Tack kompis, hoppas det fungerar för dina packningar medBästa tips på länge!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack kompis, hoppas det fungerar för dina packningar medBästa tips på länge!
Bikarbonat fungerar bra på plast. Ta en del bikarbonat och rör ner i 12 delar vatten och polera försiktigt men testa på undersidan först så det inte blir någon reaktion med färgen.Köpte en vit dw5600 gshock för ett tag sen och den har redan börjat gulna lite, både boett och band. Oklart om det är pga sjövatten eller solkräm, eller annan anledning. Någon som har tips på hur man kan göra den mer vit igen? Tandborste och något milt rengöringsmedel?
Väteperoxid (hydrogen peroxide) brukar visst användas till gamla Nintendokonsoller o dyl. har aldrig själv provat men sök på:Köpte en vit dw5600 gshock för ett tag sen och den har redan börjat gulna lite, både boett och band. Oklart om det är pga sjövatten eller solkräm, eller annan anledning. Någon som har tips på hur man kan göra den mer vit igen? Tandborste och något milt rengöringsmedel?
Bikarbonat fungerar bra på plast. Ta en del bikarbonat och rör ner i 12 delar vatten och polera försiktigt men testa på undersidan först så det inte blir någon reaktion med färgen.
Lysande, jag börjar med bikarbonat, funkar inte det får jag testa med väteperoxid. Tack för hjälpen!Väteperoxid (hydrogen peroxide) brukar visst användas till gamla Nintendokonsoller o dyl. har aldrig själv provat men sök på:
hydrogen peroxide bleach plastic så dyker det upp lite matnyttigt, verkar i o f s inte vara nått man gör på 5 min direkt.
För mig det fanns nån gammal tråd med nåt suddgummi. Men är nog skitgammal tråd.Lysande, jag börjar med bikarbonat, funkar inte det får jag testa med väteperoxid. Tack för hjälpen!
Bra, då får jag leta upp den om dom andra förslagen inte fungerar tack!För mig det fanns nån gammal tråd med nåt suddgummi. Men är nog skitgammal tråd.
Inte nu längrehehe, hoppas att resten av klockan inte är is samma skick.
Då skulle det vara lika farligt att dricka andra destillerade dricker isåfall . Det är det kanske oxå.Destillerat vatten farligt att dricka! Vet inte vart denna skröna kommer ifrån men fick lära mig detta i skolan också. Nu är det inte det så länge som man har ett bra intag av mineraler och inte lider av bristsjukdomar.
Tack! Det stämde mycket bra, stora skruven och lyfta av haken. Enkelt av, svårare att få på. Och nog var det skitigt allt. Dessvärre tickar den inte igång igen efter att jag satt ihop den så jag misstänker att något större skräp har hamnat där det inte borde vara. Längre än hit vågar jag dock inte gå själv så nu är det dags att söka hjälp…ISA verken är inte roliga. Tror du får lossa på den stora skruven närmast kronan och lyfta upp bygeln. Men testa först att trycka på den lilla haken.
Nu vet jag. Tryck den lilla haken ut mot kanten av boetten, tryck sedan ner knappen som den låser. Du kan behöva lossa lite på den stor skruven lite lätt.
Dessa verk finns att köpa nya så du har lite utrymme att jobba med.Tack! Det stämde mycket bra, stora skruven och lyfta av haken. Enkelt av, svårare att få på. Och nog var det skitigt allt. Dessvärre tickar den inte igång igen efter att jag satt ihop den så jag misstänker att något större skräp har hamnat där det inte borde vara. Längre än hit vågar jag dock inte gå själv så nu är det dags att söka hjälp…
Om det här är 27-3 verk så har jag det.Hallå, mekar med en Tissot cal 27-3 och en skruv har delat sig (gått itu) i verket till den undre ändjuvelen till balansen. Jag fick ur skruven men söker nu alltså en hel skruv, någon som har en sådan skruv eller vet hur jag kan lösa det? Tack för all hjälp!
Behöver ni själva någon del så kika gärna i min google länk i sign, där har jag mina reservdelar.
Min har siffrorna 1663392 där din heter 25C2898. Någon vet nog här utifall det där verket är det jag söker. Men din har anti shock (inca block) på juvelen och den jag har är med fast juvel. Men skruven kanske finns där iaf. Tack!Om det här är 27-3 verk så har jag det.
Visar det sig att det är vad du söker skicka pm så är det ditt!jag kollade på ranfft och baksidan såg ut att vara rätt iaf,dad tror du @rogart-63 ?Min har siffrorna 1663392 där din heter 25C2898. Någon vet nog här utifall det där verket är det jag söker.
Ska du skicka hela verket köper jag gärna kronanVisar det sig att det är vad du söker skicka pm så är det ditt!jag kollade på ranfft och baksidan såg ut att vara rätt iaf,dad tror du @rogart-63 ?
Inte köpa!!har du samma adress som sist skickar jag den☺Ska du skicka hela verket köper jag gärna kronan
Har säkert lösa såna skruvar annars .Visar det sig att det är vad du söker skicka pm så är det ditt!jag kollade på ranfft och baksidan såg ut att vara rätt iaf,dad tror du @rogart-63 ?
Har säkert lösa skruvar om det är så. Om du kan mäta den gamla .Hallå, mekar med en Tissot cal 27-3 och en skruv har delat sig (gått itu) i verket till den undre ändjuvelen till balansen. Jag fick ur skruven men söker nu alltså en hel skruv, någon som har en sådan skruv eller vet hur jag kan lösa det? Tack för all hjälp!
Behöver ni själva någon del så kika gärna i min google länk i sign, där har jag mina reservdelar.
Har du det så får @ittam hela klockanHar säkert lösa såna skruvar annars .
Samma adress, men då lägger jag en peng till BCF om du inget ska haInte köpa!!har du samma adress som sist skickar jag den☺