Martin Lovasz
Guld
En säkerhetsnål som man böjer ut gör susen.Hitta en silver men det sitter en gammal pivot i den. Kan testa om jag får bort den imorgon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En säkerhetsnål som man böjer ut gör susen.Hitta en silver men det sitter en gammal pivot i den. Kan testa om jag får bort den imorgon.
Eftersom bilden kommer Seikos egen servicemanual så har jag inget att säga om metoden, dom borde ju veta hur man gör tycker man, och är man som dom flesta här så har man ju fler än en klocka så det blir ganska naturligt att den inte går hela tidenPrecis . Dock bör den nog stå still en gång ibland oxå. Då den kan låsa sig annars. Konstruktionen är lite klurig. När kronografvisaren går så är fjädrarna inaktiverade och hela hjulet rör sig. Men när den står still slirar den där den ska oljas. Tycker dock bilden visar lite felaktigt sätt att hålla ner fjädringen . Skulle inte hålla därute på själva kuggarna utan ovanpå kugghjulet istället. Risken att slinta och slå sönder kugghjulet under är större.
Den ser NOS så nog mest massa gunk som satt i den. Rensat ur den nu. Så har en @Magnus Ö-o om du behöver.En säkerhetsnål som man böjer ut gör susen.
Kan ev ha nåt liggande. Vanliga ACT sternkreuz och flytta över glasringen från det gamla .Fick hem 6st CWC. Dok var det bara 3st som tickade igång efter batteribyte :/ Om någon har glas eller verk till dessa liggandes så är det bara att PM’a
![]()
Jultomten har varit väldans tidig i år!
Cousinsuk, där hittar du allt du kan tänka digVar hittar man sånnadär små kupor?
Hade inga 31.6 eller 31,7 kvar. Har för mig 31,7 eller 317 passar bättre. originalglaset är 316 med original tension ring. Sternkruez act glas med tension ring om man flyttar över orginallringen sitter lite löst i 316 storlek.Helgens nöjje fick hem 6st CWC. Dok var det bara 3st som tickade igång efter batteribyte :/ Om någon har glas eller verk till dessa liggandes så är det bara att PM’a
![]()
Ja titta om du har lust hade varit grymt! Så slipper jag beställa från utlandetKan ev ha nåt liggande. Vanliga ACT sternkreuz och flytta över glasringen från det gamla .
Jaha ok då är det bara börja jaga rättHade inga 31.6 eller 31,7 kvar. Har för mig 31,7 eller 317 passar bättre. originalglaset är 316 med original tension ring. Sternkruez act glas med tension ring om man flyttar över orginallringen sitter lite löst i 316 storlek.
https://adventuresinamateurwatchfettling.com/2014/06/15/cwc-g10/
Kanon färg på lume du fick där! Te, kaffe?Som @alexndr säger så kanske misstag lär ut mest men då jag ständigt postar mina misstag ska jag nu posta ett trix som gick vägen
Fick hem en Tissot visare som sett sina bästa dagar och var rejält tillbuktad och saknade lume. Lyckades böja till den rätt ok imho och även färgmatcha lume mot timvisaren. Böjde tbx vidaren med typ samma metod som man rätar ut en hairspring, dvs drar ut den med en korntång.
![]()
![]()
Först välja lume efter vilken ton den andra hade. Bergeons gula är typ greenish så den och så blanda i lite färg i lumen. Te och kaffe kan man använda med fördel oå redan applicerad lumeKanon färg på lume du fick där! Te, kaffe?![]()
Känner igen den där, är det samma?Som @alexndr säger så kanske misstag lär ut mest men då jag ständigt postar mina misstag ska jag nu posta ett trix som gick vägen
Fick hem en Tissot visare som sett sina bästa dagar och var rejält tillbuktad och saknade lume. Lyckades böja till den rätt ok imho och även färgmatcha lume mot timvisaren. Böjde tbx vidaren med typ samma metod som man rätar ut en hairspring, dvs drar ut den med en korntång.
![]()
![]()
Om du syftar på den från en omtalad auktion från en annan forummedlem så ja hahaKänner igen den där, är det samma?
Jepp det var den jag tänkte på, så du fick ansvaret att fixa till denOm du syftar på den från en omtalad auktion från en annan forummedlem så ja haha![]()
Tack kompis!Jepp det var den jag tänkte på, så du fick ansvaret att fixa till den
Bra jobb, ser mycket bra ut!
Får kolla på någon till youtube film, troligtvis var inte verktyget rätt.. hade problem att få ut spring bars.På vilket sätt?
Kan vara lite svåra att få loss. Men med rätt verktyg ska det gå. Gäller å komma ner ordentligt inne vid luggen. Är ingen shoulder eller dubbla sholders på seiko stiften som på en del andra bandstift. Om det är originalstift som du har?Får kolla på någon till youtube film, troligtvis var inte verktyget rätt.. hade problem att få ut spring bars.
snyggt! Ja DS är finfint! Ska själv sätta tänderna i två st snart (snart kan vara imorgon eller om 3år) som ligge roch väntarDå är Certinan servad! Tackar för tipset på ny krona på EBay och axeln du skicka @Martin Lovasz, satt perfekt!
Möjligen lite låg Amp. Men får se den var ganska sliten, och läste någon stans att fjädern från kusinen i UK var tunnare!
Men snygga är DS!
![]()
![]()
![]()
Tack då nöjer jag mig med Amp. Rucka så jag hamna på + 12s.Visst är de fina och man får kompromissa lite med välanvända klockor. Gången ser rak och fin ut så lite ruckning så kan då få den att gå lite bättre, fast 22 sekunder är inget om man bara använder klockan då och då.