Bas
Diamant
Nu blev jag nyfikenDet tycker jag verkligen att du ska. Och jag lovar att inte säga varför jag valde 416 över 590.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu blev jag nyfikenDet tycker jag verkligen att du ska. Och jag lovar att inte säga varför jag valde 416 över 590.![]()
Jag photoshoppade en bild ... undrar om jag kommer hitta den nu ...Nu blev jag nyfikenut med det bara!
Snygg klocka.
Jag hittade mitt störningsmoment och så tog jag en lösning från 416 istället och pejstade över.Nu blev jag nyfikenut med det bara!
Mm, stämmer. KS första 590Mycket kul man hittar i gömmorna. Det här är från en GTG för snart 2 år sedan där jag hade norpat @Ekstrand s 416 och jämförde med en 590, kanske @Palenkovich ?![]()
Kan hålla med om att visaren skulle vart tydligare! Men funderar på en 682 med blå visare också så det får funka endå.Mycket kul man hittar i gömmorna. Det här är från en GTG för snart 2 år sedan där jag hade norpat @Ekstrand s 416 och jämförde med en 590, kanske @Palenkovich ?![]()
Alla har vi saker vi stör oss påJag hittade mitt störningsmoment och så tog jag en lösning från 416 istället och pejstade över.
![]()
Och @Ekstrand lockade över mig till den andra sidan. https://klocksnack.se/threads/paneraitråden.31714/page-341#post-1604546
HAHAHA. Take it from me. Man ska inte sälja.Kan hålla med om att visaren skulle vart tydligare! Men funderar på en 682 med blå visare också så det får funka endå.
Sålde min 722 och försökte köpa tillbaka den dagen efter![]()
Det hade varit något.Alla har vi saker vi stör oss på.
Det där var väl ingenting enligt mig. Den kunde ju varit blå...![]()
Och på länk.Alla har vi saker vi stör oss på.
Det där var väl ingenting enligt mig. Den kunde ju varit blå...![]()
Gjorde faktiskt ett seriöst försök att prata med Krons ang visarbyte på 682an feån blå till vit. Svaret blev: glöm det. Skulle aldrig panerai gå med på.Det hade varit något.
Jag hittade mitt störningsmoment och så tog jag en lösning från 416 istället och pejstade över.
![]()
Och @Ekstrand lockade över mig till den andra sidan. https://klocksnack.se/threads/paneraitråden.31714/page-341#post-1604546
Är den blåa visaren värmebehandlad till att bli blå eller är den bara målad blå?Gjorde faktiskt ett seriöst försök att prata med Krons ang visarbyte på 682an feån blå till vit. Svaret blev: glöm det. Skulle aldrig panerai gå med på.
Jag gissar på målad men vet inte med säkerhet.Är den blåa visaren värmebehandlad till att bli blå eller är den bara målad blå?
Är den blåa visaren värmebehandlad till att bli blå eller är den bara målad blå?
Jag tror jag läste någonstans att de på 721 är värmebehandlade.. men lilla subsekunden på 682 har ju en lite ljusare färg tycker jag det ser ut som, så kan mycket väl vara målatJag gissar på målad men vet inte med säkerhet.
Keep wishing.Jag vill ha en 590 med sandwich...
Kör på. Är i Skåne hela veckan. Dörren öppen. Se till att mata och va snäll med katten!!!
Kan ju vara väldigt relevant för 90-talarna (och vintage såklart), men även för nya då det förekommer rätt mycket fake i öst. Frågan är hur bra koll de själva har på de äldre klockorna. Serierna då kunde ju även innehålla skillnader (tex T-SWISS-T vs T SWISS T)En grej som jag undrat över är om man kan skicka in klocka till Panerai enbart för att ta reda på om den är äkta och / eller omoddad. @Ernesto eller någon annan (det är måndag) kanske har koll.
p.s. Jag har inget behov av att göra detta med min nuvarande uppsättning klockor, bara nyfiken![]()
Det var lite sånt jag undrade över, ja.Kan ju vara väldigt relevant för 90-talarna (och vintage såklart), men även för nya då det förekommer rätt mycket fake i öst. Frågan är hur bra koll de själva har på de äldre klockorna. Serierna då kunde ju även innehålla skillnader (tex T-SWISS-T vs T SWISS T)
Tror de har riktigt dålig koll på äldre modeller... Speciellt Pre-V, med tanke på hur många Frankenwatches som finns där ute. Skulle nog i dagsläget inte våga köpa en Pre-V utan originalkvittot.Kan ju vara väldigt relevant för 90-talarna (och vintage såklart), men även för nya då det förekommer rätt mycket fake i öst. Frågan är hur bra koll de själva har på de äldre klockorna. Serierna då kunde ju även innehålla skillnader (tex T-SWISS-T vs T SWISS T)
Nej det är läskigt. Kan ju dock även vara moddad i efterhand. Ex.vis. av Panerai själva om dom satt in felaktig servicetavla.Tror de har riktigt dålig koll på äldre modeller... Speciellt Pre-V, med tanke på hur många Frankenwatches som finns där ute. Skulle nog i dagsläget inte våga köpa en Pre-V utan originalkvittot.
Lilla reffen på den?Fyran vad tråkigt!! Sitter och väntar på att lunchtider ska gå så jag har något att göra iaf...
![]()
422; typ den bästa OWG-pannan out there (om man har handlederna)Lilla reffen på den?
Lilla reffen på den?
Lyssna inte på Palle, han är redan semesterlullig. 372an är bättre.422; typ den bästa OWG-pannan out there (om man har handlederna)![]()