• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tiebreak

Omega
Har helt snöat in på 40-42 mm mdd wire lugs. Gillar nedan på en dryg 17 cm handled
EB970FE5-459B-495A-ABF6-6FF04E07955C.jpeg

Bild från WatchProSite
 

Bilagor

  • DB8E92F3-C263-4B7F-BBE8-52FF6D7B0003.jpeg
    DB8E92F3-C263-4B7F-BBE8-52FF6D7B0003.jpeg
    92.3 KB · Visningar: 1

Scipio

Patek
2-Faktor
Har helt snöat in på 40-42 mm mdd wire lugs. Gillar nedan på en dryg 17 cm handled
EB970FE5-459B-495A-ABF6-6FF04E07955C.jpeg

Bild från WatchProSite
Den storleken blir mycket snyggare när bara två tredjedelar tittar ut under skjortan och kavajen. Ska du visa upp hela det muskulösa paketet till arm, passar 45 mm eller allra bäst 47 mm. Just my opinion.
 

Tiebreak

Omega
But wait?! :) Har du flera 36mm Rolex?! :D De ser ju precis likadana ut. Hur ska man veta vilken man ska välja?

(Nej, jag tror det är samma sport egentligen, bara en annan storleksguide)

Tre av ”samma typ” dessutom. Tre olika Oysterquartzreferenser. I bland helt omöjligt att välja :banghead: :p. Fantastiska klockor men den ref. 17013 får lämna för att ge utrymme för variation.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Då måste du ha en klocka med microrotor från Panerai. Låter nästan lika mycket som en OQ :)
Får jag påpeka att jag har haft två stycken pannor med mikrorotor, samma ref på verken, och de har låtit avsevärt olika. En lät dessutom helt annorlunda efter service. Bara ett påpekande alltså. Eller informationspunkt. Eller nåt. :D
 

kmg

Patek
2-Faktor
Får jag påpeka att jag har haft två stycken pannor med mikrorotor, samma ref på verken, och de har låtit avsevärt olika. En lät dessutom helt annorlunda efter service. Bara ett påpekande alltså. Eller informationspunkt. Eller nåt. :D
Du är ju Mr Information så alltid uppskattat med dina synpunkter.
 
Topp