• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Den "MUSTIGA" đŸ‘ŒđŸŒ - AEROSPACE - TrĂ„den!

Det hÀr var en riktigt trevlig och bra trÄd... Har en 65062-1 som legat i glömska i 10 Är som jag precis bestÀmt mig för att göra iordning. Nytt urverk mÄste införskaffas och jag fick förtrÀfflig support av @Aerospace i den andra Breitling trÄden tidigare i veckan sÄ projektet Àr pÄ G. Allt Àr 100% komplett med alla papper och lÀnk sÄ nu Àr det bara ett verk som saknas.

Btw, massa fina bilder ni lagt upp och bra fart i trĂ„den! 👍(jag hĂ€nger mest i en annan fartfylld trĂ„d dĂ€r klockorna Ă€r lite större) 😊
Screenshot_20201102-002824_Photos.jpg
Blir roligt att följa som sagt :) Ska nog inte va nĂ„gra större problem att fĂ„ ordning pĂ„ den! HĂ€nger vĂ€l snarare pĂ„ hur mycket du vill spendera (men blir vĂ€l högst ett par straps till en klocka i den dĂ€r andra trĂ„den😉) Du har ju fĂ„tt professionell hjĂ€lp frĂ„n @Aerospace sĂ„ jag Ă€r lugn 😇

Blir roligt att följa som sagt :) Ska nog inte va nĂ„gra större problem att fĂ„ ordning pĂ„ den! HĂ€nger vĂ€l snarare pĂ„ hur mycket du vill spendera (men blir vĂ€l högst ett par straps till en klocka i den dĂ€r andra trĂ„den😉) Du har ju fĂ„tt professionell hjĂ€lp frĂ„n @Aerospace sĂ„ jag Ă€r lugn 😇
Ha ha, ja dÀr kan man bli fartblind.

Sitter btw och klÀmmer pÄ sonens Aerospace 65362 precis nu, den ska fÄ nytt batteri idag.
20201102_124122.jpg

Lite lÀtt skillnad, samma material.
(förlĂ„t om jag skrĂ€par ner i trĂ„den, kan inte ev lokala regler đŸ€”)

Titan vs titan
20201102_124708.jpg

Yepp, den kan sÀkert bli fin!:) Den förtjÀnar att bli fixad för det Àr en trevlig clean combo med tavlan som dessutom Àr samma som Harrison Ford rockar!
Den svarttavlade dyker inte upp sÄ himla ofta pÄ varkens c24 eller ens hÀr.

hehe folket i den dĂ€r andra trĂ„den har ju straps vars bredd tĂ€cker en Aerospace pĂ„ 40mm och vi Ă€r faktiskt instrumentala proffs hĂ€r om nĂ„got Ă€r fel pĂ„ klockan, eller hur @skyseeker !?;)😅

Jag har min teori om att batteriet Àr svullet vilket orsakat skadorna pÄ displayen. @peterc fÄr avhandla orsaken nÀr den vÀl blivit inspekterad!

Senast Àndrad:
Yepp, den kan sÀkert bli fin!:) Den förtjÀnar att bli fixad för det Àr en trevlig clean combo med tavlan som dessutom Àr samma som Harrison Ford rockar!

hehe folket i den dĂ€r andra trĂ„den har ju straps vars bredd tĂ€cker en Aerospace pĂ„ 40mm och vi Ă€r faktiskt instrumentala proffs hĂ€r om nĂ„got Ă€r fel pĂ„ klockan, eller hur @skyseeker !?;)😅

Jag har min teori om att batteriet Àr svullet vilket orsakat skadorna pÄ displayen. @peterc fÄr avhandla orsaken nÀr den vÀl blivit inspekterad!
Skulle sĂ€ga att vi Ă€r proffs rent generellt @Aerospace ;) den sĂ„ kallade “general professional series” 😅
Och vi Àr indeed i gott sÀllskap;)
E6350F6F-68B5-4068-8DE4-0A8156CE513A.jpeg

Tror du att batteriet kan ha expanderat? Jag har lÀst nÄgonstans för lÀnge sedan om nÄgot liknande dÀr ngn monterat i fel batteri (ett tjockare) och att man dÄ man skruvat pÄ backboetten tryckt sönder display:erna. SÄ din teori lÄter rimlig.

