• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Grattis till dig med! Visa gärna!
Lite tur hade jag dock då jag la mitt sista bud med 1sek kvar och då visste jag inte ens vad klockan låg på 😂
Bjuder på en säljarbild då jag redan börjat plocka ned den. Härjad boett med röda färgstänk, plexi kört i slipmaskin och så blek/sliten datumskiva så att man inte ens kan urskönja datum. Vet inte om den går, får hem nya batterier i dagarna.
Men, kan kanske bli bra med lite tur, initiala chocken har lagt sig :D
73CBC31F-2D26-4F4F-B1A4-7D2492B66266.jpeg
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Bjuder på en säljarbild då jag redan börjat plocka ned den. Härjad boett med röda färgstänk, plexi kört i slipmaskin och så blek/sliten datumskiva så att man inte ens kan urskönja datum. Vet inte om den går, får hem nya batterier i dagarna.
Men, kan kanske bli bra med lite tur, initiala chocken har lagt sig :D
73CBC31F-2D26-4F4F-B1A4-7D2492B66266.jpeg
Blir fin med nytt plexi! Hoppas den går 🙏🏼 Det boetterna är grymma!
 

acue

Cartier
B4C1ECC3-7A20-43AB-82B1-B856F56FEE52.jpeg


Va mest ute efter Zenithen, hoppas tavlan är så pass ok som jag tror. Birka No-lume ser ganska fin ut också.

Lustig sak var att ingen liknande dök upp när jag googlar Tissot Seastar Seven. Den ser väl tyvärr ganska liten ut. Någon som kan modellen?

Edit: Tror jag hittade en likadan Tissot till slut, där stod 32 mm 🧐
 
Senast ändrad:

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
B4C1ECC3-7A20-43AB-82B1-B856F56FEE52.jpeg


Va mest ute efter Zenithen, hoppas tavlan är så pass ok som jag tror. Birka No-lume ser ganska fin ut också.

Lustig sak var att ingen liknande dök upp när jag googlar Tissot Seastar Seven. Den ser väl tyvärr ganska liten ut. Någon som kan modellen?

Edit: Tror jag hittade en likadan Tissot till slut, där stod 32 mm 🧐

Storleksmässigt så ser den ut att kunna vara ett så kallat pojkur.
Känns inte som om det smala området är riktigt lika väldokumenterat.

Men snyggt köpt!
Tror att Zenithen kan bli ganska fin efter lite puts och studs. Birkan också.

EDIT
Nvm. Ska försöka läsa hela inläggen innan jag svarar hädanefter. ;)
 

acue

Cartier
Storleksmässigt så ser den ut att kunna vara ett så kallat pojkur.
Känns inte som om det smala området är riktigt lika väldokumenterat.

Men snyggt köpt!
Tror att Zenithen kan bli ganska fin efter lite puts och studs. Birkan också.

EDIT
Nvm. Ska försöka läsa hela inläggen innan jag svarar hädanefter. ;)
Jo man tackar. Puts och studs kommer det nog bli litegrann 😎

Pojkur i all ära, men 32 mm är nog i minsta laget för mig. Iofs förvånas man ibland när klockan väl sitter på armen, boettdesignen är ju också åt den kantiga. Suzuki-dykaren är ju ganska skojig, kromad såklart dessvärre.
 

ConElPueblo

Panerai
Köpte ett omega armband igår ,
Men hittar ingen stämpel vilken karat som guldet innehåller ,
Dessa två stämplar finns men kan inte riktigt identifiera hallmarket till vänster ,
Någon som kan på rakarm ?
A351E279-08CC-4E2D-9BFA-0928E0394286.png

Det er nok ikke rigtigt en Omega-länk, snarere en aftermarket lænk med Omega-logo - meget normalt at se, og langt billigere i indkøb end en Ome-länk. Jeg tror ikke jeg har set det hallmark før, er det en elefant??
 
Topp