Haha se på f---nGrävde lite när jag såg denna post Palle... Passande![]()
Måste ju vara ödet

Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha se på f---nGrävde lite när jag såg denna post Palle... Passande![]()
Haha faktiskt ingen krasch och håller på att bli övertalad av @azcii här att inte göra ngt dumt nu............................... fasiken vad den är fin.
Varför vill du sälja? Skall du skaffa en ännu bättre PanerAi?Tavlan... tavlan.... det kupade glaset. Vad ska man säga!
Alltså det där är en dj**la kvartett! 217 funkade ju inte för mig men jag har ju Fiddyn istället. 671 har jag provat inte mindre än 4 ggr innan @peterc klippte den på Nymans. Underbar klocka men jag hade inte 200.000kr just då och ville verkligen ha en Fiddy. 520, ja vad skall man säga? Underbart Minervaverk, vackraste verket i en Panerai. Vitguld! Hur coolt är inte det, d n måste väga en del och jag går igång på tunga klockor. Den lyckas t o m ha sandwich.La Pamiglia
![]()
Har min 112a som jag använder jättemkt faktiskt..Varför vill du sälja? Skall du skaffa en ännu bättre PanerAi?
Iofs en skitbra klocka!Har min 112a som jag använder jättemkt faktiskt..
Mm och för mig är det lite tvärtom vad gäller 127/217. Då jag lirar väl med Destro är jag nästan lite hetare på den utifrån "Marina Militare" jmft med "1950", så är helt hemma vad gäller 1950.Alltså det där är en dj**la kvartett! 217 funkade ju inte för mig men jag har ju Fiddyn istället. 671 har jag provat inte mindre än 4 ggr innan @peterc klippte den på Nymans. Underbar klocka men jag hade inte 200.000kr just då och ville verkligen ha en Fiddy. 520, ja vad skall man säga? Underbart Minervaverk, vackraste verket i en Panerai. Vitguld! Hur coolt är inte det, d n måste väga en del och jag går igång på tunga klockor. Den lyckas t o m ha sandwich.
Supertung samling!
Ser ut att ha det skönare än vad det är här
Personligen tycker jag att graverade pannor är fula som stryk samt helt saknar koppling till märket och stilen. Men smaken är som baken. Gillar du det så kör.Vad är den samlade opinionen gällande 604/672? Jag har ju länge funderat på att köpa en billig 183/609... och låta gravera den. Känns som ett billigare alternativ till att slänga upp 300kkr för en 672. Problemet är att jag föredrar 672 framför 604, älskar att verket har gravyr, och det skulle jag inte få om jag lät gravera en Radiomir. Jag älskar mönstergraverade saker överhuvudtaget. Hur ser ni andra på saken? Snyggt eller att förstöra en klocka? Ni som gillar 604 eller 672?
Det har varit blåsigt och kallt! Blev ok på kvällen. Anledningen till att vi ligger på samma plats fortfarande är att det har blåst så mycket att frugan vägrar att lätta ankare.Ser ut att ha det skönare än vad det är här
Här är det storm, +8 och regn på tvären men guldet glittrar i 372:an i alla fallDet har varit blåsigt och kallt! Blev ok på kvällen. Anledningen till att vi ligger på samma plats fortfarande är att det har blåst så mycket att frugan vägrar att lätta ankare.
Du har ett litet ärr till vänster om klockan, har du kört mycket destro?Här är det storm, +8 och regn på tvären men guldet glittrar i 372:an i alla fall
![]()
Jag tycker det är ballt med graverade pannor, inget jag skulle köpa med tanke på höga prislappen, men de få gånger jag klämt på graverade pannor har jag tyckt det är coolt.Vad är den samlade opinionen gällande 604/672? Jag har ju länge funderat på att köpa en billig 183/609... och låta gravera den. Känns som ett billigare alternativ till att slänga upp 300kkr för en 672. Problemet är att jag föredrar 672 framför 604, älskar att verket har gravyr, och det skulle jag inte få om jag lät gravera en Radiomir. Jag älskar mönstergraverade saker överhuvudtaget. Hur ser ni andra på saken? Snyggt eller att förstöra en klocka? Ni som gillar 604 eller 672? Finns ju även 972 men jag föredrar gravyr på Radiomir. Vad tycker ni?
Här är det storm, +8 och regn på tvären men guldet glittrar i 372:an i alla fall
![]()
Arbets skada, trasslade in mig i en slagborr maskin för 15 år sedan, hade en Breitling på armen som inte var sig lik efteråt och det var den som fixade ärret. Hade varit betydligt roligare om det varit förslitning från en destroDu har ett litet ärr till vänster om klockan, har du kört mycket destro?
Jag kan den inte riktigt men tror det har gått några här för mellan 35-39k @Caravelle33 du sålde en för inte så länge sedan, vad tror du?Funderar på att sälja min två år gamla 610, köpt av svensk AD. Vad borde jag lägga ut en sådan för?
Nja, det var en 609 jag sålde. Men 37-39kkr låter väl rimligtJag kan den inte riktigt men tror det har gått några här för mellan 35-39k @Caravelle33 du sålde en för inte så länge sedan, vad tror du?
Klart snyggtVad är den samlade opinionen gällande 604/672? Jag har ju länge funderat på att köpa en billig 183/609... och låta gravera den. Känns som ett billigare alternativ till att slänga upp 300kkr för en 672. Problemet är att jag föredrar 672 framför 604, älskar att verket har gravyr, och det skulle jag inte få om jag lät gravera en Radiomir. Jag älskar mönstergraverade saker överhuvudtaget. Hur ser ni andra på saken? Snyggt eller att förstöra en klocka? Ni som gillar 604 eller 672? Finns ju även 972 men jag föredrar gravyr på Radiomir. Vad tycker ni?