• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Den "MUSTIGA" đŸ‘ŒđŸŒ - AEROSPACE - TrĂ„den!

Ska faktiskt bli riktigt spÀnnande o se hur den blir!
Som du sÀger sÄ lÀr den inte bli mindre Àn 43mm...
Haha ja undrar hur Kerns skillz blir nÀr han nu ska vÄldföra sig pÄ Aerospacen.......
Tittar man pÄ nya Endurance Pro som ligger under samma kategori av professionella ting pÄ hemsidan sÄ lÀr nog inte Aerospace bli mindre.

Det hade jag gjort om det inte Àr för att du gillar tuxedo-tavlan över allt annat+lÀnken?.
Nya Aerospacen kan man tÀnka sig blir pÄ minst 43mm. Sen fÄr vi reservera oss för att Kern kan göra nÄgot ovÀntat konstigt med designen, han har ju bevisligen gjort det med nya chronomaten. Kan bli en release nu i november.
Jag gillar tuxedo-tavlan, men vill helst ha den pÄ lÀnk och den senaste som gick hÀr pÄ Ks var pÄ gummi och sÄldes fort. Jag har kikat pÄ denna pÄ C24.

Jag gillar tuxedo-tavlan, men vill helst ha den pÄ lÀnk och den senaste som gick hÀr pÄ Ks var pÄ gummi och sÄldes fort. Jag har kikat pÄ denna pÄ C24.
Ja, den var fin. FÄr inte upp specifikt klockan pÄ lÀnken utan enbart ref. sökning.

Den ser skarp ut men Àr sÄ dÄliga bilder att man fÄr be sÀljaren om fler. Helt enkelt för lÄgupplösta, ökad ljusstyrka mm.
Men.....frÄn.....Schweiz.......dÄ betalar du 25% moms pÄ klockans pris inklusive frakten+150;- i hanteringsavgift frÄn PostNord.
ca 27k:woot:. Köp sÀljaren, kolla omdömen inte bara pÄ C24 utan google, fb etc.

Den ser skarp ut men Àr sÄ dÄliga bilder att man fÄr be sÀljaren om fler. Helt enkelt för lÄgupplösta, ökad ljusstyrka mm.
Men.....frÄn.....Schweiz.......dÄ betalar du 25% moms pÄ klockans pris inklusive frakten+150;- i hanteringsavgift frÄn PostNord.
ca 27k:woot:
Ja det Àr ett mÄste för att kunna avgöra skicket pÄ den. Priset Àr kanske i högsta laget, sÄ vidare den inte Àr nÀra nyskick?

Ja det Àr ett mÄste för att kunna avgöra skicket pÄ den. Priset Àr kanske i högsta laget, sÄ vidare den inte Àr nÀra nyskick?
NÀr jag sist sÄlde en mint E79362 med tuxedo-tavla+lÀnk fullset fick jag 16500;- pÄ blocket men det var ett par Är sedan. Nu idag skulle jag begÀrt minst 19k och frÄn en handlare inte orimligt med 22-24k. Den var uttagen 2013. Kan du pruta ner den och tÀnka dig betala över 20k och den Àr jÀkligt fin sÄ Àr det vÀl vÀrt det. HÀnder man betalar mer för fina ex, det Àr inget nytt. SÀg 1700 EUR+frakten och du kan hamna pÄ ca 24k men dÄ fÄr det bli utanför affÀr dÄ prisförslagsknappen inte Àr tillgÀnglig pÄ annonsen.

NÀr jag sist sÄlde en mint E79362 med tuxedo-tavla+lÀnk fullset fick jag 16500;- pÄ blocket men det var ett par Är sedan. Nu idag skulle jag begÀrt minst 19k och frÄn en handlare inte orimligt med 22-24k. Den var uttagen 2013. Kan du pruta ner den och tÀnka dig betala över 20k och den Àr jÀkligt fin sÄ Àr det vÀl vÀrt det. HÀnder man betalar mer för fina ex, det Àr inget nytt. SÀg 1700 EUR+frakten och du kan hamna pÄ ca 24k men dÄ fÄr det bli utanför affÀr dÄ prisförslagsknappen inte Àr tillgÀnglig pÄ annonsen.
Ja det var tider det, det kÀnns som det mesta gÄtt upp i pris. Man kan stÀlla frÄgan i samband som man ber om fler bilder eller avvakta tills det dyker upp nÄgon hÀr i Sverige eller inom Eu kanske.

