• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Nu blir det lunch och helg för min del

20201030_122326.jpg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
En fråga till er som både har/har haft Fiddy och 422/372:
Jag har läst någonstans (hittar inte längre källan) att boetten på Fiddyn skiljer sig ganska mycket från modernare 47 mm 1950-case (typ 422/372), och att Fiddyn skulle vara lite mer svårburen.
Har någon av er gjort någon jämförelse och vad är er upplevelse av detta?
Jag går lite mot strömmen här..
Har testat det mesta och har ägt 422 ett par gånger, äger Fiddyns tvåäggstvilling 217 nu. Upplevde definitivt 422:an som mer topptung än Fiddy och 217. Trots sina mått och väldigt kupade glas tycker jag 127/217 har en plattare känsla mot handleden och bär allmänt lite skönare än 372/422..
 

koze

Panerai
2-Faktor
Vänner, i veckan som kommer så blir jag återigen med Panerai och tänkte fira detta med en liten kampanj för Paneristis där ni kan köpa min nya uppdaterade klockrulle utan vax (alltså inget som kan påverka band) där ni får köpa en för 250 kr eller två för 475 kr. Perfekt för att ha ett gäng band med sig på resande fot, man får även plats med 44mm Panna faktiskt. PMa mig så tar vi det därifrån!

Minirecension av Mabr

klockrulle.jpeg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Ni har inte missat den här filmsnutten va? Framförallt typ sista sekunderna.
 
Topp