• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

Pancamo

Omega
2-Faktor
B9A7BF90-7911-4D21-B555-51FBCDD8E404.png
 

rolev

Breitling
Bandhornen är mer böjda så jag tycker den sitter skönare på armen.
Dessutom har den en tyngre länk med massiva mittbitar så det bidrar också till bättre balans på armen.
Tack för svar! Men är den större än ex 16610? Jag har inte hittat en butik med en 16622 inne så kan inte testa ännu.
 

rolev

Breitling
Nej den är inte större, har lite fetare kronskydd och bandhornen är lite bredare vid slutänden mot länken men diametern är samma.

20190611_205523.jpg
Tack så mycket för att du la ned tid och postade bild! Jag har haft en GMT Master II och jag sålde den pga caset var så stort så jag ska nog inte köpa en YM och känna samma sak :D
 

bartoldous

Cartier
Suktar en hel del efter en YM så kan någon som haft/har en Rolex med maxicaset ge lite input hur pass mindre den bygger än "köttbulle" caset på min tidigare Sub-C? :)
 
Senast ändrad:

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Suktar en hel del efter en YM så kan någon som haft/har en Rolex med maxicaset ge lite input hur pass mindre den bygger än "köttbulle" caset på min tidigare Sub-C? :)
Nättare case än ett maxicase, mindre och smalare luggar bland annat på boetten. Sedan är caset också lite tunnare och smalare samt sitter bättre mot handleden (åtminstone på mig) vilket är ett stort plus. Tog en jämförelsebild mot min gamla maxicase 116710LN precis efter att jag köpt YM förra sommaren. På bilden syns att det är viss skillnad i storlek
1687AAE5-C1CB-4FEE-9F5A-FB9AA905BCF8.png
 

bartoldous

Cartier
Nättare case än ett maxicase, mindre och smalare luggar bland annat på boetten. Sedan är caset också lite tunnare och smalare samt sitter bättre mot handleden (åtminstone på mig) vilket är ett stort plus. Tog en jämförelsebild mot min gamla maxicase 116710LN precis efter att jag köpt YM förra sommaren. På bilden syns att det är viss skillnad i storlek
1687AAE5-C1CB-4FEE-9F5A-FB9AA905BCF8.png
Mycket fin jämförelsebild ser verkligen ut att vara såå mycket nättare, tack så mycket från mig men inte från min plånbok ;)
Njutit ett bra tag från dina tidigare bilder av din fina YM.
 

M.B.

Cartier
Det fanns em jämförelse bild på tjockleken nånstans på TRF där det syns tydligt att YM är tunnare och kan förklara varför/hur sorter det bättre på handleden. Jag ska försöka att hitta den.
 

bartoldous

Cartier
Det fanns em jämförelse bild på tjockleken nånstans på TRF där det syns tydligt att YM är tunnare och kan förklara varför/hur sorter det bättre på handleden. Jag ska försöka att hitta den.
Tror tjockleken är -1,1 till fördel på YM 11,7 mot 12,8 Sub-c så även där ingen nackdel, trevligt trevligt.
Fan, håller på att måla in mig in i ett hörn så snart kanske man måste leverera eller logga ut på en längre tid ;)
 

M.B.

Cartier
Förstår inte riktigt? Så jag förtydligar för sökerhets skull: Upplever på inget vis min 16622 som större på handleden än min 16610 Kermit, snarare smidigare. Nu pratar jag bara om femsiffriga referenser.

Det är inte så betydligt på första intrycket som låt oss säga en 15300 och 15400, men det känns bättre på handleden och side-by-side kan man verkligen se det. Jag måste hitta bilden at visa er.

(Nu pratar jag nya referenser)

Tror tjockleken är -1,1 till fördel på YM 11,7 mot 12,8 Sub-c så även där ingen nackdel, trevligt trevligt.
Fan, håller på att måla in mig in i ett hörn så snart kanske man måste leverera eller logga ut på en längre tid ;)

Det är också formen som är mer oyster, vilken personligen gör att det sitter finare och bekvämare på just mig
 
Senast ändrad:

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Funderar lite på å bytte min sub mot en YM, men klarer aldri bestemme meg. Har alltid hatt et stort sug etter en YM, men aldri faktisk kommet så langt at jeg har kjøpt da jeg alltid har endt opp med en eller annan sub modell. Noen som har hatt både YM og Sub og kan komme med noen för/nackdeler?

Grå eller blå.. Hvilken farge skal man gå for?
 

Palmtree

Omega
2-Faktor
Funderar lite på å bytte min sub mot en YM, men klarer aldri bestemme meg. Har alltid hatt et stort sug etter en YM, men aldri faktisk kommet så langt at jeg har kjøpt da jeg alltid har endt opp med en eller annan sub modell. Noen som har hatt både YM og Sub og kan komme med noen för/nackdeler?

Grå eller blå.. Hvilken farge skal man gå for?
Har haft både YM samt ett par olika Subar. (5 siffrorna reffar). De är lika stora, YM bärs i mitt tycke lite bättre eftersom bandhornen är böjda. YM roligare klocka då du inte ser den lika ofta & de som reagerar på den vet nog lite om Rolex. Sub är mer "vardagsmat". Jag hade silvrig urtavla, hade jag köpt en YM nu hade jag kört på blå! Hoppas det hjälper dig något. Prova, trivs du inte finns det alltid fler Subar som väntar ny ägare ;)
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Har haft både YM samt ett par olika Subar. (5 siffrorna reffar). De är lika stora, YM bärs i mitt tycke lite bättre eftersom bandhornen är böjda. YM roligare klocka då du inte ser den lika ofta & de som reagerar på den vet nog lite om Rolex. Sub är mer "vardagsmat". Jag hade silvrig urtavla, hade jag köpt en YM nu hade jag kört på blå! Hoppas det hjälper dig något. Prova, trivs du inte finns det alltid fler Subar som väntar ny ägare ;)
Takk, exakt det svaret jeg hadde håpet på. :D Den blå er jo fantastisk så får vel se om jeg får byttet min sub mot en YM så jeg får testet. :)
 

StellanA

Omega
Funderar lite på å bytte min sub mot en YM, men klarer aldri bestemme meg. Har alltid hatt et stort sug etter en YM, men aldri faktisk kommet så langt at jeg har kjøpt da jeg alltid har endt opp med en eller annan sub modell. Noen som har hatt både YM og Sub og kan komme med noen för/nackdeler?

Grå eller blå.. Hvilken farge skal man gå for?
Den blå är helt klart bäst
 

bartoldous

Cartier
Hmm..TT är en fin combo tycker jag men det tog lite tid att bestämma sig för Rose' men choklad tavlan gifter sig riktigt bra med guldet.
Kanske kan jag tycka att det ser lite väl åt det rosa hållet på länken i vissa ljus och vinklar men säkert en vanesak då det här är mitt
första Rose' ur :)
Ursäkta glömde länka @Cosmograph
 
Topp