• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu blev jag nyfiken :D ut med det bara!
Jag hittade mitt störningsmoment och så tog jag en lösning från 416 istället och pejstade över.
590mod-png.409854

Och @Ekstrand lockade över mig till den andra sidan. https://klocksnack.se/threads/paneraitråden.31714/page-341#post-1604546

• Like
Reactions: Bas
En grej som jag undrat över är om man kan skicka in klocka till Panerai enbart för att ta reda på om den är äkta och / eller omoddad. @Ernesto eller någon annan (det är måndag) kanske har koll.

p.s. Jag har inget behov av att göra detta med min nuvarande uppsättning klockor, bara nyfiken :)

En grej som jag undrat över är om man kan skicka in klocka till Panerai enbart för att ta reda på om den är äkta och / eller omoddad. @Ernesto eller någon annan (det är måndag) kanske har koll.

p.s. Jag har inget behov av att göra detta med min nuvarande uppsättning klockor, bara nyfiken :)
Kan ju vara väldigt relevant för 90-talarna (och vintage såklart), men även för nya då det förekommer rätt mycket fake i öst. Frågan är hur bra koll de själva har på de äldre klockorna. Serierna då kunde ju även innehålla skillnader (tex T-SWISS-T vs T SWISS T)

Kan ju vara väldigt relevant för 90-talarna (och vintage såklart), men även för nya då det förekommer rätt mycket fake i öst. Frågan är hur bra koll de själva har på de äldre klockorna. Serierna då kunde ju även innehålla skillnader (tex T-SWISS-T vs T SWISS T)
Det var lite sånt jag undrade över, ja.

• Like
Reactions: kmg
Tror de har riktigt dålig koll på äldre modeller... Speciellt Pre-V, med tanke på hur många Frankenwatches som finns där ute. Skulle nog i dagsläget inte våga köpa en Pre-V utan originalkvittot.

Tror de har riktigt dålig koll på äldre modeller... Speciellt Pre-V, med tanke på hur många Frankenwatches som finns där ute. Skulle nog i dagsläget inte våga köpa en Pre-V utan originalkvittot.
Nej det är läskigt. Kan ju dock även vara moddad i efterhand. Ex.vis. av Panerai själva om dom satt in felaktig servicetavla.

Tillbaka
Topp