Den är riktigt fin, mer bilder!Slog till på 116621. Explorer who??
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är riktigt fin, mer bilder!Slog till på 116621. Explorer who??
![]()
Den är riktigt fin, mer bilder!
Sjukt fin med grym urtavla!Slog till på 116621. Explorer who??
![]()
Är lite sugen på att skaffa ett gummiband till min 16622 nu till den kommande sommaren. Vad jag kan läsa mig till så finns det tre större tillverkare. Everest, Rubber B och ABP. Är det någon av er som har erfarenhet med någon av dessa leverantörer. Någon av dom som är sämre eller bättre?
![]()
Jag har ett Everest (förvisso till sub) men är väldigt nöjd med det!Är lite sugen på att skaffa ett gummiband till min 16622 nu till den kommande sommaren. Vad jag kan läsa mig till så finns det tre större tillverkare. Everest, Rubber B och ABP. Är det någon av er som har erfarenhet med någon av dessa leverantörer. Någon av dom som är sämre eller bättre? Eller är det kanske så att någon sitter på ett band som ska säljas?
![]()
Tack, nu har jag lite mer att gå på.Jag har ett Everest (förvisso till sub) men är väldigt nöjd med det!
Finns lite recensioner där de jämför Everest vs RubberB och slutsatsen blir att de är i princip lika bra på alla punkter, jag hade gått på det du tycker har snyggast design för du kommer nog bli nöjd vilket fall som helst![]()
Ser förjävligt ut imo.Tänker också på en strap till min 116621. ABP har croco med curved edges till Rolex (R strap)
Vad tycker ni om en brun croco? (Random instagram bild på en brun canvas)
![]()
Jag testade en sån i USA för några veckor sedan, sjukt läcker... Jag var sugen på att slå till enda tills ADn bakom disken sade; åsså har den ju senaste urverket... Tveksam ADLetat lite efter en 116622 rhodium i Köpenhamn idag, fick prova en 116621 med chocolate urtavlan istället och måste säga att det var väldigt snygg.
Det blev nästan ett köp på listpris tills jag gick i rolex.com för att jömföra DKK prisen med SEK i Sverige och insåg att det är nu 126622/126621.
Alltså, Rolex har smygbyttade refernsen och urverket till den nya 3235.
Vad tycker ni om detta? Borde man bry sig? Det kan väl vara bra, att ha en av dom sista 3135?
TT-YM är inte exakt en hot seller, detta med faktumet att referensen i frågan är nu "gammal", kanske man får pruta på priset lite? 100+ oanvänt stycken på Chrono24 ju...
![]()
Grattis! Grymt köp verkligen, elegant! Blir avis!Jag köpte den redan
Tog några dagar att fundera på den och insåg jag att FAN! Man är trött på att vänta. Jag gillar klockan och det är tillgänglig NU. Det kan också vara bra att ha en av de sista 3135ar.
Jag får vänta på 116519LN istället och njuta av Yachtmaster idag
![]()
Skulle generellt inte tro att ADs säljer en tavla till dig, däremot kan dem byta. Tror det brukar kosta ca 1000krNågon som vet om det går att beställa en Rhodium urtavla till en 116622 hos AD eller om det finns några begränsningar?
Och vad uppskattas det i såfall kosta inkl. Montering och anpassad färg på visaren?
Klockan i fråga är från 2016 och har idag den blå tavlan.
Grymt fin i solljus.....verkar vara en magisk upplevelse irl.!
Gillar det inte. Länk eller gummi passar den bra i.Tänker också på en strap till min 116621. ABP har croco med curved edges till Rolex (R strap)
Vad tycker ni om en brun croco? (Random instagram bild på en brun canvas)
![]()
Köpesannons funkar nog bättre!Någon som har ett Rubber b att sälja, m103 tror jag modellen heter.
Blått, vitt och i size small/medium.
Testade den blå i fredags och visst är den härlig. Blå funkar i alla lägen. Slog inte till då jag vill prova rhodium innan. Just nu är jag inne på rhodium då den verkar lite mer elegant i färgen enligt mig. Dock kan man fundera på hur den blå/turkosa visaren och texten känns om några år.Funderar på en YM 40mm i stål. Svårt att välja mellan blå eller rhodium urtavla dock. Smakråd någon?
YM i Rhodium dial är grymt snygg, perfekt balans i urtavlan, tycker den vinner lätt mot blåa, även om den är riktigt snygg den också, men inte i samma klassFunderar på en YM 40mm i stål. Svårt att välja mellan blå eller rhodium urtavla dock. Smakråd någon?
Bandhornen är mer böjda så jag tycker den sitter skönare på armen.Har letat men finner inte svar. Jag är ute efter en YM 16622 och undrar om det är samma storlek på lugs och caset som Sub 16610 eller liknande modeller? Alltså inte de nya modellerna från Rolex.