Edin
Silver
Ska man inte käka vid det är det helt okej.
Det är lågt helt klart, men inte obskyrt. Grymt nöjd med mitt.
Har haft ett hemma i el månad och det var just det där med att vara ungkarl och äta vid 65” aren somgjorde att det sket sig...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ska man inte käka vid det är det helt okej.
Det är lågt helt klart, men inte obskyrt. Grymt nöjd med mitt.
Vill man vara fin får man lida pin.Har haft ett hemma i el månad och det var just det där med att vara ungkarl och äta vid 65” aren somgjorde att det sket sig...
Finns ju snyggare alternativVill man vara fin får man lida pin.
Annars finns följande snygglösning:
![]()
Jag vet inte vad jag kollar på, men jag gillar absolut inget jag ser i bilden. Det är faktiskt första gången jag verkligen inte gillar nåt. Inte ens färgen på väggarna.Finns ju snyggare alternativ
![]()
Många klassiker som blev till med detta hus,
https://www.theguardian.com/artandd...a-cote-dazur-reopens-lost-legend-le-corbusier
![]()
Alanda är bra, basta! Skulle hellre sitta på golvet än att skicka ut det men... Pk61 är 5 cm högre...Har haft ett hemma i el månad och det var just det där med att vara ungkarl och äta vid 65” aren somgjorde att det sket sig...
Ja för tusan! Ta med dig elefanten också, ser ut som den behöver en öl![]()
Vill man vara fin får man lida pin.
![]()
Vad hände sen?
Har ni lyckats fastställa vad det är? Såg att den skilde lite mot andra jag fick upp direkt.Vi ringde helt enkelt till personen i fråga och förklarade läget. Inte helt uppskattat från dennes sida, men jaja...
Nu kollar vi på vad som vore bäst att göra med den. Större delen av min släkt bor utomlands så de ska kolla vad som gäller där också mest för skojs skull innan vi tar några beslut.
Har ni lyckats fastställa vad det är? Såg att den skilde lite mot andra jag fick upp direkt.
Fast sådär äter inte en ungkarl framför en 65"are..!!Vill man vara fin får man lida pin.
![]()
Nej det är klart. Fast din bild stämmer inte med mina gräsänklingskvällar. Jag är långt ifrån så välklädd.Fast sådär äter inte en ungkarl framför en 65"are..!!
![]()
Ok, jag hittade ingen likadan där. Är dock inte insatt i branschen så variationerna är kanske naturliga.Utöver färgkombination så ser det på pricken ut som sofforna i länken nedan. Dessutom stämmer årtalet den köptes in samt återförsäljaren in på beskrivningen hur den kan ha hamnat på sommarstället![]()
Modell: New York av Edward Wormley
https://www.google.com.sg/search?bi...c.1.64.img..0.7.297...0i10i24k1.0.I8aC5IV9aVA
Ja det var helt klart annorlunda.Villa i Älvjsö som kom ut på hemnet idag, fastnade säkert i en kvart och bara tittade på installationen som syns i denna bild, aldrig sett något så fantastiskt.![]()
Villa i Älvjsö som kom ut på hemnet idag, fastnade säkert i en kvart och bara tittade på installationen som syns i denna bild, aldrig sett något så fantastiskt.![]()
Fusktegelmattan gör sig ändå till de doriska pelarnaGillar att parketten inte var god nog.
Annat golv ska det vara för fågelkatten
Blomman står iofs i waldemarsuddekruka!Fusktegelmattan gör sig ändå till de doriska pelarna![]()
Fuskkolonner också! I grekisk kolonnordning saknar doriska kolonner bas.Fusktegelmattan gör sig ändå till de doriska pelarna![]()

Vulgärt! Jag gillar det med. Fel-rätt på något vis!![]()
https://www.bukowskis.com/sv/lots/1078064-glasbord-1900-talets-senare-del
Nu kommer nog några rynka på näsan men fyfan vad coolt bord! Post-modernt så det skriker om det, och billigt med. Hade köpt om det inte var för stort för vår lilla lägenhet.
Snyggt! Synd med kantlisten dock.Sluttampen på renoveringen. Hallen! Fick till en hemsnickrad bänk/skohylla.
Återstår:
- slipa/betsa tröskel ytterdörr
- hitta ramjäveln till strömbrytaren
- måttbeställa spegel som täcker elcentral/nätverk och vidare mot väggens slut (som jag kommer få bryt på när en propp går och jag behöver lyfta ner)
- välja kuddar till bänken
![]()
Instämmer kantlist. Dåligt projektlett av mig när hantverkarna la golv/klinker så nivåskillnad. Har sina fördelar dock när gruset stannar mot den annars helt öppna planlösningen. Men inget jag hade valt. Jag har också tänkt gångjärn men osäker på om jag vill ha en skåra i mitten. Nog för tungt att bära hela annars.Snyggt! Synd med kantlisten dock.
Kör spegeln på gångjärn? Borde få att få till bra
Ah, jag förstår. Jag bara antog att du skulle ha en kapphängare bredvid med så spegeln bara var halvaInstämmer kantlist. Dåligt projektlett av mig när hantverkarna la golv/klinker så nivåskillnad. Har sina fördelar dock när gruset stannar mot den annars helt öppna planlösningen. Men inget jag hade valt. Jag har också tänkt gångjärn men osäker på om jag vill ha en skåra i mitten. Nog för tungt att bära hela annars.
Tack!!! Guld värt. Inte tänkt så.Ah, jag förstår. Jag bara antog att du skulle ha en kapphängare bredvid med så spegeln bara var halvaKör du en custom kanske det går att dela upp på något snyggt sätt så du inte behöver lyfta ned en hel stor skiva.
Lite inspo för speglar,
Fritz Hansen studio rosso
![]()
Lee Broom split mirror
![]()
Red Edition totem mirror
![]()
Glass italia paradox
![]()
Vi har använt speglar i projekt med låg budget och insåg rätt snabbt kostnaden. Spillbitar/ mindre bitar är billigare och betydligt lättare att hantera heheTänkte först köra en sån beställning som jag gjorde för badrummen. Men din idé är roligare @Erik1
Här är en post där man ser se speglarna: https://klocksnack.se/threads/låt-avundsjukan-flöda.39182/page-67#post-2388841