Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Well done mr.Rogart! Det är en tjusig klocka oxå!Puuuuh - Det var en pärs. Spiralen satt i fel läge och tror det sitter fel balansbrygga på den. Vilket gjorde att rotorn slog i ruckarmen. Kollade lite på google och dom enicar sherpa jag hitta hde en lite böjd balnsbrygga. Men nu tickar det igen. Sekundhjulet var böjd i änden . Men @Fadershan hade en som han donerade . Vad skulle man göra utan alla goa gubbar på forumet.![]()
Jo då måste jag även fråga: vilka vätskor kör du i denna? Jag hade tänkt Elma röd som jag kört med i ULT som tvätt? Som skölj har jag använt IPA och är det bra även nu i denna tror du? Tack!
Ok,Tack! Så som skölj kör du fortfarande IPA men sköljer först i dest.vatten i en egen separat behållare om jag förstått det rätt?Körde själv Elma röd i början, följt av skölj i destvatten (lös behållare), sedan två skölj/absorb. av vattnet i IPA.
Tyckte dock att det skummade för mycket och bytte ganska snabbt till Elma WF. Skall man inte serva många verk så funkar Elma röd perfekt, men skummet blir lite jobbigt i längden.
Grymt! Har ett par Cartier Tank-hommager i skräplådan som man kanske ska göra nåt liknande med. Båda har manuella verk och den ena tickar, men rusar.Före:
![]()
Efter:
![]()
Och om jag hittar annat objekt med samma verk, kanske reservdel!
Puuuuh - Det var en pärs. Spiralen satt i fel läge och tror det sitter fel balansbrygga på den. Vilket gjorde att rotorn slog i ruckarmen. Kollade lite på google och dom enicar sherpa jag hitta hde en lite böjd balnsbrygga. Men nu tickar det igen. Sekundhjulet var böjd i änden . Men @Fadershan hade en som han donerade . Vad skulle man göra utan alla goa gubbar på forumet.![]()
Ok
Ok,Tack! Så som skölj kör du fortfarande IPA men sköljer först i dest.vatten i en egen separat behållare om jag förstått det rätt?
Gj Beo! Skönt att du fick ihop det!Såå!nu var Vostok nummer 1 klar!en Komandirski som hade fel tavla och visare.
så jag köpte en Amphibian med fel tavla som jag senare ska modda och snodde tavlan![]()
.
Här i delar
![]()
Och äntligen nyservad o klar!
![]()
He en fin fortsatt helg ks vänner!![]()
Helt ok tycker jag!med en skräckblandad förtjusning över Vostok's stötsäkrings fjäder!!Gj Beo! Skönt att du fick ihop det!
Hur var Vostok-verken att skruva i tycker du?
Aha!låter spännande!har du nån bild och vad för verktyp?Vänta bara tills du stöter på de som ser ut som Incabloc men inte är det.![]()
Låter skitkul!De ser ut som Incabloc men man kan inte fälla upp dem då de inte har några gångjärn så de skall bara dras rakt ut med pincetten för försöker man vika upp dem som Incablock så pingar de iväg. De vill gärna flyga iväg så fort man lossar de två armarna så det krävs en annan teknik när man lossar dem och det är bäst att hålla emot med något med andra handen eller lossa dem med verket i en zip-påse.
Mycket kul första gången man ligger på alla fyra och svär så hela huset skakar.Låter skitkul!![]()
Ok!tackar för det tippset ifall jag köper en Vostok med 2209 verk!blir en ny utmaning dåHar ingen egen bild men hittade denna.
http://www.arteorientalis.com/2209_movement_closeup.jpg
Brukar sitta i Raketa verk tror jag?Har ingen egen bild men hittade denna.
http://www.arteorientalis.com/2209_movement_closeup.jpg
Sist jag träffade på dem var i en Paketa så det stämmer bra. Raketa hette de när de såldes för den västerländska marknaden vad jag förstår.Brukar sitta i Raketa verk tror jag?
Raketa heter dom för den stötfjädern flyger ut i rymden ? Eller var det inte såSist jag träffade på dem var i en Paketa så det stämmer bra. Raketa hette de när de såldes för den västerländska marknaden vad jag förstår.
2 billiga och smäckra ledlampor från IKEA tycker jag fungerar bra. Blir inga skuggor som störNågon som har ett bra prisvärt tips på arbetsbelysning!? Jag krockar med min skrivbordslampa hela tiden och känns som jag behöver mer ljus än vad denna 40w lampa ger mig!
Snyggt Ville, tack! Jag har oxå hyllor ovanför så jag skulle kunna göra sådär oxå! Blir det tillräckligt bra lus av dess alltså? Jag har heller inget dagsljus allt i min skrubb2 billiga och smäckra ledlampor från IKEA tycker jag fungerar bra. Blir inga skuggor som stör
![]()
Jodå, ljuset räcker bra även när det är mörkt runt omkring. Det går ju annars att köpa flerSnyggt Ville, tack! Jag har oxå hyllor ovanför så jag skulle kunna göra sådär oxå! Blir det tillräckligt bra lus av dess alltså? Jag har heller inget dagsljus allt i min skrubb
Välstädat oxå! Nu måste jag nog städa upp min plats när jag såg det där...![]()