Den hÀr combon Àr jag sjukt sugen pÄ!:cigar:
Minns back in the days 2012 nÀr jag fick klÀmma pÄ en.......
Hade iofs en romans fram tills i sommar med den slÀta tavlan+co-pilot men var inte samma feeling som med tuxedo-tavlan!

s-l1600.jpg

Breitling-W1099_1.jpg

Min förra med slÀt svart tavla (2007-2010)

88395991_499504980970960_6438320723059539968_n.jpg
88265965_1411702149030702_2306799167718031360_n(1).jpg
- En Nos Aerospace med UTC ‱ Drömklocka.

Senast Àndrad:
HÄll tummarna nu kör vi ;)
5EFF03B2-6D1C-4B60-8276-E6D7E27BB5BC.jpeg

NÀr jag köpte min Aerospace för ett tag seda (av en beg handlare) sÄ hade han bytt batteri men inte riktigt stÀllt in alla funktioner korrekt vilket jag mÀrkte nÀr datumet inte Àndrades nÀr det skulle, sÄ jag fick börja om frÄn början. Utan instruktionsbok. Om samma sak hÀnder dig vid batteribytet sÄ tycker jag att den hÀr videon var vÀldigt bra.

Tycker ni att man skall vÀnta och se hur nya Aerospacen kommer att vara?

Jag skulle utan tvekan vÀlja att vÀnta tills den nya kommer. Ryktena sÀger vÀl att den skulle visas i November?

MÄnga av de nyare slÀppen har varit riktigt trevliga (mina favoriter Àr Frecce Chronomaten och Endurance Pro som har bÄde Breitling kÀnsla och kÀnns morderna) sÄ jag Àr optimistisk att Àven den nya Aerospace kan bli nÄgot riktigt bra. Om du inte skulle du inte gilla den nya varianten sÄ Àr det nog inte sÄ svÄrt att nosa upp en tidigare.

Jag skulle utan tvekan vÀlja att vÀnta tills den nya kommer. Ryktena sÀger vÀl att den skulle visas i November?

MÄnga av de nyare slÀppen har varit riktigt trevliga (mina favoriter Àr Frecce Chronomaten och Endurance Pro som har bÄde Breitling kÀnsla och kÀnns morderna) sÄ jag Àr optimistisk att Àven den nya Aerospace kan bli nÄgot riktigt bra. Om du inte skulle du inte gilla den nya varianten sÄ Àr det nog inte sÄ svÄrt att nosa upp en tidigare.
Jag kommer att avvakta och se hur den nya Aerospacen kommer att bli innan jag slÄr till.

Senast Àndrad:
NÀr jag köpte min Aerospace för ett tag seda (av en beg handlare) sÄ hade han bytt batteri men inte riktigt stÀllt in alla funktioner korrekt vilket jag mÀrkte nÀr datumet inte Àndrades nÀr det skulle, sÄ jag fick börja om frÄn början. Utan instruktionsbok. Om samma sak hÀnder dig vid batteribytet sÄ tycker jag att den hÀr videon var vÀldigt bra.

Den Ă€r ju inte helt sjĂ€lvförklarande i funktionerna direkt. Tog mig tre Ă„r att komma ihĂ„g hur man stĂ€ller om vinter/sommartid utan instruktionsboken 🙈 (kanske sĂ€ger mer om mig Ă€n om klockan iofs 😆). Men börjar fĂ„ in rutinen nu đŸ€” Snart Pro ;)

Jag Àr sugen pÄ en avantage.

Haft lite kontakt med en handlare pÄ c24.

Men tvÄ frÄgetecken finns. Enligt cert Àr den uttagen 2016, har det varit en hyllvÀrmare i ett par Är?
Den saknar tuxedo-tavla, det borde vÀl en sen avantage ha?
16820543-ugsw06q4rkg1ah7lyjwx55ab-Zoom.jpg
16820543-7ijkw3pjjp9qdxtuktammxiw-Zoom.jpg

@Aerospace @DrDre :)

Senast Àndrad:

Men tvÄ frÄgetecken finns. Enligt cert Àr den uttagen 2016, har det varit en hyllvÀrmare i ett par Är?

