Han ska kolla, återkommer asapVad heter länken ? Är det en 1503 länk . Brukar stå på spännet .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Han ska kolla, återkommer asapVad heter länken ? Är det en 1503 länk . Brukar stå på spännet .
Han hittar bara ”Var ser jag numret. Hittade 32S och GAJ”Om du går in under Omega i Watch parts branded och sen till bracelet and bracelet parts . Klickar i 1503 om det är en sån länk. Då kommer alla delarna fram som finns till den länken.
Nu hittade han: 1503/825Om du går in under Omega i Watch parts branded och sen till bracelet and bracelet parts . Klickar i 1503 om det är en sån länk. Då kommer alla delarna fram som finns till den länken.
Då kan jag med säkerhet säga att båda skruvarna är vänstergängade som du sa @rogart-63. För den gick av igen...Ok, försök två!
Håll i hatten och hoppas på att hatten inte går av igen...
Ajfasen . Jag ska kolla om jag har nåt sånt verk nånstans.Då kan jag med säkerhet säga att båda skruvarna är vänstergängade som du sa @rogart-63. För den gick av igen...
Vore evigt tacksam.Ajfasen . Jag ska kolla om jag har nåt sånt verk nånstans.
Hitta ett fräscht Int 1980 som bör funka efter lite rengörning. Samma verk som int1977. Balans ser ok ut . Saknar minutrör och timhjul. och en pytteskruv till ruckarmen. På detta är stora skruven högergängad och kronhjulsskruven vänster. Om inte annat kan du ta fjäderhus från denna .Då kan jag med säkerhet säga att båda skruvarna är vänstergängade som du sa @rogart-63. För den gick av igen...
Fantastiskt, skickar PM!Hitta ett fräscht Int 1980 som bör funka efter lite rengörning. Samma verk som int1977. Balans ser ok ut . Saknar minutrör och timhjul. och en pytteskruv till ruckarmen. På detta är stora skruven högergängad och kronhjulsskruven vänster. Om inte annat kan du ta fjäderhus från denna .
Rent logiskt borde det vara en split stem, alla gånger man har tagit bort sådana känns det otrevligt, känns som hela verket kommer att följa med genom kronhalsen, om du har en lupp och tittar i hålet som är inringat på bilden kan det synas om bommen är delad, vrid o kolla i olika ställägen, har kunnat tippa ur en del verk så.Går helt bet på denna.
Ska ju fan bara byta ett batteri... Men då behöver jag ju först komma åt det.
Kronan är skruvad och jag antog att den helt enkelt bara skulle vara delad.
Men fan vet om den inte sitter som berget. Kommer liksom ingenstans och det känns ”fel” att dra och slita ännu mer.
Verket bör vara ett ETA 255.241, enligt vad jag hittat på nätet.
Någon som har några kloka ord att ge?
Ja, tyvärr verkar det så. Får väl ge mig ut och jaga på andra ställen...Har bara lock med den hårda plastringen men detta ser ut att vara metall mot metall lock?
Förutom det att jag inte riktigt fattat det där med cad och därför blandat ihop X och Y så ser projektet lovande ut. Ritningen är reviderad så att rätt mått är på rätt håll, och klockhålen är flyttade så det blir lite mer mellanvägg mellan övre och nedre raden.Påbörjat ett klockväskprojekt! Fick hem väska idag, ryckte ur inredningen och ritade upp en ny inredning. Nu fattas bara att hitta någon som kan hjälpa mig skära till inredningen ur ett ark skumgummi.
Ett enkelt och effektivt tips för att bli av med oönskat DNA på länkar, riktigt vidriga exemplar ligger med fördel i blöt en dag eller två och sedan bara att borsta med tandborste/nagelborste etc. Har tvättat ett flertal äckliga länkar med bra resultat, kostar en knapp hundring på apoteket.
Ser ut som ett 8205 verk . Tror inte jag har nån balans . Men borde finnas på Ebay . Citizen 8205 eller Miyota 8205 eller 8200.Kollade på den här igår, men den går alldeles för snabbt. Balansfjädern är alldeles missformad, så nu är jag ute efter en komplett balans eller ersättsurverk om någon har?
Tror det är ett Miyota 8205, ser ingen märkning på varje sig urverk eller boett/tavla.
Sitter iallafall i en Bulova 96c23, från 2005 som har både dag och datum.
Hitta faktiskt en balans som jag tror är ok .Kollade på den här igår, men den går alldeles för snabbt. Balansfjädern är alldeles missformad, så nu är jag ute efter en komplett balans eller ersättsurverk om någon har?
Tror det är ett Miyota 8205, ser ingen märkning på varje sig urverk eller boett/tavla.
Sitter iallafall i en Bulova 96c23, från 2005 som har både dag och datum.
Fasen vad du har delar, nästan till allt!Hitta faktiskt en balans som jag tror är ok .
Utom ett minutrör till Tissot 20Fasen vad du har delar, nästan till allt!
Like it! Har du fått till den?Går helt bet på denna.
Men fan vet om den inte sitter som berget. Kommer liksom ingenstans och det känns ”fel” att dra och slita ännu mer.
Går helt bet på denna.
Men wow, bra tips och snyggt genomfört! Ser fram emot många bra tips om ditt nyförvärv svarven! Är ett framtida område för mig när tiden finns!Jag har följt Mark Lovicks projekt med att bygga en jigg till Horotecs "hand lifting tool"(https://www.cousinsuk.com/product/hand-removing-tools-watch-horotec) och tyckte det kändes som ett kul och relevant projekt
Istället för att bygga allt från grunden förenklade jag idén med att utöka mitt Horotec "hand pressing tool" som jag ändå sällan använder.
Som en nybliven svarvägare kändes det som ett lagom stort projekt. Det som behövdes var en mindre bussning som matchade samt att borra ett hål i visar- pressen. Borra i ett dyrt Swiss- made verktyg? .
Tack vare ett icke precist verktyg (pelarborren Bosch PDB40) så lyckades jag få hålet någon halv millimeter snett men stör inte så mycket och påverkar inte funktionen (jag försökte faktiskt förbättra precisionen på min PDB40 genom att byta lager som föreslaget här https://www.bosch-professional.com/...-not-a-precision-bench-drill/10003152-t#/main men det blev ingen vidare skillnad. Köpa bra verktyg eller inte alls ).
Verktyget behöver kunna röra sig vertikalt när man plockar bort visare och det löste jag genom att se att det fanns tillräckligt spelrum i bussningen för rörelse och en liten gummipackning som ser till att verktyget inte "faller igenom". Inte lika snygg som Marks lösning men helt klart ändå användbart. Kul och lyckat projekt.