Moget är ju relativt. Det behöver ju inte vara söder om millennieskiftet. Det finns en del alternativ på bolaget. Kolla på 2000-2005, säkerligen 2006 som har mognat rätt bra.Tack. Attans, vill gärna prova något moget till ett ok pris. :/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Moget är ju relativt. Det behöver ju inte vara söder om millennieskiftet. Det finns en del alternativ på bolaget. Kolla på 2000-2005, säkerligen 2006 som har mognat rätt bra.Tack. Attans, vill gärna prova något moget till ett ok pris. :/
Guy michel har ju i alla fall tidigare haft äldre flaskor på Systembolaget för rimlig peng typ från 1996 för ca 700-800kr där borde man ju lite mer mognad. Jag köpte desbordes amiaud från 1989 på bolaget i december har för mig att den låg runt 700kr. Jag har inte så stor erfarenhet av riktigt mogen champagne, men kontra det jag har druckit från 2004 och framåt var den väldigt mogen. Tror den går att beställa fortfarande. Är ingen stor champagne på något sätt men roligt att testa om man inte har så stor erfarenhet av rejält utvecklad champagne.Tack. Attans, vill gärna prova något moget till ett ok pris. :/
Som tidigare nämnt vintillmat. -89an var mer prisvärd förut än nu, men jag har precis klickat hem två flaskor av den här från 2000 istället.Tack. Attans, vill gärna prova något moget till ett ok pris. :/
Verkar som att deras sida inte har uppdaterats? Stämmer inte överens med Systemets sortiment till viss del.Kolla importören vintillmat.se. De har åtminstone äldre champagne till rimliga priser. Kan inte säga så mycket om kvalitén dock.
Kan tipsa om att följa dom på Instagram istället, där tipsar dom om sina kommande släppTack alla!
Verkar som att deras sida inte har uppdaterats? Stämmer inte överens med Systemets sortiment till viss del.
Knep en sådan här precis. Ska tydligen ha mognadstoner och är ju lågt prissatt. Har inte provat själv dock...Tack. Attans, vill gärna prova något moget till ett ok pris. :/
Jag har en sån liggandes. Druckit deras 2006a som är riktigt bra, dock inte magnum. Finns även 2006 BdB.Knep en sådan här precis. Ska tydligen ha mognadstoner och är ju lågt prissatt. Har inte provat själv dock...
Drack förra veckan. Min polare tyckte den va fantastiskt, jag tyckte den va ok. Motståndet var dock hårt.Knep en sådan här precis. Ska tydligen ha mognadstoner och är ju lågt prissatt. Har inte provat själv dock...
Trevlig skumpa om än att instegsvarianten inte är så spännande men BdB och Soleran är bra. Finns en till variant som jag tappat namnet på som är bra.Har några fler här druckit champagne från Frerejean Frères? Gillade det jag fick i glaset under lunchen i Paris. Ångrar att jag inte plockade med mig några flaskor. Verkar inte som att något från dem ingår i Bolagets sortiment. Hittade dock denna sida som verkar ha deras standardbuteljering samt BdB.
Trevlig skumpa om än att instegsvarianten inte är så spännande men BdB och Soleran är bra. Finns en till variant som jag tappat namnet på som är bra.
Inga konstigheter att beställa från det bolaget, bara bra erfarenheter. Såg lite skralt ut med utbudet just nu iaf, de har tidigare haft fyra varianter.
Hur är special club generellt? Har aldrig druckit någon.Kvällens champagne, Marc Hebrart, 55% pinot och 45% chardonnay.
Riktigt god, ganska fyllig och inte så frisk som en ren bdb.
Det är olika små producenter som gått ihop om Special Club så du kan inte få ett generellt svar. Jag gillar Special Club just av den anledningen. Det är inte homogent producerad champagne. Den är spretig och kul. Föredrar det framför de stora etablerade.Hur är special club generellt? Har aldrig druckit någon.
Hur är special club generellt? Har aldrig druckit någon.
Ja alla släpper väl under eget namn. Är ju ett gäng småodlare som släpper sina bästa som special club om jag förstått rätt. Måste nog prova snart tror jag.Jag har druckit en handfull och dom har alla varit bra. Tror att vissa, eller kanske alla, släpper både under eget namn och som Special Club, Launois som jag gillar bland annat.
Kvällens champagne, mycket friskare än fredagens Special Club men passande utmärkt till kvällens sushimiddag.
Fint! Verkar dock som att det sprids falsarier om vilken dag det är idag?Det är ju ändå Internationella Champagnedagen!!
Det är det varje dag ;-)Det är ju ändå Internationella Champagnedagen!!
Fint! Verkar dock som att det sprids falsarier om vilken dag det är idag?
Jag håller mig till Madame Bollingers ordFrån mousserande.se newsletter:
Det finns TVÅ champagnedagar - dels dagens som firas "tredje fredagen i oktober" (instiftad av Jayne Powell) och dels den som firas "fjärde fredagen i oktober" (instiftad av Chris Oggenfus). De har alltså olika ursprung, men faktum är att båda är rätt. I Sverige är det främst idag man firar.
Hur är den där? Sitter på några men har inte testat någon ännu.Det är ju ändå Internationella Champagnedagen!!
Jag tycker den är helt fantastisk redan nu, verkligen bland de bästa skumpor jag druckit. Sen säger ju de som vet att den kommer bli ännu bättre på 10 år. Så jag skulle säga prova åtminstone en nu o se vad du tycker och spara resten om du vill, jag drack första för 11 månader sen, och har druckit två till sedan dess.Hur är den där? Sitter på några men har inte testat någon ännu.
Tack för klargörandet!Från mousserande.se newsletter:
Det finns TVÅ champagnedagar - dels dagens som firas "tredje fredagen i oktober" (instiftad av Jayne Powell) och dels den som firas "fjärde fredagen i oktober" (instiftad av Chris Oggenfus). De har alltså olika ursprung, men faktum är att båda är rätt. I Sverige är det främst idag man firar.