Den har troligen vÀrmt hyllan ett tag ja.

79362 tillverkades 2005-2013. Varav 2010-2013 med tuxedo-tavla.

RĂ€tta mig om jag har fel @Aerospace

Det som finns pÄ nÀtet antyder att Tuxedo fanns mellan 2010 och 2013. TyvÀrr saknade min papper, sÄ jag kan inte tillföra nÄgon ytterligare fakta. Jag misstÀnker, precis som ovanstÄende, att den du tittar pÄ har varit en hyllvÀrmare.

658FC169-7EB8-4BDF-BDF1-72B170BEEDDD.jpeg

Den har varit hyllvÀrmare sedan 2010 dÄ tavlan förekom mellan 2007-2010. DÀrefter kom tuxedo Är 2010-2013.

Hur den kan ha legat sÄ lÀnge har jag inget exakt svar pÄ utan vad jag minns som "Rulle" i officiella breitling trÄden skrev att Breitling gör Äterköp och AD:s kan sitta pÄ Àldre lager. Han nÀmnde Àven Breitling outlet butiker i utlandet. Mycket möjligt att klockan inte legat lÀnge hos handlaren fören tuxedo-tavlan dök upp, sedan luffar den Àldre runt och kan fÄ ett cert utfÀrdat av vilken AD som helst. 2012 köpte jag min första Avantage med tuxedo-tavla och den var enligt graveringen av datum/vecka mellan luggarna tillverkad i slutet av 2010 sÄ den hade legat över ett Är pÄ hyllan. Den köpte jag via grÄis med cert utfÀrdat av italiensk AD(mycket vanligt förekommande!).

Det som finns pÄ nÀtet antyder att Tuxedo fanns mellan 2010 och 2013. TyvÀrr saknade min papper, sÄ jag kan inte tillföra nÄgon ytterligare fakta. Jag misstÀnker, precis som ovanstÄende, att den du tittar pÄ har varit en hyllvÀrmare.

658FC169-7EB8-4BDF-BDF1-72B170BEEDDD.jpeg
SÄ Àr det nog dÄ...

Den har varit hyllvÀrmare sedan 2010 dÄ tavlan förekom mellan 2007-2010. DÀrefter kom tuxedo Är 2010-2013.

Hur den kan ha legat sÄ lÀnge har jag inget exakt svar pÄ utan vad jag minns som "Rulle" i officiella breitling trÄden skrev att Breitling gör Äterköp och AD:s kan sitta pÄ Àldre lager. Han nÀmnde Àven Breitling outlet butiker i utlandet. Mycket möjligt att klockan inte legat lÀnge hos handlaren fören tuxedo-tavlan dök upp, sedan luffar den Àldre runt och kan fÄ ett cert utfÀrdat av vilken AD som helst. 2012 köpte jag min första Avantage med tuxedo-tavla och den var enligt graveringen av datum/vecka mellan luggarna tillverkad i slutet av 2010 sÄ den hade legat över ett Är pÄ hyllan. Den köpte jag via grÄis med cert utfÀrdat av italiensk AD(mycket vanligt förekommande!).
Ja precis.

Jag pÄpekade detta för handlaren, men troligtvis inte sÄ insatt i modellen. Fick bara till svar "it didn't stop producing in 2013"

Han tÀnkte nog att referensen slutade tillverkades 2013, det stÀmmer men han har nog inte orkat sÀtta sig in i hur det har svÀngt med de olika tavlorna.
Nja, jag pÄpekade att referensen slutade tillverkas 2013 och undrade om han visste hur det kommer sig att den han sÀljer Àr uttagen först 2016.

Men fick dÄ till svar att modellen visst tillverkades 2016...

Ja precis.

