ni och vad tror ni är lösningen? Försöka böja bryggan?? :/

• Like
Reactions: Beo
Gokväll! Jag har kämpat med en Tissot-tank bra länge nu. Svalde lite stolthet och fick tag på en ny balans och spiral som jag hoppades skulle lösa saken. Efter att ha justerat haltning så kickar den igång tills det att man skruvar ned skruven på balansbryggan..då stannar den tvärt. Här är min gissning. Förra balanstapparna var nedslitna så någon har böjt bruggan lite för att korrigera det och nu med ny balans så går tapparna i juvelerna så den stannar? Va tror ni och vad tror ni är lösningen? Försöka böja bryggan?? :/
Ryska verken som jag servar är det ganska vanligt att de lägger schims under bryggan när sånt händer!mek verkstäder har ofta tolkstål hemma som går att använda till schims!

Tillbaka
Topp