Magnus Ö-o
Silver
Idag blev fix o trix premiärkörning av ny drivning till svarven och och test av min hemsnickrade borrmatning. Resultatet blev ett 3mm långt 0,2 mm hål med borren intakt, visserligen i mässing men man måste ju börja någonstans. Samma hål skall så småningom borras i en certina axel och pressa i den subsekund axeln som gått av.
Tröttnade på symaskinsmotorn och pedalen som inte orkade svarven så det ruskade i hela svarven när man körde. Nu blev det en moddad båtmotor jag hade liggandes med egensvarvat drivhjul i ek och pwm styrning. Nu finns orken och drivningen är riktigt stabil. Så nu kan man börja tillverka delar. Skall väl bara lära mig härda delarna med först
. Nåja en start iallafall och med enbart singel malt som lärare och coach så det får väl räknas som succé
Tröttnade på symaskinsmotorn och pedalen som inte orkade svarven så det ruskade i hela svarven när man körde. Nu blev det en moddad båtmotor jag hade liggandes med egensvarvat drivhjul i ek och pwm styrning. Nu finns orken och drivningen är riktigt stabil. Så nu kan man börja tillverka delar. Skall väl bara lära mig härda delarna med först