Magnus Ö-o
Basic
Satt igår kväll och kämpade med en sliten revue sport (för mig okänt urverk). Tvättade den för en tid sen och monterade ihop men den ville inte gå (var död när jag fick hem den), blåser på balansen men den stannar efter någon sekund. Alla lagringar är slitna så mycket både side och endshake. Beställde en ny fjäder ( den gamla var en trött helrund utan spänst kvar) medans jag väntade på min horia klon. Monterade ihop men fjädern räckte inte. Har nu höjdjusterat escapehjulet och gett blansen lite endshake (min första justering med horia verktyget) så nu går den iallafall. Justerade ner beaterror till 0.5ms efter många vändor in under balansen. Dock så är den oerhört sliten i lagringar och skruvarna till balansens endstone är helt slut så jag gav mig igår med en amplitud på 175. Låtit den gå över natten och skall kika ikväll igen.
Vet att man som gröngöling inte skall jobba med för slitna verk och denna kommer troligen att besegra mig då den övergår min nuvarande kompetens. Den är gammal men fin så vill ju iallfall ge den en chans. Vad kan man förvänta sig för amplitud från en gammal sliten klocka och när är det läge att kasta in handuken?
Vet att man som gröngöling inte skall jobba med för slitna verk och denna kommer troligen att besegra mig då den övergår min nuvarande kompetens. Den är gammal men fin så vill ju iallfall ge den en chans. Vad kan man förvänta sig för amplitud från en gammal sliten klocka och när är det läge att kasta in handuken?