Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jäkligt spännande variant, feltryck? samlarvärde?Gällande Bollingers standardbuteljering (Special Cuvée) - är det någon skillnad om ettiketten kring halsen är röd eller svart? Vanligtvis har jag märkt att den är röd. Har dock fått hem några flaskor från Frankrike som är svarta (tänk er likt 007-utgåvan)...
EDIT: Lägger till en bild här nedan på flaskan.
Finns väl ingen risk för att det ska vara en ”fejk”, eller? Brukar champagne fejkas? Är från Comptoir de Millésimes och de har ju bara lovordats - inte hört några klagomål om dem.Jäkligt spännande variant, feltryck? samlarvärde?
Vad jag känner till finns inga sådana flaskor, den vanliga ska ha rött och 007 edition ska ha svart. Men det kanske blandas friskt? (jag har inte sett ngn förut iaf)
Att champagne fakeas kan du va säker på (lika väl som whisky, rödvin och klockor).Finns väl ingen risk för att det ska vara en ”fejk”, eller? Brukar champagne fejkas? Är från Comptoir de Millésimes och de har ju bara lovordats - inte hört några klagomål om dem.
Fejkas, förmodligen mer än man tror. Detta är en riktigt bra dokumentär på ämnet om Rudy Kurniawan.Finns väl ingen risk för att det ska vara en ”fejk”, eller? Brukar champagne fejkas? Är från Comptoir de Millésimes och de har ju bara lovordats - inte hört några klagomål om dem.
Skickade ett mejl till dem igår kväll. Ej fått svar ännu.Att champagne fakeas kan du va säker på (lika väl som whisky, rödvin och klockor).
Där i mot tror jag verkligen inte det kommer något fake från Comptoir de Millesimes (och i normala fall är det väl dyrare saker än standard Bollinger som fakeas), de är seriösa vad jag vet (har själv beställd där i från ett antal gånger). Har för mig att de är skapliga på att svara på mail oxå, så skriv o fråga dem varför vissa flaskor har en "black neck collar", det är ju intressant o veta om inte annat.
Fejkas, förmodligen mer än man tror. Detta är en riktigt bra dokumentär på ämnet om Rudy Kurniawan.
Nice! då var det löst! tack för info.Nu fick jag svar från Comptoir des Millésimes! Bollinger har bytt design på sin Special Cuvée i år - den svarta halsen är den nya designen.
Kul! Gillade oxå B13 när jag provade den för sig själv (se tidigare side i tråden). Misstänker att det kan vara så att CH08 o LGA08 behöver ännu mer tid innan de är riktigt bra. Sen tror jag att även B13 vinner på att lagras 3-5 år till oxå.Provade Bollinger B13 igår blint. Höll den högst tillsammans med Krug 166eme. Lämnade bla CH08, LGA08 och De Sousa Umami bakom sig.
Så klart är det så. Just 2013 tycker jag generellt är rätt kul redan ungt. Hoppas att CH08 och LGA08 har en ljusare framtid framför sigKul! Gillade oxå B13 när jag provade den för sig själv (se tidigare side i tråden). Misstänker att det kan vara så att CH08 o LGA08 behöver ännu mer tid innan de är riktigt bra. Sen tror jag att även B13 vinner på att lagras 3-5 år till oxå.
Här kan du läsa lite:Vad tycker folket här om HATT et SÖNER?
Någon av deras som sticker ut extra?
Ja det där har jag läst också. Men det är från 2012! Har hänt en del sedan dess.Här kan du läsa lite:
Har inte provat själv men finns mycket jag skulle köpa istället.Hatt et Söner?
Edit: Här kan ni läsa om provningen av Hatt et Söners prestige Jag kollade lite på nya produkter i beställningssortimentet. De som har alltför mycket kvar av semesterkassan, och samtidigt drabbats av allvarligt solsting trots det uschliga vädret, blir säkert lyckliga över att få veta att flera...www.finewines.se
Jag har provat 2007 års Pere prestige blanc de blancs o gillade den mycket!Vad tycker folket här om HATT et SÖNER?
Drack Egly Ouriets ratafia i somras! Mycket gott. Man borde dricka mer ratafia!Ratafia! Passar ju nästan här i tråden...
Ja verkligen, kan tips om Pineau de Charentes oxå i Ssmma genre (jag tycker faktiskt till o med bättre om Pineau).Drack Egly Ouriets ratafia i somras! Mycket gott. Man borde dricka mer ratafia!
Nytt för mig. Ska provas.Ja verkligen, kan tips om Pineau de Charentes oxå i Ssmma genre (jag tycker faktiskt till o med bättre om Pineau).
Två träffar på bolis. Provat denna?Ja verkligen, kan tips om Pineau de Charentes oxå i Ssmma genre (jag tycker faktiskt till o med bättre om Pineau).
Fick för övrigt med en flaska hem av brudparet som legat till sig sedan dess!Ja det där har jag läst också. Men det är från 2012! Har hänt en del sedan dess.
Jag har själv provat en av deras ”billigare” champagne. Grand Cuvee Quattor 2013. Drack den på ett bröllop 2019 och då var det personligen en av de bättre jag druckit.
Därav var jag nyfiken på åsikter kring deras övriga utbud.
Deras by vin är helt ok men finns mycket annat för det priset jag prioriterar innan. De enklare hoppas med fördel över till förmån för annat.Vad tycker folket här om HATT et SÖNER?
Tyvärr inte provat den, min favorit är denna:Två träffar på bolis. Provat denna?
Edit. Ska försöka hålla mig kort, är ju trots allt champagnetråden.
Funderar på att köpa hem några flaskor (går ju inte att beställa färre än tre). Är denna "mogen" i smaken? Har fortfarande inte druckit en mogen champagne.Kvällens. Andra flaskan i ett trepack. Drack första för ett år sedan. Mycket gott utan att vara fantastisk. Återkommer ev med lite mer fylliga noteringar
Har inte druckit mycket mogen champagne men jag skulle säga att den känns hyffsat ung fortfarande. Dock tror jag inte den blir bättre då den känns lite tunn och saknar koncentration. Om du vill prova mogen champagne tycker jag du ska kolla på något annat.Funderar på att köpa hem några flaskor (går ju inte att beställa färre än tre). Är denna "mogen" i smaken? Har fortfarande inte druckit en mogen champagne.
Tack. Attans, vill gärna prova något moget till ett ok pris. :/Har inte druckit mycket mogen champagne men jag skulle säga att den känns hyffsat ung fortfarande. Dock tror jag inte den blir bättre då den känns lite tunn och saknar koncentration. Om du vill prova mogen champagne tycker jag du ska kolla på något annat.
Kolla importören vintillmat.se. De har åtminstone äldre champagne till rimliga priser. Kan inte säga så mycket om kvalitén dock.Tack. Attans, vill gärna prova något moget till ett ok pris. :/