• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

azcii

Patek
2-Faktor
Fick hem min nya 1537 igår.
20190204_180619.jpg
Boom! Grattis :)
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Vad är historien bakom den ljusblå subsekundvisaren på flera modeller? Finns det någon koppling till tidigare referenser eller är det något som infördes relativt nyligt?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Vad är historien bakom den ljusblå subsekundvisaren på flera modeller? Finns det någon koppling till tidigare referenser eller är det något som infördes relativt nyligt?
Det är något som infördes relativt nyligen. Panerai ville differentiera sig lite kanske, och introducerade blå som sin accentfärg.
 
  • Like
Reactions: Ncs
Är det någon här som hänger mer frekvent på Paneristi forumet och har köpt från någon privatperson? Hittade en 232 till salu där och börjat tänka ohälsosamma tankar.
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Hej alla,
Jag kan inte bestämma mig så jag behöver hjälp. Valet står emellan 510 & 590. Vilken hade du valt och varför?

Tack på förhand:)
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Hej alla,
Jag kan inte bestämma mig så jag behöver hjälp. Valet står emellan 510 & 590. Vilken hade du valt och varför?

Tack på förhand:)

Om valet står mellan PAM510 eller PAM590 så skulle jag säga PAM590. (Ping @metamorfos & @Palenkovich :D)
590 var min första panna, och den är helt enkelt bara bra. Ecru lume, flört med vintage "8 giorni brevettato".

Roligare med lite bilder. Här är min gamla från 2015.
IMG_8937.jpg
.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Höj nivån nu och sluta att vara så kategorisk. Saker är inte svart eller vitt allt som oftast. Och vad har min försäljning att göra med om 632, 773,1000 mfl är något att ha eller inte?
Kopplingen var att du påstod att jag kör ett korståg för att jag skriver att din modell är en snålpanna, uppenbarligen var det känsligt för dig. Jag kommer fortsätta informera folk som frågar om snapbackmlodeller. Det är knappast personligt mot dig eller din klocka.
 

chff

Cartier
Har noll erfarenhet av Panerai men alltid gillat dom, men den i regel stora storleken har avskräckt litegrann. Har en Explorer 214270mk2 som jag älskar storleken på och en speedy som också är fantastisk men med sina 42mm är max vad jag känner att jag vill ha.
Är det någon i tråden som har en eller har känt på en PAM755? Blir 38mm för litet för en Panerai?
 
Topp