• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Polle med @Raste .
489F419C-C9DB-400B-A93D-07C1875FB6E3.jpeg

Någon som vet hur man får hem ca 50 flaskor från Champagne utan att det kostar skjortan? Tänker köpa på plats. Har hyrbil och lämnar själv hos en speditör/lager. Har inte bråttom att få hem dem. Jag plockar själv upp dem på ankomstterminalen i Sverige, helst Stockholm.

Någon som vet hur man får hem ca 50 flaskor från Champagne utan att det kostar skjortan? Tänker köpa på plats. Har hyrbil och lämnar själv hos en speditör/lager. Har inte bråttom att få hem dem. Jag plockar själv upp dem på ankomstterminalen i Sverige, helst Stockholm.
Låter spontat inte förmånligt pga tillkommande skatt etc om det skickas men kanske intressanta flaskor.

Är det bara Legacy som är sällsynta, eller de "vanliga" 08orna med? :)
För någon vecka sedan när jag skulle köpa fler DP hade det letat sig in 09or i butikerna. Ordningen är nu återställd och 08 är tillbaka, dock ej några Legacy vad jag sett. Men, det är samma vin oavsett.
Det kom ju en ansenlig mängd till Bolaget, men 08 är ju ett super-år så går man i köptankarna borde man handla.

Nu sitter jag som bäst och planerar en liten bilsemester till Champagne, någon som har tips på vad som inte får missas?

Vi var där förra året och körde runt några dagar, besökte både stora och välkända champagnehus likväl som små familjeföretag. Denna gång har jag väl inget jättebehov av att se de riktigt stora husen och deras shower, om ingen har tips på något som är ovanligt bra?

Planen är att köra bil hem, så jag räknar med att plocka hem några flaskor:)

Nu sitter jag som bäst och planerar en liten bilsemester till Champagne, någon som har tips på vad som inte får missas?

Vi var där förra året och körde runt några dagar, besökte både stora och välkända champagnehus likväl som små familjeföretag. Denna gång har jag väl inget jättebehov av att se de riktigt stora husen och deras shower, om ingen har tips på något som är ovanligt bra?

Planen är att köra bil hem, så jag räknar med att plocka hem några flaskor:)

Ingen aning om de tar emot besökare, men om du inte provat David Leclapart eller Paul Déthune så är de väldigt trevliga att dricka. Samt, kungen av odlarskumpa (i stark konkurrens med Selosse ;)): Vilmart.

Tillbaka
Topp