Hej tråden! Legat halvt död i influensan en vecka men idag fick jag kraft att slutföra ett tidigare Omega 565 projekt. Var i en boett utan baklock och s.k. split stem vilket jag måste medge har yttrat sig i en enstaka eller asmånga svordomar
Men som sagt varje gång man möter ngt nytt så finns ju en chans att man lär sig ngt
Som att det t.ex. inte går att rucka den väl i boetten eller att stemen måste i innan boetten osv. Amplituden har varit låg pga den där fjädern som trycker på centrumhjulet men efter lite massage av den så blev den lite tamare. Dock så valde jag att låta sätta på visarna i efterhand väl i boetten för hur annars skulle jag kunna skruva fram datumet för att veta var visarna skulle placeras om ni förstår? (Ja hade kanske kunnat göras innan oxå) Något hände iaf efter det att jag fått på automatdelen, rotorn och ner i caset för ampen sjönk lite igen men i övrigt toknöjd. Verket var verkligen i strålande skick men gick som kattskit när jag fick den. Ovanligt att jag får så fin kurva i graphern
bla bla här är den iaf!