Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan vara den vackraste kameran jag sett!!!Liten uppdatering. Nyservad, hemma, och efter en JÄVLA massa skrapade av gammal vulkanit och lim så var den nu fått nya kläder. Redo för action!
Kan vara den vackraste kameran jag sett!!!
![]()
Mda? Med gluggen du har på så behöver du inte ens den externa sökaren. Allt är i fokus och allt hamnar i bild.Blir ju en otroligt slick setup.
![]()
Kör med F100 och Kodak 400TXSå där, nu har min F100 lås i metall istället för trasig plast. Alldeles förträfflig kamera i övrigt så bra att den får leva vidare. Valde just F100 för att den stöder VR optik och har bra autofokus. Alternativen annars är väl F5 (som är stor och klumpig) eller F6 (dyr).
Har haft lite tokiga planer på att fota fåglar med TriX (@ISO 1000 i Diafine) med Nikon 200-500 så får se om det blir av![]()
edit: kollade precis i skåpet och det får kanske bli HP5+ @800 istället...
![]()
Jag är på. Bara man kan ihop ett datum som funkar.Vilka är sugna på att ses på foto GTG, Stockholm? Jag kan styra upp en privat grupp för de som är sugna så kan vi bestämna datum med lite framförhållning så att vi kan ses på något trevligt ställe efter jobbet eller under helgen.
Tex kanske äta något med öl / alkoholfritt, fota lite och snacka foto
Vilka är på?
Vad och vart, aldrig hört talas om "spektaklet på panncentralen"?Ni kommer väl och kollar nästa helg?..
![]()
Då kan ni ju även ge mig råd i min valångest…
![]()
![]()
Det här måste vara ett helt Ok pris?
![]()
Va??!! Det har väl alla???Vad och vart, aldrig hört talas om "spektaklet på panncentralen"?
Hade biljett men livet eller rättare sagt arbetslivet kom emellan. Typiskt..Perfekt, då sätter jag in det i kalendern!
Jag och kollega var på Fujikina förra veckan, roligt att klämma på mellanformatare, och senaste X100V, men smakar det så kostar det, om man säger så..
Är på ständig jakt efter ett fynd av Minolta Rokkor 40mm f/2 med M-fattning, men de flesta verkar ha fattat grejen med det. Svårfyndat numera, skulle köpt ett när jag såg ett i bra skick för 3,000 spänn.![]()
Tänkte att jag kunde passa på att flika in vår kameraauktion här i tråden.
Mestadels äldre prylar, så inte säkert att ni hittar något av intresse - men kanske värt en kik? Klubbas fr.o.m. 19.00 ikväll.
Till katalogen
LR är riktigt nice speciellt med bland annat Samsung S23 Ultra, då man har en stylus med. Riktigt användbar när brush eller andra verktyg som kräver lite mer precision skall användas!Har börjat med Lightroom i mobilen. Verkligen skönt att få lite kontroll på bilderna. "Ta bort dis" är favoriten för att få tydligare och kontrastrikare bild på klockornas urtavla.![]()
![]()
Satan, skärpan (på alla men framförallt ugglan) - vad för hus och optik på de där?Har aldrig varit på Skansen för att fota förut. Lite osportsligt kanske men lite roligt med andra djur i sökaren…
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Iofs så har jag fotat Häger hemmavid också men man kommer lite närmare på Skansen![]()