• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

R

Red Scream

Guest
En försenad nyårsbild! Köpte en låda 2002 Bollinger för snart tio år sedan, två flaskor kvar. Maffig, komplex, begynnande mognadstoner. Gott!

Bolly 2.png
 

Compiss

Patek
2-Faktor
har druckit denna några gånger och den faller mig i smaken.
Blev dock förvånad när denna öppnades. Smaken var metalliskt....inte allt trevlig. Har även låtit den stå ett tag för att se om smaken förändras...men nope.

köpt på SB men givetvis inget kvitto kvar men eftersom denna är en beställningsvara så borde jag kunna hitta inköpet i historiken.
Visst går det att reklamera?
Vad tror ni?
Dels vad som skett med vinet och om reklamera...



841A8913-036A-4722-BE3A-BC09B2406BF2.jpeg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Kände inte till dessa - tack för tips.

Är de inte skumt billiga här?

Håller med. Kör med dem. Helt underbara. Får dock vara försiktig vid disk. Sköra och går sönder rätt lätt men vilka glas!

3284BBE8-3897-4413-96E0-4F6316EE8D5D.jpeg

BB37E1AA-62D7-416C-8B06-E247F61788E1.jpeg
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
har druckit denna några gånger och den faller mig i smaken.
Blev dock förvånad när denna öppnades. Smaken var metalliskt....inte allt trevlig. Har även låtit den stå ett tag för att se om smaken förändras...men nope.

köpt på SB men givetvis inget kvitto kvar men eftersom denna är en beställningsvara så borde jag kunna hitta inköpet i historiken.
Visst går det att reklamera?
Vad tror ni?
Dels vad som skett med vinet och om reklamera...



841A8913-036A-4722-BE3A-BC09B2406BF2.jpeg
Ja. Jag har reklamerar och lämnat tillbaka utan kvitto.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Svårt det där med smaker....tycker den har rätt mycket av äpple/citrus men också brödig. Tror den mår bra v att ligga till sig. Köpte 4 fl som jag druckit upp och idag blev det en låda m 6 fl.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Jag har druckit en av mina och tyckte den var mycket bra nu. Men kan ligga många år till. En mycket bra champagne i sig självt helt oaktat det löjligt låga priset.
 

Hawk100

Rolex
Kan vara att jag inte dricker så mycket Blancs de blancs, men det var något som inte riktigt fanns där. Kommer återgå till billigare buteljer ett tag då dessa vart bra på senaste tiden.
Jag blev också lite besviken senast jag drack CH. Har en till i vinkylen så jag hoppas verkligen den ska leverera en större upplevelse än sist....
 

hooods

Panerai
2-Faktor
IMG_20210129_142308.jpg

Sällskapets Champagne. (L. Benard-Pitios Brut Reserve) En trevlig champagne. Mycket brödig. Vissa märkliga animaliska inslag? God men finns bättre för samma peng.
 
Senast ändrad:
Topp