Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är 2009 listat nu. Är det 2008 I verkligheten?Prisvärd flaska och en 2008:a som fortfarande finns tillgänglig på Systembolaget.
Jag fick 2009 när jag beställde.Det är 2009 listat nu. Är det 2008 I verkligheten?
Bra tips! Värt att prova och se hur de står sigDen ligger på två olika artikelnummer. Söker man på 2008 på Google så dyker dem upp.
Beaumont des Crayéres Fleur de Prestige Millésime, 2012
www.systembolaget.se
Det gör du rätt iBra tips! Värt att prova och se hur de står sig
Charles Heidsieckbra "dricka nu" skumpa med lite karaktär i prisklassen under 1000pix? Bör finnas på bolag i Stockholm då det är tänkt att den ska drickas på lördag...
Beställde en.... Tack för tipset!Den ligger på två olika artikelnummer. Söker man på 2008 på Google så dyker dem upp.
Beaumont des Crayéres Fleur de Prestige Millésime, 2012
www.systembolaget.se
Den ska vara väldigt bra och prisvärd!Charles Heidsieck
Ska den drickas med fullt normala människor skulle jag köpa Louis Roederer BdB 2014 (90244). Ska den drickas på vinprovning med nördar skulle jag köpa Ca' del Bosco Annamaria Clementi Riserva 2011 (92567)bra "dricka nu" skumpa med lite karaktär i prisklassen under 1000pix? Bör finnas på bolag i Stockholm då det är tänkt att den ska drickas på lördag...
Bra tips! tack så mycket - fullt ntomala människor så kör på första!Ska den drickas med fullt normala människor skulle jag köpa Louis Roederer BdB 2014 (90244). Ska den drickas på vinprovning med nördar skulle jag köpa Ca' del Bosco Annamaria Clementi Riserva 2011 (92567)
Inte helt rättvist att låta dessa flaskor representera Champagne..Tänkte jag skulle ge champagne en chans aldrig riktigt fallit för denna dryck så inhandlade en spretig blandning av:
*Moët & Chadon Brut Imperial
*Alexandre Bonnet Grande Réserve Brut
*Palmer Blanc de Blancs 2014
*Nicolas Feuillatte Blanc de Blancs Collection Vintage, 2014
*Gula Änkan
Prövade de två översta men blev inte riktigt övertygad, är någon av de andra bättre då jag har väldigt dålig koll på champagne. Eller är det kanske bara så att det inte är min grej?
Näe, det är väl lite därför jag vände mig hit men ditt svar gav mig tyvärr inte mycket mer vägledning.Inte helt rättvist att låta dessa flaskor representera Champagne..
Beror ju en del på vad du tycker om eller inte tycker om för stil. BdB, BdN, eller blandningar? (ordentligt generaliserat: BdB krispare/färschare/syrligare/citrus, BdN fylligare/nötigare/matigare/brödigare)Näe, det är väl lite därför jag vände mig hit men ditt svar gav mig tyvärr inte mycket mer vägledning.
Vad ska man kika efter ? Är det bara på andra sidan 500kr man får något som är värt ? Ett googlade gör ju ändå gällande att de ovan har ett hyfsat betyg överlag.
Beror ju en del på vad du tycker om eller inte tycker om för stil. BdB, BdN, eller blandningar? (ordentligt generaliserat: BdB krispare/färschare/syrligare/citrus, BdN fylligare/nötigare/matigare/brödigare)
Sen spelar hus-stil in en hel del oxå.
Några konkreta lätttilgängliga (finns på flesta bolag) tips:
Jag tycker t.ex. Bollingers vanliga skumpa är en riktigt bra champagne i sin klass:
Vill man kliva upp till ngt riktigt bra tar man deras GA:Bollinger Special Cuvée Brut
Utvecklad, nyanserad, mycket frisk smak med inslag av gula äpplen, rostat bröd, torkade aprikoser, hasselnötter, vit choklad och grapefrukt.www.systembolaget.se
Roederers Brut Vintage oxå mycket bra:Bollinger La Grande Année Brut, 2015
Komplex, mycket frisk, något utvecklad smak med inslag av gula plommon, brioche, röda äpplen, brynt smör, hasselnötter, choklad, grillad citron och mineral.www.systembolaget.se
Sen hade du några BdB i ditt urval så ifall du gillar det så är ju denna ett bra tips oxå (tycker jag):Louis Roederer Brut Vintage, 2016
Nyanserad, utvecklad, mycket frisk smak med inslag av gula äpplen, hasselnötter, rostat bröd, choklad, mineral och grillad citron.www.systembolaget.se
Louis Roederer Blanc de Blancs, 2013 | Systembolaget
www.systembolaget.se
Ta en flaska av standard Bollinger och en av Roederer flaskorna så får du prova två rätt olika husstilar och se vilken du gillar.Hej,
Tack för ett bra svar, problemet är väl att jag inte jag vet vad jag gillar och "tyckte" mig köpt lite olika för att se om något föll i smaken. Ska kika på den där Bollingeren och se vad jag tycker
Jag är en total nybörjare, whisky och öl är det jag har bättre koll på.
Mvh
Körde på LR Bdb och kan inget annat än tacka för ett riktigt bra tips. Rekommenderas varmtSka den drickas med fullt normala människor skulle jag köpa Louis Roederer BdB 2014 (90244). Ska den drickas på vinprovning med nördar skulle jag köpa Ca' del Bosco Annamaria Clementi Riserva 2011 (92567)
Kul! Louis Roederer är mycket bra!Körde på LR Bdb och kan inget annat än tacka för ett riktigt bra tips. Rekommenderas varmt
Ser väl ut att vara släppt online?2008 Chaléroux-Ghys Grand Cru finns hos Champagnebonden
2008 Chaléroux-Ghys Grand Cru finns hos Champagnebonden - här hittar du det roligaste utbudet av småodlar-champagner. Utvalda och kvalitetssäkrade av Champagnebonden.champagnebonden.se
Idag släpps ett gäng av denna på SB
Kan tyvärr ej hänga på låset så jag önskar er andra lycka till.
Vad tror ni, finns det någon chans att de släpps online så att man hinner kl 10:00
Vilka butiker släpps den i? Hittar inget på SBs hemsida.2008 Chaléroux-Ghys Grand Cru finns hos Champagnebonden
2008 Chaléroux-Ghys Grand Cru finns hos Champagnebonden - här hittar du det roligaste utbudet av småodlar-champagner. Utvalda och kvalitetssäkrade av Champagnebonden.champagnebonden.se
Idag släpps ett gäng av denna på SB
Kan tyvärr ej hänga på låset så jag önskar er andra lycka till.
Vad tror ni, finns det någon chans att de släpps online så att man hinner kl 10:00
Vet ejVilka butiker släpps den i? Hittar inget på SBs hemsida.
Gick och lägga en beställning nu i vart fallPratade med supporten. Det var inte en del av TS. Utan de släpps på systembolaget.se så fort leverantören meddelar att de har i lager. Så kan ha släppts när som helst under dagen.
Tack för tipset! Fick bli en sån.Tog två av denna som spontant känns mer spännande än 08:an.
Chaléroux-Ghys Grand Cru Brut Tradition finns hos Champagnebonden
Chaléroux-Ghys Grand Cru Brut Tradition finns hos Champagnebonden - här hittar du det roligaste utbudet av småodlar-champagner. Utvalda och kvalitetssäkrade av Champagnebonden.champagnebonden.se
Fick också igenom en nu. Gick inte för 10 minuter sedan. Återstår att se om man får någon Tack för tipsGick och lägga en beställning nu i vart fall