• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
67CD560D-D7EE-45C4-ACEC-9B983253F5DF.jpeg

Fortfarande nöjd ;)

Verkligen fin men varför ska den bort?

Var det bara kärlek i 2 månader? :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Någon som har en YM 37mm som kunde bjuda på några handledsskott med någon annan klocka som jämförelse?
 
  • Like
Reactions: PJZ

PJZ

Cartier
Sjukt sugen på en 37MM... nån som har egna erfarenheter över valet mellan 37 och 40MM? Känns den "liten" i jämnförelse?

Får nog åka och klämma på den men 40MM finns ju aldrig inne och vill typ "jämnföra" dem båda när de sitter på armen.. haha.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Sjukt sugen på en 37MM... nån som har egna erfarenheter över valet mellan 37 och 40MM? Känns den "liten" i jämnförelse?

Får nog åka och klämma på den men 40MM finns ju aldrig inne och vill typ "jämnföra" dem båda när de sitter på armen.. haha.
Har testat båda och vanligtvis brukar inte 37-38mm vara dåligt - dock tyckte jag det var lite för litet den gången. 40mm satt bättre.

Som referens har jag ca 16-17 cm handled och bör oftast mindre ur (ja, jag vet att fler faktorer än cm räknas tex handledens utformning).
 
  • Like
Reactions: PJZ

PJZ

Cartier
Har testat båda och vanligtvis brukar inte 37-38mm vara dåligt - dock tyckte jag det var lite för litet den gången. 40mm satt bättre.

Som referens har jag ca 16-17 cm handled och bör oftast mindre ur (ja, jag vet att fler faktorer än cm räknas tex handledens utformning).

Tack för vettig feedback, uppskattat :)
 

papabear

Panerai
2-Faktor
4B2EAA7B-DCFF-4348-81F4-ACEA95D16D7E.jpeg

Har inte provat 37 men provade 40 härom dagen hos AD... lite osäker på om inte 40 är för stort på min 17 cm handled... jag är van vid att oftast bära 36 mm DJ (116234) och Explorer 1. Oavsett storlek är 116655 en magisk klocka! Kommer definitivt slå till på en framåt våren :)
 

PJZ

Cartier
4B2EAA7B-DCFF-4348-81F4-ACEA95D16D7E.jpeg

Har inte provat 37 men provade 40 härom dagen hos AD... lite osäker på om inte 40 är för stort på min 17 cm handled... jag är van vid att oftast bära 36 mm DJ (116234) och Explorer 1. Oavsett storlek är 116655 en magisk klocka! Kommer definitivt slå till på en framåt våren :)

Då är vi två i samma sits.. osäker om man ska köra på 37 eller 40. Uppdatera gärna när du väl fattat ett beslut :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Ja! Om jag inte minns helt fel så har vi typ exakt lika stora handleder, så denna kommer sitta som en smäck på dig :)
09752387-31CF-4A84-B919-73CF0E0DF10D.jpeg
Ja, jag bär ju vanligtvis 36mm DJ som jag tycker sitter bra, har en 16570 som jag tycker sitter bra men hade nästan föredragit att den var aningen mindre, så som du säger tror jag en 37mm hade varit prefekt.

Mycket fin klocka förresten, hade gärna haft en i guld också :)
 
Topp