Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Räcker det inte med gnistrande diamanter?Tjena, Någon som har relumeat sin 16233, kostar?
Om de ändå lös i mörkerRäcker det inte med gnistrande diamanter?
Låt den ha sin charm och patina bara!Tjena, Någon som har relumeat sin 16233, kostar?
Hade inte brytt mig, även om du relumar så är det ju så lite lume på denna modell ändå så det kommer inte lysa speciellt mycket.Tjena, Någon som har relumeat sin 16233, kostar?
Chrono24 har lite dyrare priser som jag förstod det på en kommentar, men jag ser att en exempelvis 2020 DJ rhodium kan köpas för runt 78k från USA?
Det förklarar saken. Tack!Lägger du på 25% moms på priserna från USA blir det inte så billigt i slutänden.
På sidan 498 postade jag och @Valborg några bilder. Från Rolexforum och Monochrome.Är det någon som hittat några bra filmer/bilder på nya fluted tavlan som släpptes i år? Bara sett rolex promovideo men skulle vara trevligt att se någon hands-on av en "privatperson"
Snygg tavla!Favorit i repris! Trevlig lördag allihop
För att du gillar den mer en sub? Finns nok inget annat svar enn at du får ta den du selv gillar mest. To helt ulike klokker.Varför ska man välja en ny Datejust 126234 m. jubilee framför en äldre no-date Submariner, typ 14060m? Japp man får bara välja en
Fel datum men rätt urtavlaVart dj idag, med fel datum hehe!
Posta gärna bilder på detta också så någon kunnig kan ge dig ett ordentligt och fullständigt svar med åtgärdHej,
jag är ny på KS. Har en fråga men jag vet inte vart jag ska ställa den gällande min Datejust.
Jag har haft klockan i ca 12år. Använt den flitigt mycket repor och patina. (polerat den en gång innan, andra servicen gjord nu)
Jag lämnade in den på service föra månaden och fick tillbaka den igår. Jag var mycket tydlig att jag inte ville att dom skulle polera den, men det har dom 100% gjort.
Vad hade ni gjort i min sits?
Usch, det där såg inget vidare ut. Lider med dig, ingen aning vad jag hade gjort men sjukt tråkigt! Har du lämnat till AD eller fristående urmakare?
Lämnade in den till en AD för service utan polering. Betalade 7100kr. Jag är otroligt missnöjd. Vad kan vara en rimlig ersättning?Usch, det där såg inget vidare ut. Lider med dig, ingen aning vad jag hade gjort men sjukt tråkigt! Har du lämnat till AD eller fristående urmakare?
Ärligt talat borde dom kunna ersätta den mot en motsvarande datejust som inte blivit polerad. Omöjligt att veta vad andrahandsvärdet är på din befintliga nu. Sen tror jag tyvärr aldrig det kommer hända. Kan du bevisa att du inte ville polera den eller gjordes det muntligt?Lämnade in den till en AD för service utan polering. Betalade 7100kr. Jag är otroligt missnöjd. Vad kan vara en rimlig ersättning?
Som sagt sjukt tråkigt! Kan ju alltid bända på steken och fråga hur de kommer kompensera dig och sedan se om du känner dit tillfreds med deras erbjudande. Tog en liten snabb jämförelsebild för att se skillnaden på caset.Lämnade in den till en AD för service utan polering. Betalade 7100kr. Jag är otroligt missnöjd. Vad kan vara en rimlig ersättning?
Jag har det på mail, klart och tydligt att jag inte ville ha polering.Ärligt talat borde dom kunna ersätta den mot en motsvarande datejust som inte blivit polerad. Omöjligt att veta vad andrahandsvärdet är på din befintliga nu. Sen tror jag tyvärr aldrig det kommer hända. Kan du bevisa att du inte ville polera den eller gjordes det muntligt?
Som sagt sjukt tråkigt! Kan ju alltid bända på steken och fråga hur de kommer kompensera dig och sedan se om du känner dit tillfreds med deras erbjudande. Tog en liten snabb jämförelsebild för att se skillnaden på csset.
Vilken AD var det?Jag har det på mail, klart och tydligt att jag inte ville ha polering.