• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

D..S..

Cartier
Min c63 måste vara den klocka med kladdigast glas. Putsar det konstant. Någon som upplevt liknande?

Bild från imorse:
20220501_095810.JPG
 

Crispie

Rolex
Min c63 måste vara den klocka med kladdigast glas. Putsar det konstant. Någon som upplevt liknande?

Bild från imorse:
20220501_095810.JPG
Det har varit uppe i tråden tidigare. Minns inte vem det var som störde sig på det dock. Det spekulerades då i att CW använder en 'billigare' typ av AR-coating som lätt smutsas ner. Jag tyckte det var samma på min C63 GMT. Kan dock inte minnas att jag reagerat på det på tidigare CW.

Min hade svart tavla, jag tänker att om jag skaffar en med vit kanske problemet inte upplevs lika stort. Ingen aning om det stämmer dock.

Edit:
Det var nog @jacoby som hade synpunkter på kladdigt glas, om jag minns rätt. Och till och med var i kontakt med CW angående det? Men de hade inget relevant att säga har jag för mig!?
 
Senast ändrad:

Brus Lee

Cartier
2-Faktor
Sålde min Super Compressor häromdagen. Gillade den men av någon anledning var den aldrig första valet när jag skulle välja dagens klocka… 🤔

Men den gule krigaren är kvar. Tycker den funkar fint på gult gummi, så den verkligen sticker ut. 🐝

3D82F14C-095F-45FB-B98E-88E01D5CAC1C.jpeg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Min c63 måste vara den klocka med kladdigast glas. Putsar det konstant. Någon som upplevt liknande?

Bild från imorse:
20220501_095810.JPG
Problemet finns även på andra märken.
Om du söker på Sinntråden kommer du hitta en sak jag testade på min UX;
Munskölj, microfiberduk + 10 minuters gnuggande.
Blir bättre och så doftar klockan mint 😊
 

D..S..

Cartier
Problemet finns även på andra märken.
Om du söker på Sinntråden kommer du hitta en sak jag testade på min UX;
Munskölj, microfiberduk + 10 minuters gnuggande.
Blir bättre och så doftar klockan mint 😊
Åh fan. Vanlig munskölj och duken som följer med solglasögonen?? Hehhe vad är det som händer? Tvättas AR bort?
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Åh fan. Vanlig munskölj och duken som följer med solglasögonen?? Hehhe vad är det som händer? Tvättas AR bort?
Det hela började väl med när Apple hade problem med sina skärmar och ngn testade just munskölj och fiberduk.
Sök på Youtube du kommer hitta många klipp.

På Sinntråden provade vår allas guru @Clark Kent detta på ngn av hans Sinn.
Jag testade på min UX - funkade, mindre kladdig.
https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/post-3984589

Edit;
Jag frågade Sinn varför just UX upplevdes som kladdig men inte mina andra?
Fick väl ett ickesvar men de hade 8-9 olika varianter av AR.
 
Senast ändrad:

Crispie

Rolex
Uppdaterad skrivelse om fem års urverksgaranti!
Tidigare i tråden har flera av oss diskuterat och kritiserat det löjliga kravet att en CW klocka
måste servas hos dom efter 3-4 år för att 5års garantin ska gälla. Denna skrivelse har uppdaterats på deras hemsida och kravet slopats. Oklart vad som gäller retroaktivt.

Screenshot_20220522-114122.png
 

HSK

Patek
2-Faktor
Det var bättre förr - både minutvisaren och framförallt den lökformade timvisaren. Oerhört synd att de frångick denna design.

20200920_161737.jpg
Jag håller med men marknaden och MF verkar tycka tvärtom. Det vore kul om de lanserade en slags heritageserie med den äldre designen nu när de inte ens vill ha annat än twin flag-loggan på tavlan.

Säga vad man vill om CW men de är i alla fall inte rädda för att experimentera (med varierande resultat) och till skillnad från andra tillverkare så säljer de även prototyperna som aldrig kom i produktion. 🙂
 

dodds

Omega
2-Faktor
Måste bara slå ett slag för Christopher Ward och C63. Satan va bra den är. Är jag osäker på vad som ska användas så är det alltid den som åker på i någon kombination. Idag fick jag feeling för brunt gummi. Kände mig nästan som proffsfotograf på jobbet 😅

20220609_163217.jpg
 

Crispie

Rolex
DHL alltså. Imponerande. Dessvärre är jag inte hemma förrän på söndag så jag får vackert vänta trots att det var den snabbaste leverans jag varit med om. Inomrikes medräknat.

Screenshot_20220610-182235.png
 

jacoby

Cartier
Första repan på glaset är fixat nu... :confused:
Det är väl det enda jag känner med just min att kvalitet på glaset, dvs AR-coatingen och Sapphire glaset är inte så bra (jämnfört med andra högre prisade märken)
Kan självklart vara en engångsgrej/måndagsex med just min men tycker min SARB35 och har snäppet högre kvalitet på sina glas(har haft dem längre, men inga repor alls på glaset)

IMG_2973.jpg
 

D..S..

Cartier
Första repan på glaset är fixat nu... :confused:
Det är väl det enda jag känner med just min att kvalitet på glaset, dvs AR-coatingen och Sapphire glaset är inte så bra (jämnfört med andra högre prisade märken)
Kan självklart vara en engångsgrej/måndagsex med just min men tycker min SARB35 och har snäppet högre kvalitet på sina glas(har haft dem längre, men inga repor alls på glaset)

IMG_2973.jpg
Håller med. Glaset på c63 är under all kritk.
 

Crispie

Rolex
Första repan på glaset är fixat nu... :confused:
Det är väl det enda jag känner med just min att kvalitet på glaset, dvs AR-coatingen och Sapphire glaset är inte så bra (jämnfört med andra högre prisade märken)
Kan självklart vara en engångsgrej/måndagsex med just min men tycker min SARB35 och har snäppet högre kvalitet på sina glas(har haft dem längre, men inga repor alls på glaset)

IMG_2973.jpg
Usch då. Men är det verkligen i glaset då och inte på coatingen? Alltså om du tar bort coatingen så försvinner även repan? Man kan ju hoppas.
 

jacoby

Cartier
Usch då. Men är det verkligen i glaset då och inte på coatingen? Alltså om du tar bort coatingen så försvinner även repan? Man kan ju hoppas.
Har läst på det brittiska inofficiella CW forumet att CW själva sagt att AR coating är på insidan av glaset, så kan nog inte vara det.

Tycker allmänt att glaset blir väldigt smutsigt lätt, och tyvärr är man ju pedant och vill att det ska vara glansigt och rent när man använder den ute, så man putsar/torkar konstant med mikrofiber duken.
 

Crispie

Rolex
Upphämtad och på handleden sedan igår eftermiddag.

Hade den svarta förut men sålde. Denna är en keeper. Graverad med barnens födelsedatum. En klocka som tickar nära nog samtliga boxar på min lista. Givetvis köpt på länk, men jag spar lite på den. Här på CW hybridstronk.

PXL_20220613_122953426.jpg
PXL_20220613_123002770.jpg
 
Topp