• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

Lite blandat från förra året
C4998714-6CB5-4DA3-A2D0-F4FAEC01C37E.jpeg
0C5D5A9D-13D2-45E8-B426-9B217D330B1E.jpeg
0D44B6EE-703D-40A0-9AC2-66D69235FAB2.jpeg
64C21B3F-2AD5-4CB5-80C5-4A792AE0659A.jpeg
4151CC12-185D-418B-A0B2-54BD05F7EEF4.jpeg
C0985679-D230-429D-87C9-1A01E58929F9.jpeg
2B6E1366-7B8F-44EF-8EDA-FF3404685D9A.jpeg
167EF251-F30F-4AE4-816B-C6F6E830F307.jpeg

Lånat tjejens klocka nu igen? :)

Suget är enormt efter en 116622 med den magiska blåa tavlan i väntan på ( vad jag gissar aldrig kommer) en Pepsi.

Någon som nyligen handlat från svensk AD och vill informera om hur mycket ni lyckades förhandla ner priset? PM funkar :greedy::cool:

Jag har ett tag varit helt inne på att jag skulle ha en Daytona. Men så var jag iväg och tittade lite extra noga och kände att, nej minsann, den är alldeles för plottrig att läsa av med alla visare och subdial i olika färger. Och att den är för stor. Min Oris Aquis 36mm används oftast pga lagom storlek, 16 cm handled.

Så. Nu tror jag mer att framtiden finns i en Yacht-master. Och då är det nog dessa två som är intressanta.
• 35mm gult guld med bå tavla. Begagnade på Chrono24 ser dom flesta ut att vara sparsamt använda med inte allt för sladdriga länkar. Gult guld är alltid premium.
• 37mm everose med svart tavla och svart insert. Men gummiband är jag lite skeptisk till. Hur modernt är everose om några år, kanske något man tröttnar på.

Tanken är att använda band av svart rocka oavsett vilken det blir. Vad har ni för tankar om dessa?

41360137405_0c28e92db0_c.jpg

Jag har ett tag varit helt inne på att jag skulle ha en Daytona. Men så var jag iväg och tittade lite extra noga och kände att, nej minsann, den är alldeles för plottrig att läsa av med alla visare och subdial i olika färger. Och att den är för stor. Min Oris Aquis 36mm används oftast pga lagom storlek, 16 cm handled.

Så. Nu tror jag mer att framtiden finns i en Yacht-master. Och då är det nog dessa två som är intressanta.
• 35mm gult guld med bå tavla. Begagnade på Chrono24 ser dom flesta ut att vara sparsamt använda med inte allt för sladdriga länkar. Gult guld är alltid premium.
• 37mm everose med svart tavla och svart insert. Men gummiband är jag lite skeptisk till. Hur modernt är everose om några år, kanske något man tröttnar på.

Tanken är att använda band av svart rocka oavsett vilken det blir. Vad har ni för tankar om dessa?

Den gulguldiga tycker jag är riktigt bra, den borde även vara hyfsat ”billig” pga många vill ha den större storleken :) Skulle också köpa på länk för att sen komplettera med gummi och andra band då det alltid är kostsamt att göra tvärtom!

Den gulguldiga tycker jag är riktigt bra, den borde även vara hyfsat ”billig” pga många vill ha den större storleken :) Skulle också köpa på länk för att sen komplettera med gummi och andra band då det alltid är kostsamt att göra tvärtom!

Jag tror också att storleken drar ner priset, fortfarande många som vill ha stort, i princip bara 40mm som snurrar runt här i köp/sälj. Gulguld 35mm går att hitta från ca 90 (ganska sliten länk då) men går man upp lite blir det genast bättre. Måste grunna på saken lite till bara, så fler får gärna komma med inspel och peka mig i någon riktning.

Rose med den svarta ringer är fantastiskt fin men personligen gillar jag gulguld bättre

Har tittat och provat Roséguld med gummibandet. Fantastiskt fin klocka på alla sätt och vis men precis som någon sa ovan, hur coolt är Roséguld om några år? Kände inte att det var värt alla pengarna att chansa så jag backade rätt långt och köpte en YM med stållänk och blå tavla istället. Hoppas jag kan lägga upp en bild i kväll, fick klockan för någon timme sedan :happyhappy:;)

Tycker det är lite konstigt att YM hamnar i skuggan av Sub och GMT. Vad är skälet till detta?

Senast ändrad:
Tycker det är lite konstigt att YM hamnar i skuggan av Sub och GMT. Vad är skälet till detta?
Tror att det delvis har att göra med att den ligger lite högre i listpriser än GMT/Sub stålisarna och att den inte har keramisk bezel, d v s lite ömtåligare för vardagsbruk. Sedan är ju Sub/GMT väldigt ikoniska modeller och mer välkända för den breda massan än Yacht-Master

Lite OT kanske men vet inte riktigt vart jag ska ställa frågan men är det någon här som har koll eller en aning om hurvida ett gummi (i detta fallet från Everest) som är avsett till Yachtmastern passar på en sexsiffrig sub?
Rent spontant tror jag ju inte det, men vill gärna ha det bekräftat av någon med mer koll :)

3F674E2E-9167-45A3-B7E8-2B87CBF917D6.jpeg
116621 fortfarande lika nöjd, gillar den klart framför t ex sexsiffrig Sub p g a mer slimmat och mindre Case
Visste inte ens att den där fanns med svart tavla, mycket snyggare än den bruna! :)

Lite OT kanske men vet inte riktigt vart jag ska ställa frågan men är det någon här som har koll eller en aning om hurvida ett gummi (i detta fallet från Everest) som är avsett till Yachtmastern passar på en sexsiffrig sub?
Rent spontant tror jag ju inte det, men vill gärna ha det bekräftat av någon med mer koll :)

Visste inte ens att den där fanns med svart tavla, mycket snyggare än den bruna! :)
Kom året efter bruna 2017

Tillbaka
Topp