Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja alltså jag vet inte vilka verk som delar delar så att säga. Just nu behöver jag minuthjul (part 260) till ett 25-651. Haha går ju att fynda skrotex när man inte har bråttom men blir dyrt när man specifikt måste ha något nu nuHar lite delar till 25-66 om du behöver.
Kan forska lite i det . Ligger en rotor i påsen till en 25-651 . Så inte omöjligt att nån å bottenplattorna är ett 25- 651Ja alltså jag vet inte vilka verk som delar delar så att säga. Just nu behöver jag minuthjul (part 260) till ett 25-651. Haha går ju att fynda skrotex när man inte har bråttom men blir dyrt när man specifikt måste ha något nu nu![]()
Tack @rogart-63 men Martin hittade en han skulle skicka! Jag har precis börjat samla på mig reservdelar. Har över 10 klockor som ligger och väntar på rep/service så jag lär behöva prylar iaf. Kommer nog ta ett tag innan jag har "högar" med grejer som erKan forska lite i det . Ligger en rotor i påsen till en 25-651 . Så inte omöjligt att nån å bottenplattorna är ett 25- 651
Tror du måste ha måtten på tavlorna oxå, är de identiska i diameter? Jag har slipat ner en tavla som var för stor och det rekommebderar jag inte hahaHej på er!har en liten undran,har precis köpt en Seamaster 165.002 med 552 urverk som jag ska serva och frächa upp och har sett en urtavla på ebay och undrar då om någon som kan vintage omega kan se om den tavlan kan passa på min seamaster?..
Här är länken
http://m.ebay.com/itm/Quadrante-Omega-Seamaster/201955878689?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2055119.m1438.l2649
Och en liten bild på min klocka.
![]()
Jag vet att min tavla har en charm men är sugen på renovera lite.Säljaren har skickat bild på baksidan och tavel pinnarna och utskärningarna är likadant placerade,jag spar givet tavlan så jag kan återmontera.
Hoppas nån med tränat öga kan svara,tack för ett kalas forum för övrigt.
Diametern orginal är 29.2 ungefär och den på ebay står det 29.26 på så?kanske måste slipas?jag mätte med skjutmått invändigt i boetten och det skulle gå teoretiskt men sen finns ju herr murphy och hans lag medTror du måste ha måtten på tavlorna oxå, är de identiska i diameter? Jag har slipat ner en tavla som var för stor och det rekommebderar jag inte hahaSka du även byta visare då antar jag?
Låter som det ska gå ju men är inte jättehemma på modellerna eller calibrarna för den delen så vågar nog inte säga 100%Diametern orginal är 29.2 ungefär och den på ebay står det 29.26 på så?kanske måste slipas?jag mätte med skjutmått invändigt i boetten och det skulle gå teoretiskt men sen finns ju herr murphy och hans lag med.men tack för ditt svar iaf!uppskattat
![]()
Nu var ju redan stora delar av texten bortaI värsta fall kan jag beställa och passar inte tavlan så får jag bita i det sura och skicka tillbaka,men väntar lite och ser om nån som är hemma på omega har nått tippseller försiktigt tvätta av orginaltavlan lite så inte hela texten försvinner
.
Jag kanske ska skaffa en annan tavla och låta orginal patineringen varaNu var ju redan stora delar av texten bortajag skulle inte tvättat av den, blir så uppenbart då när endast halva texten e där men ren tavla
![]()
Funkar inte den så häll ett öga på Kaplans där brukar det dyka upp tavlor. Visst är det kul med fräscha klockor och jag har förstålse för att du vill fixa till den. Själv är jag dock väldigt förtjust i denna som trots utseendet är nyservad:Hej på er!har en liten undran,har precis köpt en Seamaster 165.002 med 552 urverk som jag ska serva och frächa upp och har sett en urtavla på ebay och undrar då om någon som kan vintage omega kan se om den tavlan kan passa på min seamaster?..
Här är länken
http://m.ebay.com/itm/Quadrante-Omega-Seamaster/201955878689?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2055119.m1438.l2649
Och en liten bild på min klocka.
![]()
Jag vet att min tavla har en charm men är sugen på renovera lite.Säljaren har skickat bild på baksidan och tavel pinnarna och utskärningarna är likadant placerade,jag spar givet tavlan så jag kan återmontera.
Hoppas nån med tränat öga kan svara,tack för ett kalas forum för övrigt.
Tack för tippset!Funkar inte den så häll ett öga på Kaplans där brukar det dyka upp tavlor. Visst är det kul med fräscha klockor och jag har förstålse för att du vill fixa till den. Själv är jag dock väldigt förtjust i denna som trots utseendet är nyservad:
![]()
Läcker klocka det där och ett fint jobb av den som servat den.Funkar inte den så häll ett öga på Kaplans där brukar det dyka upp tavlor. Visst är det kul med fräscha klockor och jag har förstålse för att du vill fixa till den. Själv är jag dock väldigt förtjust i denna som trots utseendet är nyservad:
![]()
Inga på 10pJäkla snygg datumring må jag säga! På 10poäng gissa verket?
![]()
Inte den blekaste aning? Är det en alarm visare eller gmt visare?Inga på 10p8p för en visare som satt på tavlan till verket.
Haha just nu känns det som jag aldrig kmr få ihop det här igen.. jäkla massa delar och för mig nya lösningar.![]()
GMT yes.Inte den blekaste aning? Är det en alarm visare eller gmt visare?
yaaay! ett AR 1146
yaaay! ett AR 1146