Jag pÄpekade detta för handlaren, men troligtvis inte sÄ insatt i modellen. Fick bara till svar "it didn't stop producing in 2013"
Mycket möjligt att Breitling fortfarande erbjuder en Avantage till ett reducerat pris nÀr man lÀmnar in en Àldre ana-digi navitimer/pluton som Breitling inte reparerar lÀngre. Erbjudandet gÀller om Breitling fÄr behÄlla din gamla klocka. Utbytesversionen finns i olika fÀrger med mÄlade index pÄ tavlan och kallas france Besançon. Kostar ca 14k utan lÀnk och nÄgra tusen extra med lÀnk men det var nÄgra Är sedan jag fick den prisuppgiften, ca 2016 . Dock vet jag inte om de erbjuder de Àldre riktiga versionerna i utbyte?-det kan förklara vissa hyllvÀrmare.

Aerospace E79362 "Avantage" France Besançon edition:

Breitling-Aerospace-E79362-134624-2-190405-140401.jpg

Senast Àndrad:
Mycket möjligt att Breitling fortfarande erbjuder en Avantage till ett reducerat pris nÀr man lÀmnar in en Àldre ana-digi navitimer/pluton som Breitling inte reparerar lÀngre. Erbjudandet gÀller om Breilting frÄ behÄlla din gamla klocka. Utbytesversionen finns i olika fÀrger med mÄlade index pÄ tavlan och kallas france Besançon. Kostar ca 14k utan lÀnk och nÄgra tusen extra med lÀnk men det var nÄgra Är sedan jag fick den prisuppgiften, ca 2016 . Dock vet jag inte om de erbjuder de Àldre riktiga versionerna i utbyte?-det kan förklara hyllvÀrmare.

Aerospace E79362 "Avantage" France Besançon edition:

Breitling-Aerospace-E79362-134624-2-190405-140401.jpg
Det stÀmmer! Har sett dom dÀr!
Ingen som sitter pÄ en avantage och vill sÀlja? :)

Det hÀr var en riktigt trevlig och bra trÄd... Har en 65062-1 som legat i glömska i 10 Är som jag precis bestÀmt mig för att göra iordning. Nytt urverk mÄste införskaffas och jag fick förtrÀfflig support av @Aerospace i den andra Breitling trÄden tidigare i veckan sÄ projektet Àr pÄ G. Allt Àr 100% komplett med alla papper och lÀnk sÄ nu Àr det bara ett verk som saknas.

Btw, massa fina bilder ni lagt upp och bra fart i trĂ„den! 👍(jag hĂ€nger mest i en annan fartfylld trĂ„d dĂ€r klockorna Ă€r lite större) 😊
Screenshot_20201102-002824_Photos.jpg

Det hÀr var en riktigt trevlig och bra trÄd... Har en 65062-1 som legat i glömska i 10 Är som jag precis bestÀmt mig för att göra iordning. Nytt urverk mÄste införskaffas och jag fick förtrÀfflig support av @Aerospace i den andra Breitling trÄden tidigare i veckan sÄ projektet Àr pÄ G. Allt Àr 100% komplett med alla papper och lÀnk sÄ nu Àr det bara ett verk som saknas.

Btw, massa fina bilder ni lagt upp och bra fart i trĂ„den! 👍(jag hĂ€nger mest i en annan fartfylld trĂ„d dĂ€r klockorna Ă€r lite större) 😊
Screenshot_20201102-002824_Photos.jpg

Det vore roligt om du kan hÄlla oss uppdaterade och beskriva hur projektet framskrider.

Senast Àndrad:
Haha ja undrar hur Kerns skillz blir nÀr han nu ska vÄldföra sig pÄ Aerospacen.......
Tittar man pÄ nya Endurance Pro som ligger under samma kategori av professionella ting pÄ hemsidan sÄ lÀr nog inte Aerospace bli mindre.

Att den blir för stor Àr nog den största risken. MÄnga nyslÀpp sedan Kern tilltrÀdde har varit (för) stora.

Å andra sidan kan det ocksĂ„ finnas skĂ€l att vara optimistisk. Kern tittar uppenbarligen i backspegeln för inspiration sĂ„ man skulle man kunna tĂ€nka sig urtavlor i lite glada fĂ€rger. Starka klara fĂ€rger som rött, grönt och gult Ă€r ju populĂ€rt just nu och förekom Ă€ven pĂ„ ffa Chronomat pĂ„ 90-talet och vem vet, kanske tom en variant i Breitlight?

Tillbaka
Topp