• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Jag tycker den är helt fantastisk redan nu, verkligen bland de bästa skumpor jag druckit. Sen säger ju de som vet att den kommer bli ännu bättre på 10 år. Så jag skulle säga prova åtminstone en nu o se vad du tycker och spara resten om du vill, jag drack första för 11 månader sen, och har druckit två till sedan dess.
Fan, har bara på magnum

Rätt eller fel dag... Man får ta de tillfällen som ges. Ikväll blev det Lansons budgetbubbel. Fin gul färg och helt ok fredagskväll.
PSX_20211015_185534.jpg

Eftersom det är internationella Champagne dagen idag oxå @Herr Potatis !! ;) så får det lov att bli denna ikväll, mest för att jag är sugen på att prova innan den släpps på bolaget i nästa vecka.
(mousserande.se som jag hänvisade till ang. champagne dagen blev dessutom tillrättavisad lite igår av Schelin i live provningen på Instagram om att det faktiskt är idag som ska vara mest korrekt! Men lika bra att ta det säkra före det osäkra och köra på båda dagarna.)
1634883620893.png

(sen råkar just detta vara en Corpinnat men den finns med i Schelins senaste bok om Champagne så tycker den kvalificerar här iaf! :) )

Ja då var det tydligen champagnedag igen. Hade inte tänkt dricka någon champagne denna helgen (varförihelvete inte förresten??) och befinner mig på landet. Tur då att jag hade beställt två pavor vin till det lokala bolaget. Då kan man ju plocka upp en flaska! Hela nio stycken sorter att välja på, inklusive halvflarror. Fick bli en André Clouet NV. Alltid pålitlig. Denna tycker jag var bättre än vanligt. Rent av svingod med massor av kraft! Mums.
Ingen förslutare har jag med heller så fick bli en MacGyver lösning. Oklart om det funkar...
IMG_20211022_132553.jpg
IMG_20211022_133514.jpg

Eftersom det är internationella Champagne dagen idag oxå @Herr Potatis !! ;) så får det lov att bli denna ikväll, mest för att jag är sugen på att prova innan den släpps på bolaget i nästa vecka.
(mousserande.se som jag hänvisade till ang. champagne dagen blev dessutom tillrättavisad lite igår av Schelin i live provningen på Instagram om att det faktiskt är idag som ska vara mest korrekt! Men lika bra att ta det säkra före det osäkra och köra på båda dagarna.)
1634883620893.png

(sen råkar just detta vara en Corpinnat men den finns med i Schelins senaste bok om Champagne så tycker den kvalificerar här iaf! :) )
Återkom gärna med intryck. Deras vanliga Imperial Brut gillar jag skarpt.

Klart att man passar på att dricka Champagne idag 😊.

Blev en till Special Club från tillfälligt sortiment på SB.

En riktigt trevlig BdB, viss fyllighet bland allt krisp, öppnade upp sig med stigande temperatur och syretillförsel.

IMG_20211022_193150.jpg

Återkom gärna med intryck. Deras vanliga Imperial Brut gillar jag skarpt.
Får gula äpplen, bakade äpplen, jäst, nybakat bröd och så en väldigt trevlig söt ton av vanilj och toffee. Den är brut nature men ändå väldigt tillgänglig och inte alls så stram som vissa zero dosage jag provat. Enda minuset är att den är liiite kort i smaken o dör ut lite för snabbt i munnen när man svalt den.

För priset står den sig riktigt bra mot champagne i liknande prisklass (absolut prisvärd). Men jag skulle nog ta en vanlig Bollinger Special Cuvée för typ 100kr mer alla dagar i veckan.

Får gula äpplen, bakade äpplen, jäst, nybakat bröd och så en väldigt trevlig söt ton av vanilj och toffee. Den är brut nature men ändå väldigt tillgänglig och inte alls så stram som vissa zero dosage jag provat. Enda minuset är att den är liiite kort i smaken o dör ut lite för snabbt i munnen när man svalt den.

För priset står den sig riktigt bra mot champagne i liknande prisklass (absolut prisvärd). Men jag skulle nog ta en vanlig Bollinger Special Cuvée för typ 100kr mer alla dagar i veckan.
Tackar! Låter ju toppen på dina noter. Blir köp, om inte annat i studiesyfte.

Senast ändrad:
Odlarskumpa från södra champagne. 100% PN från femtioåriga stockar. Inga noter, men en trevlig, ganska kraftig champagne. Den låga dosagen stör inte. Mycket gott till gravad oxfilé.
IMG_20211106_163216.jpg

Tillbaka
Topp