Har du bild på hela rotorn ? Har ett gäng olika som ligger men behöver bild för att jämföra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du bild på hela rotorn ? Har ett gäng olika som ligger men behöver bild för att jämföra.
Det här var det värsta baklocket jag dykt på hittils! Fick limma om bulten tre ggr och ta till alla verktyg jag fick plats med. På tredje försöket gav det med sig och under gömde sig ett fint AR 161Ja låter som utsliten bom i mina öron. Säkert oxå för att den är hård i uppdraget. Jag har haft flera cal 320-324 som varit hårda i uppdrag. En teori är att de gamla fjädrarna styvnar olika beroende på vilken olja/fett man använt. Så här kan man göra om man har svårt att få upp ett baklock
![]()
Bästa tråden!!!!!Det här var det värsta baklocket jag dykt på hittils! Fick limma om bulten tre ggr och ta till alla verktyg jag fick plats med. På tredje försöket gav det med sig och under gömde sig ett fint AR 161
Nu är fixaråret 2017 slut för min del och jag vill passa på att tacka alla er som är aktiva i denna tråd andra fixartrådar. Fantastisk vänlig och hjälpsam ton som gör denna hobby fantastisk kul att hålla på med. Gott nytt år fixarvänner!
![]()
![]()
Om det inte går med lite våld? Använd mer våldDet här var det värsta baklocket jag dykt på hittils! Fick limma om bulten tre ggr och ta till alla verktyg jag fick plats med. På tredje försöket gav det med sig och under gömde sig ett fint AR 161
Nu är fixaråret 2017 slut för min del och jag vill passa på att tacka alla er som är aktiva i denna tråd andra fixartrådar. Fantastisk vänlig och hjälpsam ton som gör denna hobby fantastisk kul att hålla på med. Gott nytt år fixarvänner!
![]()
![]()
Gott nytt år .Bästa tråden!!!!!
Gott nytt år på er alla!!!!
Shit. En ny pinne behövs det där. Var nästan säker på att jag hade nåt skrotverk men det ser mörk ut. Hoppas det löser sig. Tror den sitter på fler vek än AS 1748. http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&AS_1748&
Köpte elma röd bara,inte sköljmedlet.men snabb leverans och så.Hur funkar dom? Är det nåt bra?
Jättegärna! Jag hittade inte när jag kikade där! Byter man pinnen i rotorn alltså? Tack!Shit. En ny pinne behövs det där. Var nästan säker på att jag hade nåt skrotverk men det ser mörk ut. Hoppas det löser sig. Tror den sitter på fler vek än AS 1748. http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&AS_1748&
Dock inte AS 1746/47
Ska beställa lite från Kusinen . Kan lägga med en i beställningen om du vill. Kosta 60:- för en ny "pinne"
"Pinnen" sitter på bryggan med dom två skruvarna . Den ena delen ser ut att ha rostat fast i rotorn. Kanske kan du knacka ut det med lämpligt dorn i drivnitsverktyget. Sen byta oscillating weight axle post. Förhoppningsvis klarar sig rotorn.Jättegärna! Jag hittade inte när jag kikade där! Byter man pinnen i rotorn alltså? Tack!
Lol å jag som todde pinnen satt i rotorn! Ser ut som en juvel i hålet på bryggan så antog att pinnen skulle sitta i rotorn"Pinnen" sitter på bryggan med dom två skruvarna . Den ena delen ser ut att ha rostat fast i rotorn. Kanske kan du knacka ut det med lämpligt dorn i drivnitsverktyget. Sen byta oscillating weight axle post. Förhoppningsvis klarar sig rotorn.
Gått igenom mina rotorer men tyvärr ingen som liknar din.
Ok tack ändå!Gått igenom mina rotorer men tyvärr ingen som liknar din.
Bör rimligtvis vara den gamla packningen.det svarta på boetten
Tack för din expertis!och ha en god fortsättning!Det är en gammal packning. Brukar vara hård efter alla år så jag brukar använda en skruvmejsel och petat bort den. Kan vara svårt då den sitter hårt och går i bitar när man trycker.
Då kan du kanske rädda bommen med en förlängare.Okej, spännande nyheter: bommen är av precis i linje med hålet, så det är helt omöjligt att greppa den med korntång eller liknande. Vad göra? Eller är enda lösningen att riva hela verket?
Ibland kan man peta ut den med en mejsel oxå . Öppna baklocket får man göra .Skruva på en krona med långt rör så kan du dra ut den som vanligt. Motståndet i uppdraget brukar räcka för att få några varv på bommen.