Tror du att batteriet kan ha expanderat? Jag har lÀst nÄgonstans för lÀnge sedan om nÄgot liknande dÀr ngn monterat i fel batteri (ett tjockare) och att man dÄ man skruvat pÄ backboetten tryckt sönder display:erna. SÄ din teori lÄter rimlig.

Ja, jag tror att nÀr batteriet svÀller sÄ trycker batteriet mot bakstycket vilket i sin tur trycker upp urverket mot tavlan. Detta resulterar i anspÀnning mot lcd-displayen som fÄr de flytande kristallerna att flyta runt(displayen s.k. lÀcker) och ger den negativa displayen en ljusare bakgrund. Trycket har varit lÄngvarit, i detta fallet har klockan legat ca 10 Är. Monterar du bakstycket fel sÄ hamnar facket till batteriet helt utanför och dÄ spricker displayen nÀr man vÀl klÀmmer pÄ bakstycket.

Svullet batteri trycker upp urverket vilket leder till att lcd-displayen lÀcker.jpg

Senast Àndrad:

Me and Harry 👍

Mycket möjligt att Breitling fortfarande erbjuder en Avantage till ett reducerat pris nÀr man lÀmnar in en Àldre ana-digi navitimer/pluton som Breitling inte reparerar lÀngre. Erbjudandet gÀller om Breitling fÄr behÄlla din gamla klocka. Utbytesversionen finns i olika fÀrger med mÄlade index pÄ tavlan och kallas france Besançon. Kostar ca 14k utan lÀnk och nÄgra tusen extra med lÀnk men det var nÄgra Är sedan jag fick den prisuppgiften, ca 2016 . Dock vet jag inte om de erbjuder de Àldre riktiga versionerna i utbyte?-det kan förklara vissa hyllvÀrmare.

Aerospace E79362 "Avantage" France Besançon edition:

Breitling-Aerospace-E79362-134624-2-190405-140401.jpg
Den dÀr modellen....
NÀr jag letade Aero för ett par Är sedan sÄ dök en sÄn hÀr upp. Jag vÄgade inte slÄ till pÄ den eftersom jag inte kunde hitta den modellen med den tavlan nÄgonstans pÄ nÀtet och jÀmföra/lÀsa om.
SÄ det Àr alltsÄ detta som Àr förklaringen, verkligen intressant. Synd man inte visste om det dÄ. Tycker den Àr coolare Àn den vanliga 79362 med vitguldindex.
Äntligen har denna gĂ„ta fĂ„tt en lösning.

Den dÀr modellen....
NÀr jag letade Aero för ett par Är sedan sÄ dök en sÄn hÀr upp. Jag vÄgade inte slÄ till pÄ den eftersom jag inte kunde hitta den modellen med den tavlan nÄgonstans pÄ nÀtet och jÀmföra/lÀsa om.
SÄ det Àr alltsÄ detta som Àr förklaringen, verkligen intressant. Synd man inte visste om det dÄ. Tycker den Àr coolare Àn den vanliga 79362 med vitguldindex.
Kan tycka det Àr lite mÀrkligt att de gör en sÄn grej! Finns det nÄgon bra förklaring?

Jag hade inte tackat nej :D Meeeen jag sitter otÄligt och vÀntar pÄ nytt slÀpp, mÄtte det komma snart :rolleyes:
Samma hÀr :) Faktiskt ett av fÄ slÀpp jag Àr riktigt spÀnd pÄ.
Vore kul o fÄ en bekrÀftad release-datum! November Àr ju ganska lösa rykten som jag förstÄr det (hÀrstammar frÄn Kerns Instagramkonto). Eller nÄgon som hört fler kÀllor?

Samma hÀr :) Faktiskt ett av fÄ slÀpp jag Àr riktigt spÀnd pÄ.
Vore kul o fÄ en bekrÀftad release-datum! November Àr ju ganska lösa rykten som jag förstÄr det (hÀrstammar frÄn Kerns Instagramkonto). Eller nÄgon som hört fler kÀllor?
NÀr jag var inne pÄ Franks UR i typ september fick jag info frÄn Roger med screenshot frÄn Andreas pÄ breitling Nordic som skrev att det var i november, men jag har inte hört nÄgot mer om detta.

