• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Beställde en på din inrådan 🙂.

20210219_194541.jpg
Mycket vackert! Vad tycker du? :)
Försökte också beställa, gick inte. Nu slutsåld enligt importören.
 

Hawk100

Rolex
Jaha, då är det bara att börja köpa magnumbuteljerna istället..... 😉
Gäller det också när man går på ännu större flaskor att de på motsvarande sätt legat ännu längre??
Det förklarar och motiverar ju i så fall det rätt mycket högre literpriset som kommer med större flaskor...
 

jocklas

Cartier
2-Faktor
179CACF5-2015-44E6-948B-F9EB4C6E975B.jpeg


Den här serverades ikväll till bra sällskap med bror. Mycket mycket trevlig torr med fylliga toner och inte så vansinnigt mycket syra som en Brut Nature kan ha.

Kanske är det så att jag har missat något när det kommer till champagne men Beaumont des crayeres tycker jag är fantastiskt bra. Deras standard må vara en av de billigare på systemet men den går hem varje gång. Och deras mer speciella är inte dyra alls (499kr för den här som exempel). Den enda besvikelse jag har haft med dem var deras Nostalgi, men det kan ha berott på en miljon olika orsaker.

Några andra trogna följare av den här producenten här?
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Nytt rosé i fasta sortimentet. 279kr för årgånsrosé (2014). Nästan misstänkt billigt. Någon som hunnit testa?
IMG_20210301_185905.jpg
 
Senast ändrad:

Gräsanden

Cartier
2-Faktor
Någon som vill dela med sig av lite tips utanför systemets standardutbud i prisklassen 300-400? Beställde palmers blanc de Noir som jag gillade skarpt 🙂
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som vill dela med sig av lite tips utanför systemets standardutbud i prisklassen 300-400? Beställde palmers blanc de Noir som jag gillade skarpt 🙂
Alla innehåller viss del PN, om du nu gillade blanc de noir.

Edit.
Denna Blanc de blancs är mycket god. Perfekt innan middagen eller bara att dricka för att det är gott.
 

Gräsanden

Cartier
2-Faktor
Alla innehåller viss del PN, om du nu gillade blanc de noir.

Edit.
Denna Blanc de blancs är mycket god. Perfekt innan middagen eller bara att dricka för att det är gott.
Tackar så mycket, ska spana in dem! 🙂
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Fyller på med lite rosé till sommaren. Någon som provat Bonnet-Ponson? Ganska ambitiös för en ringa peng.
IMG_20210304_150730.jpg

Screenshot_20210304_153306_com.android.chrome.jpg
På tal om rosé. Fick hem en laddning Charles heidseck 2005 rosé idag. Bra pris minst sagt.



Finns även en del annat trevligt där. Typ Charles heidseck NV. Otroligt bra packat och snabb leverans.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
På tal om rosé. Fick hem en laddning Charles heidseck 2005 rosé idag. Bra pris minst sagt.



Finns även en del annat trevligt där. Typ Charles heidseck NV. Otroligt bra packat och snabb leverans.
Bra där. Tänkte beställa två lådor NV innan sommaren. De leverar enligt EU regler osv, inget fuffens som gör att grejerna kan bli tagna i tullen?
 
Topp