Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nice! Vad tyckte du? (mitt utlåtande finns tidigare ngnstans i tråden)Kvällens godis
Är relativt ny in på champagne men gillade den skarpt!Nice! Vad tyckte du? (mitt utlåtande finns tidigare ngnstans i tråden)
Ändå förvånansvärt tillgänglig för att vara ung Cristal.
Väldigt trevlig, lagom brödig, frisk, levande. Men den vanliga Roederer 2012 är bättre.
Köpte senast den fanns. Minns den som god.Nån annan som högg denna på TS?
Odlarbubbel med 0,8 dosage.
För att vara så lågt sockrad tycker jag den var bra, men håller mig hellre norr om 3g.
Ja, brödig och rätt mycket äpple. Rätt mörk i färgen trots sin ungdom. Tror den hade blivit riktigt fin med ett par år på rygg. Mycket bubbel för styvt 300kr tycker jag.Köpte senast den fanns. Minns den som god.
En väldig skillnad mellan Cava och Champagne. Går att hitta billigt bubbel, tex Pongraz från Sydafrika eller halvdyrt från England som påminner om Champagne, men den äkta varan är helt klart mer än bara ett namn.Det var längesedan jag drack champagne, så jag plockade upp en vanlig Guldkula på systemet efter jobb igår. Förvånansvärt bra jämfört med den vanliga cavan. Ska det här bli en vana nu också…
Ser ut att bli en del vinköp i december så velar mellan två GA eller tre orpaleÄr väl old news nu men vivino (philipson wine) kränger Bollinger GA 2012 för 999k
En GA och två OrpaleSer ut att bli en del vinköp i december så velar mellan två GA eller tre orpale
Kanske är den gyllene medelvägenEn GA och två Orpale
Alltid GA. Var på en underbar 95-provning i helgen. Bolly GA solklar vinnare mot storheter som Krug, Salon, Cristal, Belle osv osv...En GA och två Orpale
Kul att höra! Knep två häromdagen. Vågar du dig på att spekulera kring när den kommer stå på topp?Alltid GA. Var på en underbar 95-provning i helgen. Bolly GA solklar vinnare mot storheter som Krug, Salon, Cristal, Belle osv osv...
Att 2012 GA är fantastisk redan nu göra att man funderar på att skaffa fler.
Oj, svårt att säga. 95an är ju perfekt nu och kommer antagligen inte bli mycket roligare enligt mig. Det innebär att vinet alltså behöver 26 år för att toppa. För 2012 skulle vil alltså behöva 17 år till, så 2038 dåKul att höra! Knep två häromdagen. Vågar du dig på att spekulera kring när den kommer stå på topp?
Hehe, har svårt o se att mina 2012or kommer överleva till 2038... Sen kanske det inte behövs väntas så länge på 2012 då väl de allra flesta experter håller med dig (och mig) och tycker att 2012 är väldigt tillgänglig redan idag. Så kan väl hoppas på att den peakar på 10 år eller dylikt, då finns det iaf chans att jag har ngn flaska kvar.Oj, svårt att säga. 95an är ju perfekt nu och kommer antagligen inte bli mycket roligare enligt mig. Det innebär att vinet alltså behöver 26 år för att toppa. För 2012 skulle vil alltså behöva 17 år till, så 2038 då
Å andra sidan tycker jag Bolly GA 2012 redan idag är riktigt kul
Man skulle mao börjat köpa lådor med champagne när man var typ 15 bast Ger nog första flarran tre år och den andra tio...Oj, svårt att säga. 95an är ju perfekt nu och kommer antagligen inte bli mycket roligare enligt mig. Det innebär att vinet alltså behöver 26 år för att toppa. För 2012 skulle vil alltså behöva 17 år till, så 2038 då
Å andra sidan tycker jag Bolly GA 2012 redan idag är riktigt kul
Vad det gäller skillnaderna mellan 95 och 96 har jag svårt att uttala mig. Va säkert ett år sedan jag provade något ifrån 96 och då inget i klass med det ifrån förra lördagen, tror förresten att det var Henriot 1996 sist.Hehe, har svårt o se att mina 2012or kommer överleva till 2038... Sen kanske det inte behövs väntas så länge på 2012 då väl de allra flesta experter håller med dig (och mig) och tycker att 2012 är väldigt tillgänglig redan idag. Så kan väl hoppas på att den peakar på 10 år eller dylikt, då finns det iaf chans att jag har ngn flaska kvar.
Var det inte så att 95 o ev 96 som årgångar ska vara rätt lika 2008, med rätt hög grundsyra och väldigt bra lagringspotential?
Vilken årgång är det på M. Cousinaten? Kräver ett omdöme!Kvällens uppsättning.
mums.
Vad ska dom andra dricka?Kvällens uppsättning.
mums.