• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Dags att testa ett nytt märke för mig. En klocka fick lämna och denna kom istället, tack @Zed för en smidig affär!

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg

Grattis!

Visst är det kul med paketöppning? Man borde köpa fler billigare klockor för att få fler paketöppningar! ;) Eller börja jobba i klockbutik och betalt för att paketöppna!
Tack, jo man känner sig nästan lite som ett barn under jul :)
Det vore något men frågan är om det är lika roligt att öppna när man vet att de går till någon annan eller hamnar på lagerhyllan :p
Eller kanske satsa på paketöppningskarriär på youtube ? För det finns ju väldigt lite av det redan ;)

Tack, jo man känner sig nästan lite som ett barn under jul :)
Det vore något men frågan är om det är lika roligt att öppna när man vet att de går till någon annan eller hamnar på lagerhyllan :p
Eller kanske satsa på paketöppningskarriär på youtube ? För det finns ju väldigt lite av det redan ;)
När jag jobbade som IT-tekniker i början på 00-talet tycker jag alltid det var roligt att öppna nya datorer, skrivare, servrar och tillbehör. Spelade ingen roll att det inte var till mig. :) Jag kan helt klart se mig själv jobba i klockbutik, om tillfället bjuds.

Jag fick en bra vecka med en liten grönt och en stor blå :)

Först kom en liten elegant klocka på sina 36mm, detta är 3:e gången jag kör med en födelseår klocka, nu måste den här får stanna:
TFw3hU0l.jpg

Och så har jag fått tillbaka en monster klocka på 44mm från mini service och en blå tavla installerade:

Klockren öppning en fredag med så mycket guld :D
Fler bilder önskas!

Sonen fick välja sin första klocka själv, självklart dög det inte med en digital. Nej, analog skulle den vara. Efter en veckas tålmodigt väntade kom äntligen:
En CASIO MQ-71-2B, 34mm, 50m WR och ± 20 sekunder per månad. Sitter som en smäck!
IMG_3317.jpeg
IMG_3318.jpeg
IMG_3319.jpeg
IMG_3322.jpeg
IMG_3323.jpeg

Dagen efter. "Vad hände?" "Ingen aning..."
IMG_3330.jpeg

Sonen fick välja sin första klocka själv, självklart dög det inte med en digital. Nej, analog skulle den vara. Efter en veckas tålmodigt väntade kom äntligen:
En CASIO MQ-71-2B, 34mm, 50m WR och ± 20 sekunder per månad. Sitter som en smäck!
IMG_3317.jpeg
IMG_3318.jpeg
IMG_3319.jpeg
IMG_3322.jpeg
IMG_3323.jpeg

Dagen efter. "Vad hände?" "Ingen aning..."
IMG_3330.jpeg
Fin! Bra val.

Min son fyller tio snart och har en F-91W. Försöker få honom att välja en ny när vi passerar en klockbutik. Han vill bara ha digital display. Men då blir det som för mig som hade en Casio digital från ålder 11-22 och än idag, 15 år senare, har lite svårt för analoga tavlor ibland.

Rubrik: En lunch kan kosta så mycket mer än bara lunchmenyn:)

En trevlig lunch med Molle kan leda till följande:
image.jpg

Aha, en SÅN box!

Mer då?
image.jpg

Mycke pryttlar blir det, gillar den tokkompletta boxen:)
image.jpg

Fantastisk finish, min första GS!
Ger mig på ingenjörskonsten att korta en GS-länk:
image.jpg

Och lyckas!

Tack Molle för trevlig lunch och en otroligt välbevarad klocka, lovar att förvalta den väl:)

Tack för mig, trevlig kväll!
//W
Grattis!

Tillbaka
Topp