• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

...vs 40mm

3B7AF1E6-FDE0-455E-A426-0BB500CABE4E.jpeg
Svårt. Tycker ändå 37 gjorde sig bra på dig även om proportionerna på 40 känns mer rätt. Någon som har koll på hur andrahandsvärdet ser ut på respektive modell?

Svårt. Tycker ändå 37 gjorde sig bra på dig även om proportionerna på 40 känns mer rätt. Någon som har koll på hur andrahandsvärdet ser ut på respektive modell?
Andrahandsvärdet borde vara bättre på 40mm, då de flesta anser 37mm vara "dam-modellen", om inte annat så är nog 40mm iaf mer lättsåld.

Men man borde ju gå efter vad som känns bäst och inte vad som är den bästa affären...

Senast ändrad:
Är det bara jag eller har ref 16622 börjat smyga upp i pris?
Enl. Chrono24 så har värdet ökat med 2%
Men de har ibland fantasipriser...
Började kolla runt bland olika sidor och får ändå intrycket av att priserna har börjat stiga lite. Vad tror ni experter?
Slänger med en bild på skönheten för den goda sakens skull ;) (arkivbild)
343DDE24-4AD3-4B76-A4DA-DC2FFE84CE89.jpeg

Är det bara jag eller har ref 16622 börjat smyga upp i pris?
Enl. Chrono24 så har värdet ökat med 2%
Men de har ibland fantasipriser...
Började kolla runt bland olika sidor och får ändå intrycket av att priserna har börjat stiga lite. Vad tror ni experter?
Slänger med en bild på skönheten för den goda sakens skull ;) (arkivbild)
343DDE24-4AD3-4B76-A4DA-DC2FFE84CE89.jpeg
Allt stål från Rolex stiger väl? Visst YM & Milgauss kanske varit lite senare där, inte lika bred publik. Men absolut börjar det stiga! Jag köpte en 2017, nyservad för 48.000 (finns dessvärre inte hos mig längre).

Allt stål från Rolex stiger väl? Visst YM & Milgauss kanske varit lite senare där, inte lika bred publik. Men absolut börjar det stiga! Jag köpte en 2017, nyservad för 48.000 (finns dessvärre inte hos mig längre).
Det var synd att du sålde, tycker YM är en underskattad modell. Sub är den alla vill ha, tycker fler borde titta på YM som ett alternativ. Men som du själv skrev så är det ingen hemlighet att stål Rolex har stigit. Svårt att hitta en bra 16622a för under 60.000 idag. Vi får se om ökningen fortsätter..

Det var synd att du sålde, tycker YM är en underskattad modell. Sub är den alla vill ha, tycker fler borde titta på YM som ett alternativ. Men som du själv skrev så är det ingen hemlighet att stål Rolex har stigit. Svårt att hitta en bra 16622a för under 60.000 idag. Vi får se om ökningen fortsätter..

Nån som är intresserad av min YM från 2004 med blå urtavla?

Bilagor

• 9F3C3F20-BC66-43D7-94B7-C44408927F18.jpeg
    9F3C3F20-BC66-43D7-94B7-C44408927F18.jpeg
    127.4 KB · Visningar: 16
Leter etter en ny klokke og tenkte prova en YM. Frågan er skal man gå for en blå eller en med grå tavla?
Dock også litt osäker på om jeg vil teste en G/S sub eller en YM. :rolleyes:

Letat lite efter en 116622 rhodium i Köpenhamn idag, fick prova en 116621 med chocolate urtavlan istället och måste säga att det var väldigt snygg.

Det blev nästan ett köp på listpris tills jag gick i rolex.com för att jömföra DKK prisen med SEK i Sverige och insåg att det är nu 126622/126621.
Alltså, Rolex har smygbyttade refernsen och urverket till den nya 3235.

Vad tycker ni om detta? Borde man bry sig? Det kan väl vara bra, att ha en av dom sista 3135?
TT-YM är inte exakt en hot seller, detta med faktumet att referensen i frågan är nu "gammal", kanske man får pruta på priset lite? 100+ oanvänt stycken på Chrono24 ju...

20190323_132305-01.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp