• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

SkrivbordsdykarEric

Cartier
2-Faktor
Tjena, Någon som har relumeat sin 16233, kostar?

1619624955071.png
 
  • Like
Reactions: PWJ

Karre

Omega
Hej på er!
Det har äntligen blivit dags att lägga en större peng på en klocka som varit en pojkdröm sedan länge. Just nu kan jag inte tänka mig något annat än en DJ med fluted bezel och rhodium urtavla. Jag är helt grön på detta och hade uppskattat lite tips inför köp. För mig spelar andrahandsvärdet och priset stor roll och jag undrar hur jag ska tänka för att göra ett bra köp. Chrono24 har lite dyrare priser som jag förstod det på en kommentar, men jag ser att en exempelvis 2020 DJ rhodium kan köpas för runt 78k från USA?

- Vad ligger priset på idag på en 2019-2020 DJ fluted bezel med rhodium eller blå urtavla? Med den vetskapen så kan jag överväga att eventuellt vänta på något billigare pris på blocket eller köpa från AD alterntivt chrono24.

Tack!

Edit: budget är kring ca 100 - 130k. Står det mellan 2-3 olika modeller/utföranden så tar jag den som tros hålla värdet bäst.

EDIT: Alla har vi olika smaker men shit vad jag tycker det är snyggt med rubber band. Mestadels andra modeller som brukar köra dessa band men hittade några DJ för inspiration. Vad tycker ni?
Dj.png
 
Senast ändrad:

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Är det någon som hittat några bra filmer/bilder på nya fluted tavlan som släpptes i år? Bara sett rolex promovideo men skulle vara trevligt att se någon hands-on av en "privatperson"
 

David71

Rolex
2-Faktor
Senast ändrad:

Daniel83

Breitling
Hej,
jag är ny på KS. Har en fråga men jag vet inte vart jag ska ställa den gällande min Datejust.

Jag har haft klockan i ca 12år. Använt den flitigt mycket repor och patina. (polerat den en gång innan, andra servicen gjord nu)
Jag lämnade in den på service föra månaden och fick tillbaka den igår. Jag var mycket tydlig att jag inte ville att dom skulle polera den, men det har dom 100% gjort.
Vad hade ni gjort i min sits?

Är denna fråga i fel tråd, byter jag gärna. men vart ?
 
Senast ändrad:

Erdna

Cartier
Hej,
jag är ny på KS. Har en fråga men jag vet inte vart jag ska ställa den gällande min Datejust.

Jag har haft klockan i ca 12år. Använt den flitigt mycket repor och patina. (polerat den en gång innan, andra servicen gjord nu)
Jag lämnade in den på service föra månaden och fick tillbaka den igår. Jag var mycket tydlig att jag inte ville att dom skulle polera den, men det har dom 100% gjort.
Vad hade ni gjort i min sits?
Posta gärna bilder på detta också så någon kunnig kan ge dig ett ordentligt och fullständigt svar med åtgärd :)
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Lämnade in den till en AD för service utan polering. Betalade 7100kr. Jag är otroligt missnöjd. Vad kan vara en rimlig ersättning?
Ärligt talat borde dom kunna ersätta den mot en motsvarande datejust som inte blivit polerad. Omöjligt att veta vad andrahandsvärdet är på din befintliga nu. Sen tror jag tyvärr aldrig det kommer hända. Kan du bevisa att du inte ville polera den eller gjordes det muntligt?
 

Stein

Cartier
Lämnade in den till en AD för service utan polering. Betalade 7100kr. Jag är otroligt missnöjd. Vad kan vara en rimlig ersättning?
Som sagt sjukt tråkigt! Kan ju alltid bända på steken och fråga hur de kommer kompensera dig och sedan se om du känner dit tillfreds med deras erbjudande. Tog en liten snabb jämförelsebild för att se skillnaden på caset.

Screenshot_20210504-131601_One UI Home.jpg
 
Senast ändrad:

Daniel83

Breitling
Ärligt talat borde dom kunna ersätta den mot en motsvarande datejust som inte blivit polerad. Omöjligt att veta vad andrahandsvärdet är på din befintliga nu. Sen tror jag tyvärr aldrig det kommer hända. Kan du bevisa att du inte ville polera den eller gjordes det muntligt?
Jag har det på mail, klart och tydligt att jag inte ville ha polering.
 

Daniel83

Breitling
Som sagt sjukt tråkigt! Kan ju alltid bända på steken och fråga hur de kommer kompensera dig och sedan se om du känner dit tillfreds med deras erbjudande. Tog en liten snabb jämförelsebild för att se skillnaden på csset.

Screenshot_20210504-131601_One UI Home.jpg

Jag har frågat mig samma fråga, vad skulle jag känna vara rimligt att dom bjuder på servicen, ersätter med en ny klocka eller sätter mig 1a på lista på en annan klocka.
Man ser ju tydligt lite repor på din klocka, min har jag haft i12år den borde vara mera sliten.
 
Topp