• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Zprty

Omega
2-Faktor
Känner tyvärr att jag är lite underkvalificerad för att ge en recension i detta sällskapet 😅 Har fått upp intresset för champagne på senare dar och håller på att lära mig mer och mer, men recensionerna lämnar jag över till er experter ett tag till framöver ;)
Nejdå, ingen är underkvalificerad! Men om jag säger såhär, du inte var besviken iallafall?😉 Avis!
 

Hawk100

Rolex
219F8492-2C2A-487E-868A-C7297316B1CD.jpeg
Jag hade förväntat mig mer fyllighet eftersom det 80%PN & 20%CH. Rätt ovanlig orange färg på den…
Får se om den öppnar upp sig och blir fylligare i morgon….
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor

johpe

Panerai
2-Faktor

Bör man bunkra?
Alltid!! 😂
Japp. Första Mars höjer bolaget priserna.

Dompa +12.4%
Krug +9.8%
Henriot +6.6%
Pol roger SWC +4%
Är det sant? (ärlig fråga)

(tur jag hämtade mina dompa -12 i veckan då!)
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Odlarskumpa ikväll. Vingårdsbetecknad bdb där 75% av vinet fått vila åtta månader på ett ekfat från cognac. Alla druvorna från 2017. Två år på jästen.
Lite ek och gula äpplen på näsan. Honung. Inte jättekomplex.
I munnen är det medel syra, men med bra längd. Dosagen är på rimliga 6,5g. Möjligen något hög men hänsyn till den inte särskillt framträdande syran.
Gott och lättpimplat. Pris typ 360kr. Alldeles utmärkt med hänsyn till priset!
IMG_20220302_151408.jpg
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Bra bubbel för en ringa peng. Finns både koncentration och syra men saknar komplexitet. Mest citron nu. Väntar nog fem år till nästa. Men gott redan nu! 15' släpps 1/4 tror jag.
IMG_20220319_152810.jpg
Tack för tipset!
Håller med om -13 och tycker nog -15 höll samma stil. Väl skarp syra, men kan nog bli bra om fem tio år så kastar ner ett par i källaren till en regnig dag.
 
Topp