100k tror jag Àr ett bra pris, bara lÀnken gick för ~100k separat för nÄtt Är sedan (om det Àr samma ref pÄ lÀnken dvs som den jag tÀnker pÄ)

NÀr jag var inne pÄ Franks UR i typ september fick jag info frÄn Roger med screenshot frÄn Andreas pÄ breitling Nordic som skrev att det var i november, men jag har inte hört nÄgot mer om detta.

100k tror jag Àr ett bra pris, bara lÀnken gick för ~100k separat för nÄtt Är sedan (om det Àr samma ref pÄ lÀnken dvs som den jag tÀnker pÄ)
SpÀnnande vÀrre :)

Den dÀr modellen....

Jag har sjÀlv varit i nÀstan samma sits men sÄ gick jag till botten med det hela och blev övertygad via watchuseek forumet för rÀtt mÄnga Är sedan men Àven via ett telefonsamtal till en AD.
AD:n förklarade att det Àr en utbytesklocka till reducerat pris men att mÄnga inte vet om det utan man kan fÄ erbjudandet nÀr din gamla navi/pluton hamnar hos Breitling.
En trevlig överraskning, dock Àr tavlan inte lika pÄkostad som originalet men sÄ Àr det ca halva priset. Avantage listade kring 32-34k med lÀnk sÄ sent som 2013.
Jag gillar ocksÄ tavlan, den Àr mer stillsam att titta pÄ Àn med vitguldsindex, dessutom perfekt för den som vill ha mer lume.

Skönt att höra att du nu fÄtt reda pÄ hur det ligger till kring den modellen för det Àr 100% sÀkert att den inte har sÄlts som std i butiker. Jag ska försöka googla pÄ en broschyr/bild pÄ dessa modellerna som jag minns fanns pÄ watchuseek, hoppas den Àr kvar.

Kan tycka det Àr lite mÀrkligt att de gör en sÄn grej! Finns det nÄgon bra förklaring?

Breitling Àr rÀtt generösa!?, ta t.ex. deras goodwill garanti som jag sjÀlv utnyttjat en gÄng. Tror de vill gottgöra folk som Àlskar sin gamla navitimer/pluton men blir besvikna pÄ att ingen reparation sker utav urverket. Ett fenomen eller rentav ett problem som uppstÄr Àr att mÄnga utbytes-Aerospace hamnar pÄ andrahandsmarknaden till överpriser, jag har sett dessa med enbart gummi som nya eller i fint skick för över 20k hos handlare.
Folk kan ocksÄ tro att tavlan Àr original och du betalar för "the real deal". För de som vet om att utbytesklockan finns kan man köpa hem nÄgra navitimer/pluton och införskaffa sig utbytesversioner och tjÀna sig en hacka. Kanske inte sÄ lönt idag nÀr en navitimer/pluton kan betinga ca 4k-5k som defekt+utbytesklockan (ca 16k med lÀnk)=20k totalt, sedan listar man denna som t.ex. 27k hos handlaren. Navi/pluton var billigare förr sÄ man kunde ha mer marginal att tjÀna.

Senast Àndrad:
Breitling Àr rÀtt generösa!?, ta t.ex. deras goodwill garanti som jag faktiskt sjÀlv utnyttjat en gÄng. Tror de vill gottgöra folk som Àlskar sin gamla navitimer/pluton men blir besvikna pÄ att ingen reparation sker utav urverket. Ett fenomen eller rentav ett problem som uppstÄr Àr att mÄnga utbytes-Aerospace hamnar pÄ andrahandsmarknaden till överpriser, jag har sett dessa med enbart gummi som nya eller i fint skick för över 20k hos handlare.
Folk kan ocksÄ tro att tavlan Àr original och du betalar för "the real deal". För de som vet om att utbytesklockan finns kan man köpa hem nÄgra navitimer/pluton och införskaffa sig utbytesversioner och tjÀna sig en hacka. Kanske inte sÄ lönt idag nÀr en navitimer/pluton kan betinga ca 4k-5k som defekt+utbytesklockan (ca 16k med lÀnk)=20k totalt, sedan listar man denna som t.ex. 27k hos handlaren. Navi/pluton var billigare förr sÄ man kunde ha mer marginal att tjÀna.
TIL!

Tillbaka
Topp