• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Tycker Yacht-master er så jäkla snygga så funderar på at byta bort eller sälja min Subc og skaffa mig en 116622. Men älskar suben så lite osäker. Hva tror ni? Er YM så grym som den ser ut eller kommer man ångra sig om man byter?

Någon som har en YM dom vil sälja eller byta mot en 3 mnd gammal sub?
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker Yacht-master er så jäkla snygga så funderar på at byta bort eller sälja min Subc og skaffa mig en 116622. Men älskar suben så lite osäker. Hva tror ni? Er YM så grym som den ser ut eller kommer man ångra sig om man byter?

Någon som har en YM dom vil sälja eller byta mot en 3 mnd gammal sub?
Sexsiffriga Subbar är för kantiga. YM är en av få modeller ur professional-serien fortfarande har de eleganta dragen i behåll. Lätt val, byt.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Sexsiffriga Subbar är för kantiga. YM är en av få modeller ur professional-serien fortfarande har de eleganta dragen i behåll. Lätt val, byt.

Och vridringen på YM är ju bara så fet och kaxig.
Jag röstar också på byt.

Suben er såld så nå gjenstår det bare å finne en schyst YM. Dock inte helt sikker på om jeg skal köre på en 5-siffrig sub eller en YM så blir vel det som dyker upp först.
Hojta til om nån har nåt dom vil sälja. Har nästan ingen klockor kvar nu så lite ångest..
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Har precis upptäckt att Rolex Oyster-flex inte har Curved Ends:pompus:o_O
Aldrig lagt märke till detta tidigare, är det bara på mig det sticker i ögonen när man får ett mellanrum mellan gummi och boett?
rolex-oysterflex-bracelet-1.jpg

116655.jpg
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Har precis upptäckt att Rolex Oyster-flex inte har Curved Ends:pompus:o_O
Aldrig lagt märke till detta tidigare, är det bara på mig det sticker i ögonen när man får ett mellanrum mellan gummi och boett?
rolex-oysterflex-bracelet-1.jpg

116655.jpg
Well spotted! Man ser det också vid närmare check på Rolex hemsida. Jag provade den för ett tag sedan utan att tänka på det, tog för givet att det var curved ends
D53E47D6-37A8-4F8A-B338-8EF1F3D9FC2D.png
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Eller hur, det ser lite billigt ut imo..
t.o.m Everest och Rubber B har ju detta!

På din Daytona ser det däremot bra ut men där har ju Rolex löst det med end-links istället

Hade utan tvekat kunnat leva med det, tycker mest det är konstigt att de inte gett den curved, kanske är det för att skilja så mycket som möjligt på modellerna.

Ser inte enormt hemskt ut när man väl provar den för remmen sitter väldigt nära boetten.

Jag tycker dock generellt det är snyggast som på Daytona och Aquanaut tex men det är ju en smaksak.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Well spotted! Man ser det också vid närmare check på Rolex hemsida. Jag provade den för ett tag sedan utan att tänka på det, tog för givet att det var curved ends
D53E47D6-37A8-4F8A-B338-8EF1F3D9FC2D.png

Hade utan tvekat kunnat leva med det, tycker mest det är konstigt att de inte gett den curved, kanske är det för att skilja så mycket som möjligt på modellerna.

Ser inte enormt hemskt ut när man väl provar den för remmen sitter väldigt nära boetten.

Jag tycker dock generellt det är snyggast som på Daytona och Aquanaut tex men det är ju en smaksak.

Uppenbarligen inget som märks så mkt IRL, så förmodligen kan man nog leva med det ;)
Men tycker ändå att en klocka i den prisklassen borde ha det..
 

watchen

Cartier
Jag har i några veckor nu jagat en Submariner 114060, men inte velat betala premium. Vilket visade sig vara en omöjlig kombo..
Efter mycket funderande och provande, främst på LW i Stockholm så hittade jag den perfekta klockan för mig (just nu;))
Rolex Yacht Master 16622. Kändes otroligt solid om man jämför med Rolex stålmodeller ifrån samma årtionde som ligger inom samma budget.
Prismässigt så tycker jag att YM borde ligga litet högre, mycket "mer" klocka för pengarna.
Den på LW var dock lite väl sliten för min smak, och det saknades en länk. Så jag hittade en i väldigt bra skick på CHRONEXT, fullset..
Har aldrig handlat där förut, läst mycket bra men även en del dåligt. Merparten var mycket nöjda med sina köp där.
Och än så länga har de varit väldigt hjälpsamma med att svara på mina frågor och skickat extra bilder osv.
Så jag hoppas att allt slutar väl. Nu ska jag bara vänta tills den 19/11 då leveransen beräknas vara framme:grumpy:
Det kommer bli en jobbig vecka... bilden på klockan är den jag nu är stolt ägare av.
unnamed.jpg
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Jag har i några veckor nu jagat en Submariner 114060, men inte velat betala premium. Vilket visade sig vara en omöjlig kombo..
Efter mycket funderande och provande, främst på LW i Stockholm så hittade jag den perfekta klockan för mig (just nu;))
Rolex Yacht Master 16622. Kändes otroligt solid om man jämför med Rolex stålmodeller ifrån samma årtionde som ligger inom samma budget.
Prismässigt så tycker jag att YM borde ligga litet högre, mycket "mer" klocka för pengarna.
Den på LW var dock lite väl sliten för min smak, och det saknades en länk. Så jag hittade en i väldigt bra skick på CHRONEXT, fullset..
Har aldrig handlat där förut, läst mycket bra men även en del dåligt. Merparten var mycket nöjda med sina köp där.
Och än så länga har de varit väldigt hjälpsamma med att svara på mina frågor och skickat extra bilder osv.
Så jag hoppas att allt slutar väl. Nu ska jag bara vänta tills den 19/11 då leveransen beräknas vara framme:grumpy:
Det kommer bli en jobbig vecka... bilden på klockan är den jag nu är stolt ägare av.
unnamed.jpg
Tycker du gjorde helt rätt! mycket roligare klocka än en vanlig sub samt man slipper köa/betala premium :)
 

HerrHatt

Omega
Hej,
Jag har börjat bli väldigt intresserad av 16622. Har dock aldrig provat den. Har provat ett par 116622. Någon med erfarenheten av båda två som kan kan ge sin utvärdering på vad ni anser om 16622?
 

HerrHatt

Omega
Nästa fråga är vad man anser om att köpen 16622 och sedan vid en täthetsservice även byta tavla till den "nya" mörkgråa från 116622? Självklart behåller man även 16622 tavlan.
 
Topp