• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

Börjat snöa in lite på en YM. Är 116622 värt den högre prislappen ”bara” pga spännet? Kan själv ofta värdesätta det och tror det men vill gärna höra andras åsikt också.

116621 med svart everestband

Bilagor

• D7380486-5AF0-4419-A7BC-F3B99BCBF796.jpeg
    D7380486-5AF0-4419-A7BC-F3B99BCBF796.jpeg
    140.5 KB · Visningar: 23
Hej.
Jag är ny stolt ägare av en 16622, underbart skick med ytter/innerlåda och cert.
Tyvärr så följde inte tillbehören med så som certhållare, kalender och tag osv.
Är det någon som har koll på vad som följde med när klockan köptes ny?
Klockan kommer ursprungligen ifrån USA, vet inte om det skiljer något på tillbehören mot Europa.
Tänkte försöka se om jag kan hitta och komplettera allt så det blir en äkta full set ;)

Hej.
Jag är ny stolt ägare av en 16622, underbart skick med ytter/innerlåda och cert.
Tyvärr så följde inte tillbehören med så som certhållare, kalender och tag osv.
Är det någon som har koll på vad som följde med när klockan köptes ny?
Klockan kommer ursprungligen ifrån USA, vet inte om det skiljer något på tillbehören mot Europa.
Tänkte försöka se om jag kan hitta och komplettera allt så det blir en äkta full set ;)

Denna är komplett, förutom gummit då.

Bilagor

• 34BFBA2C-F4F2-4BEC-A855-CBAD85C88AA3.jpeg
    34BFBA2C-F4F2-4BEC-A855-CBAD85C88AA3.jpeg
    327.9 KB · Visningar: 21
Hej,
Har precis köpt mig en 16622. Får de förhoppningsvis här till helgen. Ska bli sjukt spännande! Blir oxå min första rolle. Nu till min fråga. Vid en "normal" service, vad ingår då? Gör man även täthetsservice då? eller är det en separat service eller ett tillägg till den vanliga service?

Hej,
Har precis köpt mig en 16622. Får de förhoppningsvis här till helgen. Ska bli sjukt spännande! Blir oxå min första rolle. Nu till min fråga. Vid en "normal" service, vad ingår då? Gör man även täthetsservice då? eller är det en separat service eller ett tillägg till den vanliga service?
Kul Grattis!
Täthetsservice är packningsbyte och trycktest, ingår i full service.

Vet inte om detta är som att kasta sten i glashus, men here goes, är det någon här som kör de mindre ym, tankar, bilder?

Hej,
krons är väl billigast om man inte vill ha polering eftersom dom då drar av lite på priset

var dessutom jätte snabba på att serva min expy1 i våras...tog typ 3 veckor att få hem den till skåne

Nån som brukar köra läder till sin YM? Tycker de flesta band funkar rätt bra. Gummi, läder, nato.
Hur som, så sitter ju alltid länken jäkligt gött.
IMG-6938.jpg
IMG-7116 (1).JPG

Den är onekligen riktigt fin! Suttit och kikat på denna samt @Swizz beat med svart tavla... Men upplever nästan att färgkontrasterna mellan YM/Rolex smälter in bättre med din tavla än den svarta... Hur som haver verkar det vara en grym klocka! Utgår ifrån att du är väldigt nöjd? :D

Väldigt nöjd! Köpte den i höstas och har burit den i princip varje dag. Min är inte till salu men kan verkligen rekommendera en! :)

Svart tavla blir väl hårdare medan brun blir mer elegant. Upp till dig vad du vill ha!

Den är onekligen riktigt fin! Suttit och kikat på denna samt @Swizz beat med svart tavla... Men upplever nästan att färgkontrasterna mellan YM/Rolex smälter in bättre med din tavla än den svarta... Hur som haver verkar det vara en grym klocka! Utgår ifrån att du är väldigt nöjd? :D
Bruna tavlan är riktigt fin, men den svarta passar löjligt bra IRL.

Väldigt nöjd! Köpte den i höstas och har burit den i princip varje dag. Min är inte till salu men kan verkligen rekommendera en! :)

Svart tavla blir väl hårdare medan brun blir mer elegant. Upp till dig vad du vill ha!

Det förstår jag, kul! :) Könns som ett roligt alternativ till TT subbar osv! Tack för info! Ska försöka hitta en att klämma på lite

Tillbaka
Topp