• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens fix och trix!

joh.jonsson

Panerai
Trycktest av en rolex explorer 14270 boett. Godkänd! 👍 bubblorna på bilden står stilla och kom från glasring/bandstift, alltså inte från klockans insida.
IMG_2756.jpeg
IMG_2757.jpeg
Jag va med någon gång, någonstans när någon av mina klockor (många loose ends haha)
Trycktestades med en "torr" testare. En kupa som jag antar att man bygger tryck i och en micrometer eller liknande som man placerade på glaset och således mätte deformation/kompression!?

Någon som vet vad jag menar, vet någon vad en sån kan heta?
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Jag va med någon gång, någonstans när någon av mina klockor (många loose ends haha)
Trycktestades med en "torr" testare. En kupa som jag antar att man bygger tryck i och en micrometer eller liknande som man placerade på glaset och således mätte deformation/kompression!?

Någon som vet vad jag menar, vet någon vad en sån kan heta?
Jag har Elmas variant. ”Leak Controller 2000” heter min. Smidig pryl.

IMG_6013.jpeg
 

Watcheyes

Cartier
Jag har


Min andra favorit på samma tema är något i stil med:

“Buy expensive and cry once. Buy cheap and cry every time you use it."
Haha ja den är bra också. Jag har inte lärt mig helt :(. Dock när jag köpt rejält har jag blivit besviken ibland. Tyvärr så gör Bergeon / Horotec fel ibland, men det är såklart inga problem att returnera.
 
Topp