Nu är Certinan klar.
Klassaigt gammalt mineralglas som fått sig massor av törnar men istället för att sprick blir det breda repor.
Så här skall glaset se ut efter slipningen, inte glasklart men fri från repor. Ville slipa lite till men då glaset är limmat stack bara en liten bit ovanför glasringen så då fick jag kompromissa.
Bild på färdig klocka där glaset nu är polerat och riktigt fint, det finns ett par märken i glaset men ganska små och några större runt kanterna men jag tycker det bara passar klockan övriga tillstånd mycket väl. Klockan är väl misshandlat men jag fick bort massan som någon applicerat på visarna och då ser man att den gamla massan har nästan försvunnit och förmodligen därför man försökt sätt på egen massa.
Man ser hur någon försökt få av glasringen med grova medel och till slut lyckats och sedan skadat tavla och visare. Klockan ser riktigt fin ut på armen så bilderna ljuger lite och man ser inte märken i tavlan lika tydligt i verkligheten (inte glaset märkena finns i utan det är tavlan).
Fick mer eller mindre även serva urverket då det var ordentligt smutsigt under urtavlan så nu är den lätt att ställa igen. Inget urverk (ETA 9361) jag rekommenderbar en nybörjaren att serva då de är riktigt knepiga. Värdet på dessa urverk går bara upp för de börjar bli svåra att få tag så en fin investering och hittar ni dessa härliga 70-talare så är det bara att slå till.
EDIT rörde till det med bilderna lite men nu skall det vara rätt.