Lite blandat från förra året
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lånat tjejens klocka nu igen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lite blandat från förra året
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Är mer man än vad du nånsin kommer bliLånat tjejens klocka nu igen?![]()
Är mer man än vad du nånsin kommer bli
Den gulguldiga tycker jag är riktigt bra, den borde även vara hyfsat ”billig” pga många vill ha den större storlekenJag har ett tag varit helt inne på att jag skulle ha en Daytona. Men så var jag iväg och tittade lite extra noga och kände att, nej minsann, den är alldeles för plottrig att läsa av med alla visare och subdial i olika färger. Och att den är för stor. Min Oris Aquis 36mm används oftast pga lagom storlek, 16 cm handled.
Så. Nu tror jag mer att framtiden finns i en Yacht-master. Och då är det nog dessa två som är intressanta.
• 35mm gult guld med bå tavla. Begagnade på Chrono24 ser dom flesta ut att vara sparsamt använda med inte allt för sladdriga länkar. Gult guld är alltid premium.
• 37mm everose med svart tavla och svart insert. Men gummiband är jag lite skeptisk till. Hur modernt är everose om några år, kanske något man tröttnar på.
Tanken är att använda band av svart rocka oavsett vilken det blir. Vad har ni för tankar om dessa?
![]()
Den gulguldiga tycker jag är riktigt bra, den borde även vara hyfsat ”billig” pga många vill ha den större storlekenSkulle också köpa på länk för att sen komplettera med gummi och andra band då det alltid är kostsamt att göra tvärtom!
Rose med den svarta ringer är fantastiskt fin men personligen gillar jag gulguld bättreJag har ett tag varit helt inne på att jag skulle ha en Daytona. Men så var jag iväg och tittade lite extra noga och kände att, nej minsann, den är alldeles för plottrig att läsa av med alla visare och subdial i olika färger. Och att den är för stor. Min Oris Aquis 36mm används oftast pga lagom storlek, 16 cm handled.
Så. Nu tror jag mer att framtiden finns i en Yacht-master. Och då är det nog dessa två som är intressanta.
• 35mm gult guld med bå tavla. Begagnade på Chrono24 ser dom flesta ut att vara sparsamt använda med inte allt för sladdriga länkar. Gult guld är alltid premium.
• 37mm everose med svart tavla och svart insert. Men gummiband är jag lite skeptisk till. Hur modernt är everose om några år, kanske något man tröttnar på.
Tanken är att använda band av svart rocka oavsett vilken det blir. Vad har ni för tankar om dessa?
![]()
Har tittat och provat Roséguld med gummibandet. Fantastiskt fin klocka på alla sätt och vis men precis som någon sa ovan, hur coolt är Roséguld om några år? Kände inte att det var värt alla pengarna att chansa så jag backade rätt långt och köpte en YM med stållänk och blå tavla istället. Hoppas jag kan lägga upp en bild i kväll, fick klockan för någon timme sedanJag har ett tag varit helt inne på att jag skulle ha en Daytona. Men så var jag iväg och tittade lite extra noga och kände att, nej minsann, den är alldeles för plottrig att läsa av med alla visare och subdial i olika färger. Och att den är för stor. Min Oris Aquis 36mm används oftast pga lagom storlek, 16 cm handled.
![]()
Grattis!Slog till på en TT YM 116621 nyligen, ultimata sommarklockan. Kommer att få mycket handledstid i sommar
![]()
Gillar den mer och mer för varje gång jag ser den!Slog till på en TT YM 116621 nyligen, ultimata sommarklockan. Kommer att få mycket handledstid i sommar
![]()
Grattis!
Är det svarta tavlan?
Ös på med bilder![]()
TackarGillar den mer och mer för varje gång jag ser den!
Tror att det delvis har att göra med att den ligger lite högre i listpriser än GMT/Sub stålisarna och att den inte har keramisk bezel, d v s lite ömtåligare för vardagsbruk. Sedan är ju Sub/GMT väldigt ikoniska modeller och mer välkända för den breda massan än Yacht-MasterTycker det är lite konstigt att YM hamnar i skuggan av Sub och GMT. Vad är skälet till detta?
Visste inte ens att den där fanns med svart tavla, mycket snyggare än den bruna!116621 fortfarande lika nöjd, gillar den klart framför t ex sexsiffrig Sub p g a mer slimmat och mindre Case![]()
Kom året efter bruna 2017Lite OT kanske men vet inte riktigt vart jag ska ställa frågan men är det någon här som har koll eller en aning om hurvida ett gummi (i detta fallet från Everest) som är avsett till Yachtmastern passar på en sexsiffrig sub?
Rent spontant tror jag ju inte det, men vill gärna ha det bekräftat av någon med mer koll
Visste inte ens att den där fanns med svart tavla, mycket snyggare än den bruna!![]()
Snyggt!Trodde inte jag skulle kunna få skriva i denna tråd men så sitter man här med en YM ändå. Och är nöjd.![]()
Grattis! den där är riktigt braTrodde inte jag skulle kunna få skriva i denna tråd men så sitter man här med en YM ändå. Och är nöjd.![]()
Trodde inte jag skulle kunna få skriva i denna tråd men så sitter man här med en YM ändå. Och är nöjd.![]()
De tyckte att du skulle betala vad som står på prislappen och du tyckte inte det?Jag var och provade en idag, mycket trevlig. Det var nära att den fick följa med hem, vi hade inte riktigt samsyn om priset.